• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
14/09/2018, Kategorija: Auto
Autors: Anna Berga, Labdien.lv

=

Iecerētās Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) likuma izmaiņas neparedz OCTA polišu cenu kāpumu, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Kā zināms, Ministru kabinets otrdien lēma virzīt apstiprināšanai Saeimā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.

“Apjomīgie grozījumi likumā pēc būtības neko radikāli nemaina,” apgalvoja Abāšins. Pēc viņa sacītā, to mērķis ir sakārtot līdz šim nesakārtotas lietas, bet ne palielināt OCTA polišu cenu.

Komentējot to, ka OCTA maksimālās atlīdzības apmērā plāno ietvert inflācijas koeficientu, Abāšins skaidroja, ka tās ir teorētiskas summas, jo pašlaik maksimālā atlīdzība personai ir 5 miljoni eiro, bet īpašumiem – 1 miljons eiro, tikmēr vidējās atlīdzības apmērs Latvijā ir 1000 eiro, bet maksimālā atlīdzība par negadījumu Somijā šobrīd ir 3,5 miljoni eiro.

Likuma grozījumi arī paredz tirdzniecības uzņēmuma pienākumu noslēgt OCTA līgumus attiecībā uz tirdzniecībā pieņemtiem Latvijā no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem. “Turpmāk brīdī, kad automašīnu nodos tirdzniecībā, iepriekšējā īpašnieka polisi pārtrauks, bet tirgotājam būs tirdzniecības numuri un attiecīgi apdrošināšana šiem numuriem,” sacīja Abāšins.

Vienlaikus viņš atzina, ka ir viena lieta, kas šajā grozījumu paketē nav iekļauta – tā ir apdrošināšana lauksaimniecības tehnikai, kas neizbrauc uz koplietošanas ceļiem. “Šis jautājums ir nobremzēts, lai nebūtu lieku diskusiju pirms vēlēšanām, jo tad “zemnieki mūs noēstu bez sāls”, atzina Abāšins.

Jau vēstīts, ka likumprojekta mērķis ir pilnveidot un papildināt spēkā esošā OCTA likuma normas, jo piedāvātie risinājumi novērsīs praksē konstatētās nepilnības un ieviesīs uzlabojumus ceļu satiksmes negadījumā (CSNg) cietušo personu, apdrošinājumu ņēmēju un autovadītāju interesēs, kā arī ieviesīs jaunus apdrošinātāja atbildības limitus personai un mantai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai.

Gala lēmums par likuma grozījumiem jāpieņem Saeimai, bet plānots, ka tie stāsies spēkā 2019. gada 1. janvārī.

Kā zināms, 1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Foto: Shutterstock

1,125 skatījumi




Video

Rosina noteikt atsavināšanas lieguma periodu arī vecākām automašīnām

20/02/2025

[caption id="attachment_93959" align="alignnone" width="300"] Car tires on winter road covered with snow. Vehicle on snowy alley in the morning at snowfall[/caption] Plānots noteikt ārvalstīs iegādātas...

Lasīt tālāk
Video

Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju

16/01/2025

Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg...

Lasīt tālāk
Video

Bolt skrejriteņi ierobežotā skaitā būs pieejami arī ziemā; sliktā laikā tie tiks deaktivizēti

14/01/2025

“Bolt”, lielākais mikromobilitātes operators Eiropā, pagarinās skrejriteņu sezonu Rīgā. Taču lietotājiem jāņem vērā, ka ziemas sezonā skrejriteņu skaits būs ievērojami mazāks...

Lasīt tālāk
Video

No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”

09/10/2024

No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...

Lasīt tālāk
Video

Transportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni

05/09/2024

Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...

Lasīt tālāk
Video

Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām

15/07/2024

77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima

06/06/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija

29/05/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...

Lasīt tālāk
Video

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki

02/05/2024

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...

Lasīt tālāk
Video

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu

30/04/2024

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...

Lasīt tālāk