Tirgus pētījumi – sekmīga biznesa un mārketinga stratēģijas pamats
Mūsdienās arvien nozīmīgāku lomu uzņēmumu veiksmīgā attīstībā ieņem tirgus izpēte – biznesa veiksme tiešā mērā ir saistīta ar uzņēmēju prasmi un spējām orientēties tirgus situācijā un veikli reaģēt uz tā pārmaiņām. Ne velti tiek uzskatīts, ka veiksmīga mārketinga pamatā ir profesionāls un detalizēts tirgus pētījums. Mēs esam pieraduši, ka pētījumi palīdz novērtēt uzņēmuma darbību, veicināt pircēju piesaistīšanu, iespaidot viņu attieksmi pret produktu un izstrādāt efektīvu reklāmu, taču nonākot līdz tirgus izpētes aģentūrām, uzņēmējs bieži vien pie speciālistiem vēršas ar konkrētu pasūtījumu par konkrētu pētījumu – neatkarīgi vai tā ir tirgus vai klientu izpēte, uzņēmējam šķiet, ka tieši tas viņam ir vajadzīgs un aģentūras arī parasti koncentrējas uz sava klientu vēlmju izpildīšanu.
“Alberts.Tirgus izpēte” pieeja ir nedaudz citāda – mārketinga speciālisti vispirms izpēta uzņēmumu, tā darbību un nosaka tā galveno problēmu un tad arī dot vērtējumu, vai būs nepieciešams patērētāju pētījums, reklāmas izpēte, uzņēmējdarbības efektivitātes analīze, zīmola novērtēšanas pētījums vai vēl kāds cits pētījums. Proti, iespējams, tā problēma, ar kuru uzņēmums vēršas pētījumu sabiedrībā, nemaz nav problēma un īstais iemesls, kāpēc uzņēmumam neiet tik labi kā gribētos, meklējams pavisam citur.
“Alberts.Tirgus izpēte” palīdz definēt problēmu un precizēt kāda papildus informācija ir nepieciešama, savukārt pēc mārketinga pētījumu rezultātu iegūšanas tiek sastādīts plāns tālākai uzņēmuma mārketinga darbības rīcībai.
Tirgus izpēte neapšaubāmi ir svarīga kā uzsākot savu biznesu, tā arī to attīstot. Uzņēmums, kas pārzina Latvijas iekšējo un ārējo tirgu, var daudz veiksmīgāk attīstīties un izprast, vai piedāvātajam pakalpojumam ir potenciāls, kādas ir klientu vēlmes un kuras būs efektīvākās patērētāju piesaistīšanas metodes.
Kā uzsver “Alberts.Tirgus izpēte” vadītājs Alberts Jodis, tirgus izpēte ir nebeidzams process, kurš ir ļoti būtisks elements biznesa attīstībai, jo tas spēj parādīt, ar ko uzņēmumam jārēķinās ceļā uz panākumiem. “Lai arī mums visiem šķiet, ka tirgus izpētes galvenais mērķis ir izprast vai izpētīt tirgu, kas saistīts ar konkrētu produktu vai pakalpojumu, tirgus izpētes laikā iegūtā informācija ir daudz būtiskāka un to var izmantot daudz plašāk, lai nākotnē tam pielāgotu mārketinga aktivitātes vai, lai noteiktu, kādas ir patērētāju prioritātes,” norāda A. Jodis.
“Alberts.Tirgus izpēte” pieeja ļauj organizācijām atklāt savu mērķa tirgu, apkopot un dokumentēt viedokļus un pieņemt apzinātus lēmumus. Izmantojot “Alberts.Tirgus izpēte” un Alberta Uzņēmumu grupas pakalpojumus, klients var sagaidīt, ka reāls tiks uzlabots tā pašreizējais stāvoklis tirgū, kā arī dots impulss jaunu biznesa virzienu attīstībai.
Plašāka informācija par Alberta Uzņēmumu grupas pakalpojumiem šeit: http://pieteikums.lv/alberts.
Vēl par tēmu:
Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālāk