Latvijas iedzīvotāji auto izvēlas pēc tā iegādes cenas, nevis ekspluatācijas izmaksām
Lai arī automašīnas ekspluatācijas un degvielas izdevumi pieaug, Latvijas autovadītāji nav gatavi pilnībā atteikties no sava personīgā auto, apsverot iespēju to izmantot retāk vai ekonomiski plānot braukšanas paradumus un maršrutus. Savukārt svarīgākie kritēriji, izvēloties jaunu automašīnu, ir tās cena, degvielas veids un paredzamais degvielas patēriņš, ekspluatācijas izmaksas ierindojot vien kā ceturto svarīgāko kritēriju pēc dzinēja tipa.
Automašīnas cena un paredzamais degvielas patēriņš ir divi būtiskākie kritēriji, kurus, izvēloties jaunu automašīnu, izvērtē Latvijas iedzīvotāji. Šādu viedokli pauda attiecīgi 83% un 78% respondentu. Krietni retāk par sev nozīmīgiem automašīnas parametriem autovadītāji minējuši dzinēja tipu (59%) un paredzamos automašīnas ekspluatācijas izdevumus (58%). Pēc vizuālā izskata automašīnu izvēlas vien 39% aptaujāto (43% sieviešu un 35% vīriešu).
Vaicāti par iespējamu autobraukšanas paradumu maiņu, paaugstinoties degvielas cenām, gandrīz puse jeb 47% aptaujāto autovadītāju norāda, ka personīgo auto izmantos retāk, turklāt kopumā sievietes šādam solim ir gatavas biežāk (49%) nekā vīrieši (45%). Pilnīgi atteikties no automašīnas izmantošanas neplāno arī 36% respondentu, kuri apsver izmantot ekonomiskākas braukšanas principus un rūpīgāk plānot maršrutus. Aptuveni trešdaļa (27%) aptaujāto autovadītāju biežāk pārvietosies kājām.
Pēc aptaujas datiem var secināt, ka potenciālās alternatīvas personīgā auto izmantošanai ir atkarīgas arī no pieejamās infrastruktūras un mobilitātes iespējām, jo, piemēram, pilsētnieki biežāk norāda, ka pārsēdīsies sabiedriskajā transportā (34%), savukārt lauku rajonos dzīvojošie respondenti, kur sabiedriskā transporta infrastruktūra ir mazāk attīstīta, biežāk apsvēruši rūpīgāku pārvietošanās maršrutu plānošanu (43%).
Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: “Gan privātpersonas, gan uzņēmumi, izvēloties jaunu automašīnu, arvien lielāku uzmanību pievērš ne tikai automašīnas pārdošanas cenai, bet arī tās ekspluatācijas izmaksām. Lai palīdzētu pieņemt ekonomiski pamatotu lēmumu, Sixt Leasing piedāvā izmantot pasaulē atzītu metodiku TCO (total costs of ownership) jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķinu. Sixt Leasing veiktie aprēķini pagājušajā gadā pārdotākajiem auto liecina, ka ne vienmēr ekonomiski izdevīgākā automašīna būs ar zemāku iegādes cenu. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju, remontdarbu izmaksas. Līdz ar degvielas cenu un ekspluatācijas izmaksu sadārdzināšanos autovadītājiem kļūst būtiski izmantot ekonomiski izdevīgus braukšanas paradumus, piemēram, rūpīgāk plānot maršrutus, izmantot koplietošanas auto, kvalitatīvu degvielu un citus mobilitātes risinājumus. Par šīm un citām tendencēm nākamnedēļ runāsim jau otrajā Baltijas auto nozares forumā.”
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk