Uz Vidzemes šosejas sāk darboties elektroniskās ceļazīmes
No 2. decembra uz Vidzemes šosejas (A2) sāks darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes, kas ir daļa no satiksmes vadības sistēmas, kas tiek veidota projekta SMART E263/E77 ietvaros uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Sigulda–Veclaicene (A2) posmā no 14,7.km līdz 191.5. km.
Kā darbojas mainīgās elektroniskās ceļazīmes
Ceļazīmēs, kas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un apvienotās vadības sistēmā, tiks attēlota informācija par braukšanas apstākļiem atbilstošu maksimālo braukšanas ātrumu, satiksmes brīdinājumi, piemēram, slidenu ceļu, stipru vēju vai miglu u.c.
Informācija ceļazīmēs mainīsies atkarībā no faktiskajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa, kurus noteiks līdzās autoceļam uzstādītās ceļa meteoroloģiskās stacijas un satiksmes plūsmas uzskaites iekārtas, kā arī, ņemot vērā satiksmes vadības sistēmas iestatījumus – darbības scenārijus.
Elektroniskajās ceļazīmēs iespējams attēlot arī citu, autobraucējiem saistošu informāciju, piemēram, braukšanas laiku līdz noteiktai vietai, brīdinājumus par remontdarbiem vai sastrēgumiem ceļa posmā, autoceļa temperatūras mērījums vai citas īsas satiksmes ziņas.
Svarīgi atcerēties, ka elektroniskajām ceļazīmēm ir tāds pats spēks, kā parastajām, un tajās norādīto maksimālo braukšanas ātrumu nedrīkst pārkāpt. Par pārkāpumiem tiek piemērots sods, atbilstoši likumā noteiktajam.
Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas – ir jāievēro ceļa satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats, kā visur ārpus apdzīvotām vietām – 90 km/h.
Gan Latvijā, gan Igaunijā maināmās informācijas ceļazīmes ir izstrādātas atbilstoši Eiropas standartam EN 12966, to darbības princips abās valstīs ir līdzīgs.
Kopumā projekta ietvaros uz Vidzemes šosejas ((A2) Eiropas ceļu sistēmā autoceļš E77) Latvijā uzstādītas četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 22 objektos jaunas elektroniskās ceļa zīmes, vienā vietā pārcelta un modernizēta, bet divās vietās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas. Visas uzstādītās ceļa zīmes ir pieslēgtas Satiksmes informācijas centra satiksmes vadības sistēmai.
Projektu SMART E263/E77 VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) īsteno kopā ar Igaunijas transporta administrāciju, un Igaunijā projekta ietvaros aprīkots posms no Tallinas uz Tartu. Gan Latvijā, gan Igaunijā ar elektroniskajām ceļazīmēm aprīkotie posmi ir ar lielu satiksmes intensitāti. Tie savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām Tallinas un Rīgas tuvumā.
INTERREG V-A Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gada plānošanas perioda projekta CB 891 Viedais Tallinas–Tartu–Luhammā–Rīga koridors E263/E77 (SMART E263/E77) īstenošanas laiks ir no 2020. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim. Tā kopējās attiecināmās izmaksas ir 2,6 milj. eiro, tostarp Latvijas partnera daļa ir 1,26 milj. eiro, no kuras 8% tiks līdzfinansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem.
Vēl par tēmu:
Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju
Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg...
Lasīt tālākBolt skrejriteņi ierobežotā skaitā būs pieejami arī ziemā; sliktā laikā tie tiks deaktivizēti
“Bolt”, lielākais mikromobilitātes operators Eiropā, pagarinās skrejriteņu sezonu Rīgā. Taču lietotājiem jāņem vērā, ka ziemas sezonā skrejriteņu skaits būs ievērojami mazāks...
Lasīt tālākNo 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālāk