Rīgā sabiedriskā transporta vadītāji vairs netirgo biļetes
No šī gada 1. janvāra pie Rīgas sabiedriskā transporta vadītājiem vairs nevar norēķināties ar skaidru naudu un iegādāties vienreizējo brauciena biļeti autobusā, trolejbusā vai tramvajā.
Galvaspilsētas sabiedriskajā transportā norēķini ar skaidru naudu tiks ierobežoti līdz minimumam, izņemot zemās grīdas tramvajus, lai biļešu automātos papildinātu e-talonu. No visiem sabiedriskā transporta maršrutiem pie vadītāja biļetes iegāde ar bankas maksājumu karti būs iespējama tikai 22. autobusa maršrutā. Pasažieri aicināti plānot braucienus un iegādāties koda biļeti viedtālrunī vai e-talonu iepriekšpārdošanā vairāk nekā 400 dažādās tirdzniecības vietās visā Rīgā, piemēram, “Maxima”, “Narvesen”, “Circle K”, “Rimi” u.c. Sabiedriskā transporta vadītājs transportlīdzeklī izsniegs brauciena apliecinājumu personām ar I vai II invaliditātes grupu, kā arī transportlīdzekļa tehnisku bojājumu gadījumā.
Braukšanas biļetes iegāde transportlīdzeklī pie vadītāja saglabāta 22. autobusa maršrutā, ko lielākoties izmanto pilsētas viesi, kas nav Rīgas sabiedriskā transporta pastāvīgie lietotāji. Patlaban tiek pabeigti atsevišķi tehniskie jautājumi, lai tuvākajā laikā šajā maršrutā par braucienu pie transportlīdzekļa vadītāja ārvalstu pasažieri varētu norēķināties ar bankas maksājumu karti.
Izmaiņas biļešu iegādē uzlabos “Rīgas satiksmes” tramvaju, trolejbusu un autobusu vadītāju darbu, ļaujot pievērst visu uzmanību drošai transportlīdzekļa vadīšanai. Jaunā kartība arī palīdzēs novērst situācijas, kad vadītājam tiek iesniegta viltota nauda vai liela nomināla naudas zīmes, tā radot neērtības ar atlikuma izdošanu brauciena laikā. Tāpat tiks atrisināti citi jautājumi saistībā ar skaidras naudas apriti.
Analizējot pasažieru biļetes iegādes paradumus, lielākoties tās tiek iegādātas iepriekšpārdošanā un ieviešot koda biļeti, turpina pieaugt to pasažieru skaits, kas biļeti iegādājas viedtālrunī. Patlaban koda biļeti izmanto vairāk nekā 70 000 lietotāju.
Lai lietotu koda biļeti, sākotnēji viedtālrunī jāinstalē lietotne – “Rīgas satiksmes” vai “Mobilly”, savukārt personu apvienības “SP Grupa”, lietotne vēl tiek izstrādāta. Pēc lietotnes lejuplādes jāiegādājas biļete un, iekāpjot transportlīdzeklī, tā jāaktivizē, noskenējot kodu vai ievadot transporta identifikācijas numuru, kas ir redzams zem tā.
Lietotnē vienā reizē var iegādāties līdz 10 viena brauciena biļetēm. Iegādātās biļetes derīguma termiņš ir trīs mēneši.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk