• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
16/04/2012, Kategorija: Auto

Ceļu satiksmes negadījumu skaits ar automašīnām, kurām nav bijusi transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA) pēdējos gados ir samazinājies. Ja 2009. gadā bija 618 negadījumi, kuros iesaistītajām automašīnām nav bijusi OCTA, tad 2010. un 2011. gadā šis skaits attiecīgi samazinājies uz 399 un 360. Līdzīga statistiskā tendence vērojama arī attiecībā uz tehniskajām apskatēm (TA) – 2009. gadā bijuši 486 negadījumi, kuros iesaistītas automašīnas bez TA, savukārt, pērn – 317.

Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs šo tendenci skaidro ar vairākiem aspektiem – pirmkārt, tā ir sabiedrības informēšana, otrkārt, jāatzīmē arī fotoradaru darbība, kas rada soda neizbēgamības sajūtu un, treškārt, joprojām pastāv arī policijas kontrole. ”Visi šie apstākļi kopā, iespējams, darījuši autovadītājus apzinīgākus, tāpēc gan OCTA un TA neesamības gadījumi, gan negadījumos iesaistīto automašīnu skaits šajā ziņā ir mazāks,” secina A. Locs. Par fotoradariem un iespēju sodīt par OCTA un TA neesamību viņš skaidro: ”Fiksējot noteikumu pārkāpumus ar tehniskajiem līdzekļiem samazinās subjektīvisma un korupcijas riski, piemēram, kukuļdošana un kukuļņemšana.”

Ar jaunajiem fotoradariem, kas uz Latvijas ceļiem darbojas no 2011. gada 21. novembra līdz šodienai par OCTA neesamību fiksēti 530 administratīvie pārkāpumi, par kuriem sastādīti protokoli 31 800 latu apmērā. Savukārt, ar Valsts policijas četriem fotoradariem, kas darbojas no 2008. gada maija, pavisam fiksēti 145 pārkāpumi, kas saistīti ar obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas (OCTA) neesamību.

2009. gadā pavisam kopā par OCTA neesamību sastādīti 16335 protokoli, 2010. gadā – 11444, savukārt, pērn, 2011. gadā, – 9892 administratīvā pārkāpuma protokoli (policijas inspektoru un fotoradaru darbs kopā).

Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks atgādina TA un OCTA nozīmīgumu, norādot, ka „šie ir divi būtiski nosacījumi, kas iekļaujas kopējā satiksmes drošības ķēdē. Tehniskā apskate apliecina, ka konkrētais transportlīdzeklis būs drošs satiksmei, savukārt, OCTA ļauj cilvēkiem justies droši uz ceļa un apzināties, ka par ceļu satiksmes negadījumu izraisītām sekām iespējama atlīdzināšana”.

Pirms fotoradaru ieviešanas, OCTA esamību vai neesamību kontrolēja ceļu policija, nu šo funkciju papildus ceļu policijai veic arī fotoradari. Vienīgā atšķirība ir iespējamos naudas sodos. Ceļu policijas inspektors par šo pārkāpumu var piemērot naudas sodu no 60 līdz 80 latiem, savukārt, fotoradars tikai mazāko sodu – 60 latus.

Valsts policija atgādina, ka fotoradara fiksētā pārkāpuma gadījumā tiek pārbaudīta arī OCTA un TA esamība. Ja tiek konstatēts, ka transportlīdzeklim nav OCTA vai TA, lēmums tiek pieņemts, saskaņā ar LAPK un CSL normām, t.i. sodi nesummējas, tiek piemērots lielākais no sodiem.

393 skatījumi




Video

No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”

09/10/2024

No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...

Lasīt tālāk
Video

Transportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni

05/09/2024

Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...

Lasīt tālāk
Video

Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām

15/07/2024

77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima

06/06/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija

29/05/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...

Lasīt tālāk
Video

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki

02/05/2024

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...

Lasīt tālāk
Video

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu

30/04/2024

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...

Lasīt tālāk
Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk