Augulis: “Rail Baltica” realizācijā visām Baltijas valstīm ir jābūt vienotām
Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekts ir svarīgs visām Baltijas valstīm, tāpēc tām ir jābūt vienotām, šorīt intervijā Latvijas Radio teica satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Augulis uzsvēra, ka “Rail Baltica” ir kopprojekts, kas visām Baltijas valstīm ir svarīgs, tādēļ tā realizācijā valstīm ir jābūt vienotām.
“Ja trīs Baltijas valstis, kas ir bijušas vienotas Baltijas ceļā, iestājoties Eiropas Savienībā (ES) un ieviešot eiro, tagad nespēs būt vienotas, tad tas nebūtu labs signāls. Daudz jau ir izdarīts, un tagad ir jābeidz diskutēt un jāiet uz priekšu. Ja mēs to nespējam, tad kā uz mums skatīsies nākotnē? Tā tomēr ir Eiropas nodokļu maksātāju nauda,” teica Augulis.
Augulis atklāja, ka šobrīd lielākās diskusijas ir par nolīgumu, kas regulētu iepirkumu veikšanu: “Tas ir nolīgums starp valstīm par to, kādā veidā tiek realizēts projekts nākamajos etapos, kādus iepirkumus veic kopējā kompānija “Rail Baltica”. Ir diezgan loģiski, ka nav jēgas to, kas visiem ir vajadzīgs, pirkt katram atsevišķi, bet ka tas ir viens kopīgs iepirkums,” skaidroja Augulis, piebilstot, ka šādos lielos iepirkumos ir iespēja panākt zemāku cenu.
Lēmumu par to, kā veikt iepirkumus, varētu pieņemt trešdien, 7.septembrī, tiekoties Briselē. Šobrīd iebilst Lietuva, bet Latvija un Igaunija ir vienojušās par to, kā veikt iepirkumus.
Tikmēr premjerministrs Māris Kučinskis (ZZS) uzsvēra, ka domstarpības starp Latviju un Igauniju ir beigušās, taču nesaprotama esot Lietuvas vilcināšanās. Kad valstis vienojās, Lietuva nolēma paņemt pauzi.
Kučinskis gan pauda – esot indikācijas, ka valstis šonedēļ gaidāmajā sanāksmē spēs vienoties par “Rail Baltica” virzību.
LTV raidījums “De facto” vēsta, ka “Rail Baltica” projektā par tā saukto finansēšanas un īstenošanas modeli saskaņā ar plānu Latvijai, Lietuvai un Igaunijai bija jāvienojas jau pirms gada. Taču valstis aizvien nav panākušas vienošanos par to, kā tiks veikti iepirkumi.
Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni. Rail Baltica būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rail Baltica būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots sākt 2018. gadā, bet 2025. gadā paredzēts atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.
Foto: RailBaltica.info
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk