Kariņš mēģinās apturēt pedagogu streiku – premjers tiksies ar LIZDA
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš otrdien, 13. septembrī, tiksies ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējas rast risinājumus jautājumā par pedagogu atalgojumu un darba slodzi.
Tikšanās piedalīsies arī izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece, finanšu ministrs Jānis Reirs un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības priekšsēdētājs Egils Baldzēns.
Tāpat valdība otrdien iepazīsies ar izglītības un zinātnes ministres Anitas Muižnieces ziņojumu par sarunu statusu ar LIZDA.
Kā zināms, tad sākot ar 2022. gada 30. augustu līdz 7. septembrim, pamatojoties uz Darba strīdu likuma 15 .pantu, notika Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības un Izglītības un zinātnes ministrijas darba strīda izlīgšanas komisijas par arodbiedrības izvirzītajām prasībām attiecībā uz pedagogu darba algas grafiku un slodzes sabalansēšanu. Diemžēl, nekāds konkrēts rezultāts vai kompromisi izlīgšanas komisijā netika panākts, tostarp tādēļ, ka IZM norādīja uz mandāta trūkumu Saeimas vēlēšanu gadā lemt par jautājumiem, kas atstāj fiskālu ietekmi uz nākamā gada budžetu. Ņemot vērā pašas IZM atzīto nespēju patstāvīgi risināt papildus budžeta līdzekļus prasošus jautājumus, LIZDA nosūtījusi rakstisku aicinājumu nākamās nedēļas laikā kopīgi tikties ministru prezidentam Arturam Krišjānim Kariņam, finanšu ministram Jānim Reiram, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājam Arvilam Ašeradenam, izglītības un zinātnes ministrei Anitai Muižniecei un LIZDA pārstāvjiem, lai konstruktīvi pārrunātu iespējamos kompromisus, kas novērstu izglītības un zinātnes nozarē strādājošo darbinieku streiku.
Jāpiebilst, ka, ja līdz š.g. 19. septembrim netiks panākti kompromisi par LIZDA prasību izpildi, pamatojoties uz Streiku likuma 11. panta otro daļu un Darba strīdu likuma 15. panta piekto daļu, tiks organizēts izglītības un zinātnes nozares darbinieku beztermiņa streiks paar sekojošām prasībām:
1) Izglītības likuma 53. panta trešās daļas izpilde, kas nosaka, ka pedagoga mēnešalga par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagogu darba samaksas grafikā noteikto mēnešalgu attiecīgajā laikposmā. Pedagogu darba samaksas grafiks jāizstrādā saskaņā ar Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021. -2027. gadam noteiktajiem pedagogu darba samaksas palielinājuma principiem un plānotajiem rezultatīvajiem rādītājiem un jāapstiprina nākamo piecu gadu periodam sākot no 2023. gada (prasību izklāsts vēstules 1. pielikumā);
2) darba slodzes sabalansēšana visiem pedagogiem no 2023. gada (prasību izklāsts vēstules 2. pielikumā).
Tāpat LIZDA atgādina, ka šī brīža Izglītības likuma spēkā esošā redakcija attiecībā par pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku nav jauna iniciatīva un prasība. Jau 1998. gada apstiprinātais Izglītības likums paredzēja pedagogu zemākās darba algas noteikšanas principus. LIZDA aicina valdības pārstāvjus būt atbildīgiem par spēkā esošo normatīvo aktu izpildi un uzņemties atbildību par likuma normu pēctecību, 2023. gada budžeta un vidējā termiņa budžeta projektā paredzot finansējumu nākamajam pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafikam.
Foto: Valsts kanceleja
Vēl par tēmu:
Lembergs: Valdība strādā pie tā, lai slēgtu skolas, bet tai būtu jādomā kā celt izglītības līmeni
Tas ir kauns, ka neviena Latvijas augstskola nav iekļuvusi starp 1000 labākajām pasaules universitāšu reitingā, sacīja politiķis Aivars Lembergs. “Tikko olimpiskajās spēlēs mūsu puiši...
Lasīt tālākTiesībsargs: Pilnvērtīgs miegs nav iegriba, bet nepieciešamība – mācību stundām nav jāsākas agrāk par astoņiem rītā
Tiesībsargs līdz nākamā gada 31. martam aicina Ministru kabinetu pieņemt tādu regulējumu, kas skolās neļautu mācību stundām, konsultācijām, fakultatīvajām nodarbībām u.c. sākties...
Lasīt tālākAr valodas prasību izmaiņām akadēmiskajam personālam plāno veicināt augstskolu konkurētspēju
Lai stiprinātu augstākās izglītības un zinātnes kvalitāti un veicinātu augstskolu konkurētspēju, Saeima ceturtdien, 24.oktobrī, pieņēma grozījumus Augstskolu likumā par valodas prasībām...
Lasīt tālāk2025. gada 1. septembrī Izglītības un zinātnes ministrija plāno ieviest jaunu finansēšanas modeli “Programma skolā”
Pirmdien, 14. oktobrī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) iepazīstināja par plānotajām izmaiņām pedagogu atalgojuma finansēšanas sistēmā, ieviešot jauno “Programma skolā” modeli....
Lasīt tālākBērniem līdz 6.klasei skolās liedz izmantot mobilos tālruņus
Bērniem līdz 6.klasei visās skolās no nākamā mācību gada liegs izmantot mobilos tālruņus. Kā izņēmums būs gadījumi, kad skolotājs tos būs atļāvis izmantot mācību procesā, paredz...
Lasīt tālākSadala mērķdotācijas pedagogu algām šā gada četriem mēnešiem
Pedagogu darba samaksai, otrdien, 2024. gada 1.oktobrī, valdība apstiprinājusi Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavoto rīkojuma projektu par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldībām...
Lasīt tālākIzglītības komisija: bērniem līdz 6.klasei skolās plānots liegt izmantot mobilos tālruņus
Bērniem līdz 6.klasei plānots liegt skolās izmantot mobilos tālruņus. Kā izņēmums plānoti gadījumi, kad skolotājs tos būs atļāvis izmantot mācību procesā, paredz otrdien, 1. oktobrī,...
Lasīt tālākPedagogiem varēs kompensēt transporta un dzīvojamo telpu īres izdevumus
Lai izglītības iestāžu pedagogiem varētu kompensēt izdevumus par transportu un dzīvojamo telpu īri, Saeima ceturtdien, 26.septembrī, pieņēma par steidzamiem atzītos grozījumus Izglītības...
Lasīt tālākAugstskolu konkurētspējas veicināšanai komisija atbalsta grozījumus par valodas prasībām akadēmiskajam personālam
Augstākās izglītības un zinātnes kvalitātes stiprināšanai un augstskolu konkurētspējas veicināšanai Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija otrdien, 17.septembrī, otrajā...
Lasīt tālākVairāk nekā 80% vecāku un skolotāju atbalsta ideju ierobežot telefona lietošanu starpbrīžos skolā
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” un “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka 84% skolēnu vecāku un 95% skolotāju atbalsta ideju ierobežot mobilo telefonu lietošanu starpbrīžos...
Lasīt tālāk