Sodu par Mažeiķu-Reņģes posmu segs no nodokļu maksātāju kabatas
AS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāvis Māris Ozols pauž, ka Lietuvas retorika, ka LDz nav pamata pieprasīt kompensāciju par Mažeiķu-Reņģes posma nojaukšanu, ir saprotama, jo kaimiņvalsts mediji vēsta par iespējamu soda naudas segšanu no nodokļu maksātāju kabatas.
Šobrīd saistībā ar iespējamu kompensācijas prasīšanu Lietuvai patlaban notiek juridiskā analīzē, taču Eiropas Komisijas (EK) lēmums vēl nav publiski pieejams, tāpēc par konkrētiem soļiem vēl tikšot lemts.
„LDz prioritāte ir kustības atjaunošana šajā posmā un iespējamās kompensācijas apmērs ir atkarīgs no tā, cik ātri tiks atjaunota līnija. Lietuvas retorika, bez šaubām, ir saprotama, īpaši ņemot vērā, ka kaimiņvalsts medijos jau runā par to, ka soda naudu un iespējamās kompensācijas var nākties segt nevis no dzelzceļa, bet gan valsts budžeta jeb nodokļu maksātāju kabatas,” pauda Ozols.
Savukārt Lietuvas Dzelzceļa vadītājs Mants Bartuška paziņojis, ka LDz nav jēgas tiesā pieprasīt kompensāciju par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu tāpēc, ka šādai prasībai nebūtu nekāda pamata.
„Jāsaprot, ka latvieši ir gan brāļi, gan konkurenti. Viņi var nosaukt dažādas summas, mēs esam dzirdējuši hipotētiskas lielas summas, taču, ja nav pamata, tad cena viņu prasībām ir nulle. Runāt ar latviešiem mēs plānojam tuvākajā laikā. Vai šīs tikšanās palīdzēs, redzēsim, bet mums ir svarīgi, lai mums būtu labas partnerattiecības ne tikai ar Polijas naftas koncernu „Orlen”, bet arī ar kolēģiem latviešiem,” norādīja Bartuška.
Lietuvas valsts dzelzceļš Eiropas Savienības Tiesā pārsūdzēs EK noteikto naudassodu, kā arī varētu tuvākajā laikā sākt atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu.
Kā ziņots iepriekš, Eiropas Komisija sodīja Lietuvas Dzelzceļu (“Lietuvos geležinkeliai”) ar 27,873 miljoniem eiro par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, nojaucot dzelzceļa savienojumu starp Lietuvu un Latviju. EK uzdevusi Lietuvas pusei triju mēnešu laikā izbeigt un novērst pārkāpumu.
Lietuvas kompānijai ir tiesības sev nelabvēlīgo EK lēmumu apstrīdēt Eiropas Savienības tiesā.
Neilgi pirms tam Latvija iesniegusi Lietuvai notu, pieprasot atjaunot pirms gandrīz 10 gadiem nojaukto sliežu ceļu starp Mažeiķiem un Reņģi.
19,5 kilometrus garais dzelzceļa posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, to skaidrojot ar sliežu ceļa slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību.
Vēl par tēmu:
Popularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālākPopulārais Rīgas bārs “Sapņi un Kokteiļi” svin 15 gadus
Viens no Rīgas populārākajiem bāriem un izklaides vietām “Sapņi un Kokteiļi” svin savu 15. jubileju un ielūdz uz svinībām jau šo sestdien, 12.aprīlī, Rīgā, Blaumaņa ielā 32. Pasākumā...
Lasīt tālākLSKA: Brīvprātīgajā darbā vajadzētu vairāk iesaistīt augstas raudzes profesionāļus
“Latvijas senioru kopienu apvienība” (LSKA) iesaistījusies brīvprātīgā darba popularizēšanā starp LSKA ietilpstošo senioru organizāciju biedriem visā Latvijā. Brīvprātīgais darbs...
Lasīt tālākAtlaiž “airBaltic” vadītāju Martinu Gausu
Neuzticību Gausam akcionāru sapulces laikā pauda Satiksmes ministrija. 2025. gada 7. aprīlī notika Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” kārtējā akcionāru sapulce, kurā...
Lasīt tālākLBAS piedāvā četrus rīcības virzienus atbalsta pilnveidošanai vecākiem, kuri par bērnu rūpējas vieni
2025. gada 2. aprīlī Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība piedalījās Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sēdē, kurā tika skatīts Labklājības ministrijas ziņojums par pētījumu...
Lasīt tālākPagarina Krievijas un Baltkrievijas lauksaimniecības un lopbarības produktu importa aizliegumu Latvijā
Aizliegums patēriņam Latvijā ievest lauksaimniecības un lopbarības produktus no Krievijas un Baltkrievijas būs spēkā vēl gadu, paredz ceturtdien, 3.aprīlī, Saeimā galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecība palielinās jau trešo mēnesi pēc kārtas, februārī sasniedzot 4,1% izaugsmi
Apstrādes rūpniecības apjomi šā gada februārī pieauga par 4,1%, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Apjomi pieauguši jau trešo mēnesi pēc kārtas, turklāt pieaugums...
Lasīt tālākParedz īsākus termiņus iestāžu atbildēm uz iedzīvotāju iesniegumiem
Lai mazinātu birokrātiju iedzīvotāju saziņā ar iestādēm, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija trešdien, 2. aprīlī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Iesniegumu...
Lasīt tālākValsts kontrole: Ostu attīstības fondā no 2019. līdz 2023. gadam vismaz 161 770 EUR izmantoti neekonomiski, bet atsevišķos gadījumos – prettiesiski
Valsts kontrole lietderības revīzijā atklājusi, ka būtiska daļa Ostu attīstības fonda (fonds) līdzekļu izmantota neekonomiski, bet atsevišķos gadījumos – prettiesiski. Lielākā daļa...
Lasīt tālāk