PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās pārdošanas metodes un kā veiksmīgāk tās realizēt dzīvē. Pārdošanas speciālisti atzina, ka arvien lielāku lomu nozarē ieņem digitālais saturs un digitālie pakalpojumi.
Saturs kā pārdošanas atslēga
Konferenci atklāja izaugsmes entuziasts, trīs grāmatu autors, SHOWANDTELL.LV video aģentūras radītājs Āris Birze, kas runāja par to, kā pārdod digitāli ar video palīdzību un vai šāda prakse ir noderīga visām organizācijām.
“Vai cilvēks, kurš no jums pērk, lieto telefonu? Vai viņam ir “Facebook”, “Instagram”, “Linkedin”, “Tiktok”? Ja atbilde ir jā, tad jūs varat šo cilvēku aizsniegt,” sacīja Ā.Birze.
Viņš turpināja: “Ir teiciens, ka bilde pasaka vairāk kā 1000 vārdu, bet jūs nezināt, ko tā bilde tam cilvēkam pasaka. Ar video jūs varat pateikt un parādīt tieši to, ko vēlaties pateikt un parādīt – kas ir jūsu produkts, kāds ir jūsu pakalpojums, ko ar to darīt u.tml.”
Arī CUBE biznesa attīstības vadītāja Madara Intenberga atzina, ka saturam ir nozīme. “Pats nozīmīgākais ir saturs – kā mēs komunicējam, ko lietotājs pamana un kā viņš jūtas. [..] Produkts nevar pastāvēt bez satura un tehnoloģijas. Saturs ir pārdošanas atslēga, tehnoloģijas ir durvis klienta vēlmju īstenošanai,” sacīja M. Intenberga.
Klienti, kas jūtas piederīgi, ir gatavi maksāt vairāk
GROWING līdzīpašniece, biznesa trenere un konsultante Jana Strogonova konferencē atzina, ka labākie pārdevēji pārdod par 32% vairāk nekā viduvējie pārdevēji, bet vājākie par 32% mazāk nekā viduvējie. “Atšķirība ir spējā izprast un pārvaldīt savas un potenciālo klientu emocijas,” atzina eksperte.
“Tā kā emocijas ietekmē mūsu uzvedību, tās ietekmē arī mūsu darba sniegumu un to, kā mēs strādājam. [..] Līdz ar to negatīvas emocijas var radīt negatīvu ietekmi uz pārdošanas rezultātiem, attiecībām ar kolēģiem,” sacīja J.Strogonova.
Konferencē piedalījās arī TRIVIUMS trenere, mentore un klientu “advokāts” ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi Jekaterina Mehtijeva, kas runāja par to, kā klientu apmierinātību pārvērst pārdošanas rezultātos.
“Klientu pieredze ir sajūta, ko sniedzam par mūsu uzņēmumu un zīmolu visa klienta dzīvescikla ietvaros. Klientu pieredzi rada gan tas, kas notiek uz skatuves, gan aiz tās. [..] Lojāli klienti tērē vairāk. Klienti jūtas piederīgi un iesaistīti, un ir gatavi maksāt pat vairāk,” atzina J.Mehtijeva.
Konferencē piedalījās arī IZAUGSMES TELPA dibinātāja un izaugsmes trenere Līga Līdeka, kas plašāk pastāstīja par aukstajiem zvaniem, tai skaitā par biežākiem izaicinājumiem ar kuriem uzņēmēji sastopas veicot aukstos zvanus un kā ar tiem strādāt.
“Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sākumā. 85% būs rezultāts, ja visu izdarīsiet pareizi. Izdomājat klientam interesantu zvana mērķi. Tāpat liela nozīme ir pareizi uzdotiem jautājumiem. Un izsakiet risinājumu, kurā izskan vismaz viens klienta ieguvums,” sacīja L.Līdeka.
BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners atzina, ka 94% mājaslapas apmeklētāju pirmais iespaids par uzņēmumu veidojas pēc tās dizaina. “Dati liecina, ka, ja mājaslapas ielāde prasīs vairāk kā 3 sekundes, to uzreiz pametīs 40% tās apmeklētāji,” norādīja G.Hasners.
“80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota,” atzina eksperts, norādot, ka biežākās WEB dizaina kļūdas ir nepārdomāta navigācija, tas, ka mājaslapas vizuālā daļa liek aizdomāties par sniegtā pakalpojuma kvalitāti, kā arī, ja ir nepārdomāts satura izkārtojums.
Konferencē piedalījās arī EXCELLENT LATVIA biznesa attīstības vadītājs Kārlis Klovāns, kas pastāstīja vairāk par efektīvu pārdošanu un to, kas jāņem vērā, izvēloties CRM sistēmu.
Vadītājs pieņem lēmumus, nevis nodarbojas ar neskaitāmiem darbiem
Savukārt VADĪTĀJU SKOLAS vadītājs Kaspars Cveiģelis plašāk pastāstīja par to, kā kļūt par izcilu vadītāju. Viņš uzsvēra: “Vadītāja galvenais uzdevums ir lēmumu pieņemšana un plāna realizācija. Lielākai dienas daļai jābūt aizņemtai ar lēmumu apdomāšanu un sagatavošanu nevis ar 1000 maziem darbiņiem.”
Konferencē piedalījās arī biznesa pārrunu vadības eksperts Ēriks Burkevics, kas ieskicēja pareizas pārrunu vešanas tehnikas nozīmi lielajos darījumos.
“Galvenā atšķirība lielajos darījumos ir ietekme uz uzņēmumiem un lēmumu pieņemšanas ātrums. Ja mazajos darījumos finansiālas sekas pareizam vai nepareizam darījumam ir minimālas, tad lielajos darījumos jāņem vērā vairāk faktoru,” sacīja Ē.Burkevics.
Runājot par to, kas ir jāņem vērā un kā ir jāskatās uz lielajiem darījumiem, viņš atzina, ka svarīgi ņemt vērā tādus aspektus kā – vai tas saskan ar biznesa plānu, cilvēku resursiem, finanšu resursiem un tehnoloģiju resursiem.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk