LTAB: Neapdrošināti transportlīdzekļi būtu jāizņem no satiksmes
Lai novērstu situāciju, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, tādējādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nācis klajā ar ierosinājumu izņemt no satiksmes transportlīdzekļus, kuri pārvietojas bez OCTA. Šo transportlīdzekļu vadītājiem būtu iespēja pēc soda noformēšanas iegādāties OCTA vai arī viņu transportlīdzeklis tiktu evakuēts uz stāvvietu. Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics „Šobrīd sanāk paradoksāla situācija, ceļu satiksmē piedalās neapdrošināti transportlīdzekļi, taču pēc to apstādināšanas un soda kvīts izrakstīšanas tie turpina ceļu ar to pašu neapdrošināto spēkratu tā it kā nekāds pārkāpums nebūtu noticis. Savukārt situācijas nopietnība tiek aptverta tikai tad, kad ir notikusi milzu avārija. Prevencijas pasākumi jāveic pirms traģēdija vēl notikusi, nevis pēc tās”.
Šobrīd Ceļu satiksmes likuma 18.panta 2.punkts nosaka, ka transportlīdzeklim ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē, ja nav iegādāta OCTA. Savukārt saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (LAPK), par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTA ir paredzēts naudas sods, neaizliedzot konkrētajam transportlīdzekļa vadītājam turpināt piedalīties ceļu satiksmē pēc soda piemērošanas, tādējādi LAPK pilnībā neļauj nodrošināt likumos paredzētās normas.
„Aplūkojot pēdējo gadu statistiku varam secināt, ka neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto negadījumu sekas bieži vien ir ļoti nopietnas. Parasti OCTA neesamība „iet roku rokā” arī ar citiem nopietniem ceļu satiksmes pārkāpumiem – autovadītāji brauc reibumā, pārvietojas bez tiesībām, kā arī transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate. Tādējādi gandrīz vai katrā šādā lielā avārijā cieš līdzbraucēji vai gājēji, kļūstot par invalīdiem vai arī negadījuma rezultātā ejot bojā. Esam arī konstatējuši, ka gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam nav OCTA un ar šādu spēkratu tiek izraisīta avārija, tas kalpo par iemeslu, kāpēc vadītājs mēģina aizbēgt no notikuma vietas. Šobrīd jau normatīvie akti nosaka, ka gadījumā, ja transportlīdzeklis tiek vadīts alkohola reibumā, tas tiek izņemts no satiksmes. Tādējādi, ņemot par pamatu jau esošo kārtību un likumus, būtu pilnveidojams tiesiskais regulējums, kas paredzētu, gadījumā, ja vadītājam nav iegādāta OCTA, izņemt transportlīdzekli, nepieļaujot tā tālāku dalību ceļu satiksmē līdz apdrošināšanas iegādei”, informē Juris Stengrevics.
Ar iniciatīvu par neapdrošinātu transportlīdzekļu izņemšanu no satiksmes, LTAB ir vērsies pie atbildīgajām institūcijām, rosinot Latvijai pārņemt citu valstu piemērus, kur neapdrošināti transportlīdzekļi tiek izņemti no ceļu satiksmes līdz apdrošināšanas iegādei. Tomēr lai izdarītu attiecīgus grozījumus likumdošanā, ir veicams liels darbs pie noteikumu un to piemērošanas kārtības izstrādes. Piemēram, precīzi būtu jādefinē, kā transportlīdzekļa īpašnieks tiks informēts par spēkrata izņemšanu, gadījumos, kad pats nebūs pie stūres. Tāpat būtu apspriežama iespēja, kad pēc soda izrakstīšanas OCTA tiek iegādāta attālināti, izmantojot elektroniskos sakaru līdzekļus, vai tiek izsaukts apdrošināšanas aģents, pēc kā vadītājam netiek konfiscēts transportlīdzeklis, bet ir iespēja turpināt ceļu.
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk