Jaunie uzņēmēji pārsteidz ar savām idejām!
10. decembrī „Rīga Plaza” notika Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgus, kur par labākajiem skolēnu radītajiem produktiem tika atzīti aizsargājoši apvalki datoriem, pretsmēķēšanas komplekts, kosmētiskie produkti un neparastas mugursomas.
Biznesa izglītības biedrības “Junior Achievement – Young Enterprise Latvija” un Swedbank rīkoto gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 2500 interesenti, kuri izmantoja iespēju iegādāties radošas dāvanas Ziemassvētkos.
Gadatirgus laikā skolēnu ražotos produktus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī žūrija – uzņēmēji un programmas atbalstītāji. 16 labākie uzņēmumi ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū, kas nākamā gada martā pulcēs topošos uzņēmējus no 20 valstīm.
Kristīne Krauze, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja un žūrijas komisijas priekšsēdētāja: „Man ir patiess prieks, ka jaundibināto uzņēmumu skaits šogad pieaug ne tikai Latvijas uzņēmumu reģistrā, bet arī šeit – skolēnu mācību uzņēmumu programmā. Izvēle dibināt skolēnu mācību uzņēmumu vispirms jau pierāda katra skolēna personīgo drosmi un ticību savai lietai, kur ikviens ir atzinības vērts par to, ka spēris šo pirmo soli tuvāk jaunām iemaņām. Skolēnu mācību uzņēmumu skaita pieaugums un darbošanās nebūtu iespējama bez skolotāju atbalsta un iniciatīvas, kas iedrošina un sagatavo skolēnus ceļā uz šīm jaunajām nākotnes izvēlēm. Par ko es izsaku patiesu un cieņas pilnu paldies.”
Labākās pārdošanas komandas:
1) I-Book (Madonas Valsts ģimnāzija) – aizsargājoši apvalki portatīvajiem datoriem;
2) Albero Penna (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) – virpotas koka pildspalvas;
3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām;
4) Iecavas Planieri (Iecavas vidusskola) – rotaļļietas – planieri.
Sociāli atbildīgie SMU:
1) Different way (Madonas Valsts ģimnāzija) – pretsmēķēšanas komplekts;
2) Pūcīte (Īslīces vidusskola) – privātstundu pasniegšanas spēle;
3) K2 (Kuldīgas Centra vidusskola) – bērnu rotaļlietas;
4) Cutie S (Valmieras vājdzirdīgo vidusskola) – dažādi aksesuāri, interjera priekšmeti.
Labākais stends:
1) Sakura (Privātā vidusskola „Klasika”) – krēms „Zīda pieskāriens”;
2) Rudzātu Gardes (Rudzātu vidusskola) – žāvēti augļi;
3) Relibe (Varakļānu vidusskola) – aksesuāri;
4) Burbul Bo (Ādažu vidusskola) – vannas kosmētika.
Inovatīvu produktu SMU:
1) Backpackback (Priekules vidusskola) – mugursomas;
2) Easy Clean (Rīgas Valsts 3. ģimnāzija) – daudzfunkcionāli priekšauti;
3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām.
Labākie SMU saņēma dāvanas no JAL sadarbības partneriem – Swedbank, draugiem.lv, Dailes teātra, Latvijas Darba devēju konfederācijas, žurnāla „Kapitāls”, Banku augstskolas, Rīga Plaza, biedrības „ZINIS” un Tallink Latvija.
Latvijā šogad jau nodibināti vairāk nekā 570 skolēnu mācību uzņēmumu, bet Gadatirgū piedalījās 160 no tiem, tai skaitā 50 SMU pamatskolas skolēnu grupā. Preču un pakalpojumu klāstā bija inovatīvas dizaina mēbeles, apģērbs mājdzīvniekiem, veloservisa pakalpojumi, līdzeklis smēķēšanas atmešanai, randiņu serviss, rotaslietas un citas skolēnu realizētas idejas.
SMU programma ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa gan ekonomikas, gan sociālo zinību, gan citos mācību priekšmetos gandrīz visās Eiropas valstīs. Eiropas Komisijas veiktais pētījums liecina, ka pēc statistikas SMU programmas absolventi dibina savus uzņēmumus studiju laikā vai absolvējot augstskolu. Vidēji 15% no SMU programmas dalībniekiem sāk savu reālo biznesu vecumā no 20 līdz 29 gadiem, un 36% plāno to uzsākt tuvāko trīs gadu laikā.
Vēl par tēmu:
Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālāk