Ekonomists: Latvijai nav lielas izredzes piesaistīt grandiozus Ķīnas tranzīta kravu apjomus
Latvijai, visticamāk, nav lielas izredzes kļūt par daļu no Ķīnas jaunā Zīda ceļa un piesaistīt grandiozus Ķīnas tranzīta kravu apjomus, uzskata “DNB bankas” ekonomists Pēteris Strautiņš.
Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” Strautiņš norādīja, ka šajā ziņā drīzāk ir pesimistisks. “Iemesli tam ir redzami, apskatoties kartē. Ja kaut ko ved no Ķīnas uz Eiropu, tas ceļš neiet caur Latviju. Mēs esam drusku pārāk tālu. Ziemeļos varētu būt kaut kāds vidēja lieluma pārkraušanas punkts kravām uz Ziemeļvalstīm,” sacīja Strautiņš.
Vienlaikus ekonomists pieļāva, ka situācija varētu nedaudz mainīties pēc tam, kad darbu sāks “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa līnija. Strautiņš gan norāda, ka Ķīnas kravu piesaiste nebūs grandioza, jo nekas nevar aizstāt Krieviju tranzīta jomā.
“Tas kravu apjoms, kas līdz šim tiešā vai netiešā veidā nācis no Krievijas caur Latviju, tas ir tiešām milzīgs, un nekas to nevar aizstāt. Nav alternatīvu Krievijas kravām. Ir alternatīvas, bet tās ir salīdzinoši nelielas,” sprieda ekonomists.
Otrdien, 12.jūlijā, satiksmes ministrs Uldis Augulis un Ķīnas Nacionālās Attīstības un reformu komisijas vicepriekšsēdētājs Ningu Džižē (Ning Jizhe) ir vienojušies un apstiprinājuši memoranda projektu par visaptverošu Latvijas un Ķīnas sadarbību transporta un loģistikas jomā. Plānots, ka memorandu šī gada novembrī parakstīs 16+1 valstu vadītāju samita laikā Rīgā. Tāpat ministrs tikās ar Ķīnas transporta ministru Jangu Čuantangu (Yang Chuantang).
Memoranda apstiprināšana ļaus daudziem Latvijas un Ķīnas uzņēmumiem rast abpusēji izdevīgas sadarbības iespējas un sasniegt reālus, praktiskus rezultātus jau tuvākajā laikā. Līdz ar to mums ir vienots redzējums un vīzija par konkrētiem soļiem ilgtermiņa sadarbībai transporta un loģistikas jomā, kas nākotnē dos nozīmīgu ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības izaugsmē. Tāpēc uzņēmumiem būs aktīvi jāstrādā sadarbības nodrošināšanai ar Ķīnu.
“Ar lielu kravu apjomu, intensīvu tranzīta dzelzceļu plūsmu, efektīvu ostu darbību, stabilu tirgus daļu un ciešu sadarbību ar kaimiņiem Latvija ir ļoti nozīmīgu partneris. Mēs varam būt Ķīnas stratēģiskais partneris, aktīvi iesaistoties iniciatīvas Viena Josla, Viens Ceļš realizācijā. Vienlaikus Latvija, ņemot vērā tās ģeogrāfisko atrašanās vietu, ir lielākais dabiskais kravu pārkraušanu centrs reģionā, tāpēc ir kopīgi jāstrādā, lai stiprinātu un tālāk attīstītu savienojamību visā Eirāzijā un nostabilizētu savas pozīcijas kā Baltijas reģiona līderim, ” uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Foto:Silentpilot/https://pixabay.com/en/users/Silentpilot-1897260//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk