Interneta domēnu cenas krietni augušas un turpina palielināties – var sasniegt pat 15 000 eiro
Internets ir mainījis visu mūsu dzīvi, paverot plašas iespējas un padarot mūsu ikdienu daudz ērtāku. Apzinoties globālā tīmekļa nozīmi un daudzas citas izmaiņas pēdējos gados, arī uzņēmumu galvenā komunikācija arvien biežāk sāk notikt internetā, kā rezultātā tie izvēlas atbilstošus domēna vārdus. Domēni ir kļuvusi tik pieprasīti, ka to cenas otrreizējā tirgū ir krietni palielinājušās, sasniedzot 15 000 eiro un vairāk, un neapšaubāmi turpinās kāpt.
Domēnu centra pārstāvis Uldis Zālītis uzsver – šobrīd strauji pieaug domēnu cenas un vairums uzņēmumu apzinās, ka šis, iespējams, ir pats pēdējais brīdis, lai iegādātos savu domēnu par salīdzinoši pieejamu cenu. Nesen portāls “Jauns.lv” vēstīja, ka otrreizējā tirgus domēnu cenas sasniegušas pat 15 000 eiro, taču kā izrādās, tā, piemēram, domēna vārds hokejs.lv tiek pārdots jau par 40 000 eiro, bet skonto.lv – 18 500 eiro.
Domēnu cenu pieaugums ir saprotams, ņemot vērā, ka domēnu vērtība tikai un vienīgi pieaug. Domēns ir kaut kas unikāls – tāds var būt tikai viens, kas nozīmē, ka uzņēmumu vai zīmolu pēc šī domēna vārda atpazīst, tāpēc domēnam ir jābūt atmiņa paliekošam, prestižam, kā arī kodolīgi un mērķtiecīgi jāraksturo pats uzņēmums vai zīmols.
“Viss liecina tikai par to, ka interneta domēnu cenas .LV zonā turpinās augt. Savs domēns būtībā ir vienīgā iespēja, kā kļūt konkurētspējīgiem, ņemot vērā, ka internets ir ne tikai pārliecinoši ienācis visu mūsu dzīvēs, bet arī kļuvis par mūsdienu realitātes neatņemamu nepieciešamību. Ikvienam uzņēmumam ir jāapzinās, ka interneta domēns – tā ir uzņēmuma spēcīgākā atpazīstamības zīme,” norādīja U. Zālītis.
Viņš turpina, ka domēna vārds ir tiešsaistes identitātes pamats, kam jāatstāj labākais iespaids par uzņēmumu, jāsaskan ar uzņēmuma nosaukumu, jāpadara uzņēmums atšķirīgs no konkurentiem un klientiem saistošs: “Liela daļa uzņēmumu domā, ka, ja viņiem ir labs pakalpojums, tad klienti uzņēmuma mājaslapu apmeklēs neatkarīgi no tā domēna nosaukuma, taču tā tas notiek ļoti reti. Jūsu domēna vārds ir būtisks jūsu interneta vietnes aspekts – tas ir pirmais iespaids, tas definē to, kas jūs esat un nosaka uzticamību uzņēmumam, palīdz tam izskatīties profesionāli un pierāda jūsu klientiem, ka esat ieguldījis laiku, pūles un naudu savā pakalpojumā.”
Domēns – tā ir vienreizēja investīcija katram uzņēmumam, tāpēc domēna vārds jāizvēlas apdomīgi, un nav jāvairās tajā ieguldīt arī pietiekami lielus līdzekļus, jo tas noteikti ir tā vērts – domēns ir tas, kas raksturo jūsu uzņēmumu un tā komandas izpratni par interneta tehnoloģiju nākotnes tendencēm.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk