• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
12/09/2013, Kategorija: Auto

triecientesta rezultātsŽurnālu TopGear izdevēji Baltijas valstīs sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un vairākiem partneriem Lietuvā aizvadījuši unikālu eksperimentu, triecientestā pārbaudot avārijā smagi cietuša un vēlāk atjaunota lietota auto drošību. Pēc testa atklājās, ka braucot ar ātrumu 64 km/h pēc frontālās sadursmes autovadītājs būtu gājis bojā, bet blakussēdētājs – visticamāk, ratiņkrēslā.

Kopā ar gadiem lietotu automobili gandrīz vienmēr cilvēki nopērk arī jaunas problēmas. Dažas no tām ar neprofesionāļa aci ir grūti pamanīt, taču tās var būt dzīvībai bīstamas. Latvijas autoparka vidējais vecums ir apmēram 13 gadu un daudzi no šiem automobiļiem savas dzīves laikā piedzīvojuši būtiskus satiksmes negadījumos gūtus bojājumus. Taču pēc sadursmes auto atdzīvināti un atkal piedalās ceļu satiksmē.

Baltijas žurnālu TopGear iniciētā un CSDD atbalstītā eksperimenta mērķis bija noskaidrot, vai šāds reinkarnēts auto spēj nodrošināt pietiekamu aizsardzību braucējam un pasažieriem. Par eksperimenta centrālo objektu tika izraudzīts 15 gadu vecs BMW 3.sērijas auto, kas, imitējot iespaidīgus automobiļa atjaunošanas darbus, tika sazāģēts astoņās daļās, bet vēlāk atkal sametināts, atjaunojot tā sākotnējo vizuālo izskatu, taču nenodrošinot pienācīgu remonta kvalitāti, gaisa drošības spilvenu un drošības jostu darbību.

„Eksperimenta mērķis ir nevis norādīt, ka visi lietotie auto ir bīstami, bet gan aicinājums cilvēkiem izvērtēt, vai uz remonta kvalitāti ietaupītā nauda ir drošības vērta. Autoražotāji ir paredzējuši noteiktas spēkratu remonta tehnoloģijas un metodiku, taču, tās neievērojot, pat relatīvi vienkārša sadursme var pārvērsties par traģēdiju. Žurnāls TopGear Latvija aicina iedzīvotājus pirms lietota auto iegādes pārbaudīt tā vēsturi un izvairīties no mašīnām, kuru pagātne vai ārējais izskats liecina par smagiem negadījumiem un nekvalitatīvu remontu,” skaidro Ilmārs Līkums, žurnāla TopGear Latvija galvenais redaktors.

Sagatavotais jeb „atdzīvinātais” auto tika nogādāts ADAC laboratorijā Vācijā, kur pēc Euro NCAP metodikas tiek veikti triecientesti, ar ātrumu 64 km/h pakļaujot spēkratus sadursmei ar nekustīgu objektu. BMW triecientesta rezultāti apliecina, ka nekvalitatīvi veiktais auto remonts būtiski ietekmējis spēkrata izturību un negadījumā liela daļa no metinājuma vietām nav izturējušas slodzi. Iegūtie rezultāti apliecina – ja šāds negadījums būtu noticis reālajā dzīvē, autovadītājs būtu gājis bojā, bet pasažieris guvis smagus ievainojumus. ADAC laboratorijas eksperti šā auto drošību pēc Euro NCAP metodoloģijas novērtēja ar sliktāko iespējamo rezultātu – nulli zvaigžņu.

„Šobrīd Latvijā nav sistēmas, kas ierobežotu nekvalitatīvi remontēta automobiļa atgriešanu ceļu satiksmē. Apzinoties bīstamību, ko pierāda „atdzīvinātā” auto drošības tests, patlaban ir izveidota darba grupa, kurā darbojas Satiksmes ministrijas, CSDD, Valsts policijas, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja un Auto asociācijas pārstāvji. Darba grupas uzdevums ir definēt tos bojājumus, pie kādiem transportlīdzeklim pēc avārijas aizliegt piedalīties ceļu satiksmē, kā arī panākt, lai šis auto tiktu remontēts pie kvalificētiem un sertificētiem speciālistiem. Kā pirmo soli CSDD apņemas no nākamā gada, veicot transportlīdzekļu tehnisko apskati, pilnveidot pasīvās drošības sistēmu pārbaudes. Vienlaikus ļoti būtiski ir ne vien Latvijas, bet arī citu valstu reģistros izdarīt atzīmi, ka automobilis ir bijis būtiski bojāts, un ar šo informāciju dalīties savā starpā. Tikai ar šādām darbībām mēs panāktu, lai ne vien pa Latvijas, bet arī pa citu valstu ceļiem ripotu droši auto,” skaidro CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Diemžēl Latvijā ir cilvēki, kuri ir sēdējuši šādās automašīnās un piedzīvojuši arī satiksmes negadījumus. Kamaniņbraucējs Juris Šics pirms vairāk nekā diviem gadiem iegādājās automašīnu par kura drošību jau sākotnēji viņam bija aizdomas, bet aizņemtības dēļ viņš neveica pilnu auto diagnostiku. Mēnesi pēc auto iegādes lietainā laikā Juris piedzīvoja traģisku avāriju, pēc kuras atmodās tikai nākamajā dienā un ārsti viņam pateica, ka viņš vairs nevarēs sportot. „Pateicoties rūpīgam ārstu darbam, es šobrīd atkal varu braukt ar kamaniņām. Pēc tam auto speciālisti skaidroja, ka mans auto bija sakombinēts no vairākām automašīnām, turklāt metinājums bijis nekvalitatīvs,” stāsta Juris. Viņš iesaka, pērkot lietotu auto vienmēr pārliecināties par tā izcelsmi un tehnisko stāvokli.

280 skatījumi




Video

No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”

09/10/2024

No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...

Lasīt tālāk
Video

Transportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni

05/09/2024

Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...

Lasīt tālāk
Video

Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām

15/07/2024

77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima

06/06/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija

29/05/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...

Lasīt tālāk
Video

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki

02/05/2024

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...

Lasīt tālāk
Video

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu

30/04/2024

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...

Lasīt tālāk
Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk