Greizo fotoradaru karaļvalsts
Tie ir paspējuši nokaitināt ne vienu vien autovadītāju un arī līdzbraucēju, slēpdamies krūmos, aiz reklāmu stabiem vai mašīnu bagāžniekos. To ieviešanas procesu kritizē ne tikai šoferi, bet arī policija, atbildīgais ministrs un pat premjers.
Par vienu no gada pirmā ceturkšņa diskutablāko jautājumu ir kļuvuši fotoradari, kuri gaidītās satiksmes drošības uzlabošanas vietā gandrīz ir radījuši ne vienu vien avārijas situāciju.
Tikai aprīļa beigās – mēnesi pirms termiņa, kad pilnībā jābūt uzbūvētiem visiem stacionārajiem radariem, tos sāks būvēt, taču līdz tam vienīgā naudas pelnīšana ar fotoradariem būs apšaubāmos melnajos punktos.
«Atšķirībā no stacionārajiem fotoradariem, pirms kuriem izvietos brīdinājuma ceļa zīmes, pārvietojamie fotoradari var atrasties jebkurā laikā un vietā. Lēmumu par šo iekārtu izvietošanu pieņem Valsts policija, un Vitronic Baltica uzdevums ir nodrošināt fotoradaru izvietošanu norādītajās vietās un izpildīt visus Valsts policijas norādījumus par šo iekārtu darbību. Fotoradara izvietošana brauktuves malās nebūt nav vienkārša, vērā jāņem virkne noteikumu un apstākļu, lai ātruma mērierīce varētu akurāti darboties un fiksēto pārkāpumu fotogrāfijas būtu derīgas,» Neatkarīgajai komentē radaru ieviesēju uzņēmuma preses sekretāre Antra Gaile.
Viņa norāda, ka, izvērtējot neseno gadījumu, kad Zolitūdes ielā 49 Rīgā kāds autovadītājs apzināti notrieca fotoradaru, uzņēmums ir instruējis darbiniekus nenovietot fotoradarus pārlieku tuvu ceļa braucamajai daļai un pievērst pastiprinātu uzmanību ierīču drošībai novietotajā vietā. «Autovadītāju agresīvā un ļaunprātīgā izturēšanās pret iekārtām izraisījusi situāciju, kad uzņēmumam fotoradari jānovieto vietā, kur ir vismazākā iespēja tos apdraudēt, kas savukārt izraisa autovadītāju pārmetumus par tā saukto fotoradaru slēpšanu,» piebilst Vitronic Baltica pārstāve.
Arī paši radaru ieviesēji ir paguvuši izcelties ar ātruma neievērošanu. Aculiecinieki ziņoja, ka kāds radara uzraugs pieķerts, braucot par Vidzemes šoseju ar ātrumu, kas pārsniedza 120 kilometrus stundā. Diemžēl policija šajā gadījumā neko tā arī nespēja izdarīt. Tajā pašā laikā vairāki autobraucēji pārmet, ka soda šoferus, kad ātrums ticis pārsniegts par nieka četriem kilometriem stundā. «Ja konkrētā vietā atļautais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā (km/h), tad, pieskaitot kļūdu (kas šāda ātruma gadījumā ir +3 km/h), sanāk, ka pirmais ātrums, ko fiksē kā pārkāpumu ir 54 km/h. Atgādinu, ka fotoradaru pieļaujamā kļūda ir noteikta +3 km/h, ja ātrums ir līdz 100 km/h, un +3%, ja ātrums ir virs 100 km/h. Kļūdu vienmēr aprēķina par labu vadītājam, proti, atņemta no fiksētā ātruma. Kas attiecas uz ieceri atcelt sodu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km, policija uzskata, ka tas nav iespējams, kamēr nav izvērtēta ceļu satiksmes drošības situācija ilgtermiņā,» skaidro Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Lita Juberte.
Viņa apgalvo, ka policija uzrauga un kontrolē fotoradaru slēpšanu, taču, kā iepriekš ir atzinis VP Prevencijas pārvaldes vadītājs Edmunds Zivtiņš, policija šajā gadījumā ir bezspēcīga, jo privātai firmai nav saistošas policijas pavēles.
No 2011. gada 21. novembra līdz šim brīdim kopējais ātruma pārkāpumu sastādīto protokolu skaits ir 41 040, kas naudas izteiksmē ir 789 435 lati, no kuriem iekasēti 161 630 lati.
***
Iekšlietu ministrs: līguma laušana ar fotoradaru piegādātājiem problēmu neatrisinās
Prevencijas pārvaldes priekšnieks: fotoradaru ieviešanas process nav organizēts pareizi
Policistu arodbiedrība: fotoradari izvietoti vietās, kur gadiem nav notikušas avārijas
Premjers: fotoradari primāri jāizvieto melnajos punktos
Fotoradaru auto traucas pa šoseju ar 130 kilometriem stundā
Ātrā palīdzība: avārijas situācijas rodas pat tur, kur tām nav jābūt
Avots: nra.lv /Kristaps Kārkliņš
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk