Lielāka daļa Latvijas uzņēmumu ir gatavi vairāk iegādāties Latvijas preces
Lielākā daļa jeb 65% Latvijas uzņēmumu ir gatavi vairāk iegādāties Latvijā ražotas preces, izejvielas vai pakalpojumus sava uzņēmuma vajadzībām gadījumā, ja to cena un kvalitāte ir līdzvērtīga ārvalstu piedāvājumam. 32% uzņēmēju būtu gatavi vairāk iegādāties Latvijas preces vai pakalpojumus arī tad, ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces vai pakalpojumi, liecina jaunākais Citadele Index pētījums.
Salīdzinot uzņēmumu gatavību atbalstīt Latvijas uzņēmumus atkarībā no to lieluma, var secināt, ka 43% lielo uzņēmumu norāda, ka, drīzāk vairāk iegādātos vietējo ražojumu, pat ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces un pakalpojumi. Mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu vidū katrs desmitais ir noteikti gatavs vairāk iegādāties Latvijas preces un pakalpojumus, un 25% būtu drīzāk gatavi iegādāties Latvijas produkciju pat tad, ja tā būtu dārgāka.
„Ikdienā strādājam ar ne vienu vien uzņēmēju, kas pievērš uzmanību tam, lai uzņēmējdarbībai nepieciešamie pakalpojumi un izejvielas tiktu iepirkti tepat, no citiem Latvijas uzņēmējiem,” atzīst bankas Citadele MVU apkalpošanas daļas vadītāja Jeļena Smoļska. „Skaidrs, ka šajos mainīgajos apstākļos un ģeopolitiskās nestabilitātes kontekstā ir svarīga uzņēmējdarbības attīstība, kas ir pamats valsts labklājības pieaugumam. Mēs turpinām kreditēt uzņēmējus, atbalstot viņu idejas un izsniedzot līdzekļus uzņēmumu attīstībai. Uzņēmējiem ir svarīgs katra sadarbības partnera atbalsts, tai skaitā arī sadarbība ar banku. Šobrīd uzņēmējiem ir būtiski pievērst uzmanību noieta tirgus diversifikācijai un nefokusēties uz viena veida eksporta tirgu. Tāpat ir svarīga pārdomāta saimnieciskas darbības veikšana, izvērtējot esošos un iespējamos riskus atbilstošajā nozarē. Pareizā stratēģija ir atslēga uz panākumiem.”
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš komentē par uzņēmēju izvēli iegādāties pašmāju ražojumus un pakalpojumus: “Krievijas noteiktā embargo Eiropas Savienības, t.sk. Latvijas precēm un izejvielām, negatīvā ietekme uz valsts tautsaimniecību mērāma miljonos eiro. Pavērst to pozitīvā virzienā var divējādi: diferencējot eksporta tirgus, vai īstermiņā – kāpinot patēriņu vietējā, Latvijas tirgū. Tādēļ LTRK kā Latvijā radītās, pašpatēriņu veicinošās sociālās kampaņas “Latvijas Labums” iniciatoru jo īpaši priecē Citadele Index pētījuma rezultāti. Savukārt TNS veiktās aptaujas rezultāti apliecina – 49% sabiedrības jau vairāk izvēlās vietējos ražojumus un pakalpojumus.”
Vēl par tēmu:
Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālāk