• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
21/05/2012, Kategorija: Bizness

Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku mārketinga akcijām, kas paredz tūlītējus ietaupījumus – pastāvīgo klientu lojalitātes programmas (64%) vai cenu atlaides (63%), rāda Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra (UKC) veiktā aptauja.1

“Prasmīgi izvēlēta mārketinga stratēģija un taktika veicina uzņēmuma attīstību. Aptauja atspoguļo tendenci, ka iedzīvotāji visvairāk novērtē pastāvīgo klientu lojalitātes kartes. To iespējams izskaidrot ar faktu, ka, saņemot lojalitātes karti, klients ne tikai iegūst atlaides, bet arī piederības sajūtu konkrētajam zīmolam. Lojalitātes kartes ir lielisks palīginstruments arī pārdevējiem,, kas palīdz veidot lojālo klientu loku un sniedz informāciju par klientu, kura dod iespēju pārdevējam izvērtēt , cik lielā mērā viņa pieņēmumi par klienta vēlmēm atbilst realitātei un kā to uzlabot, par labu klientam un sava uzņēmuma ilgtspējai,” komentē Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja.

Augstu novērtējumu patērētāju vidū ieņem arī sakrāto akcijas uzlīmju maiņa pret precēm ar lielām atlaidēm (42%), kā arī iespējai piedalīties loterijā un laimēt balvas (37%), iegādājoties produktu vai pakalpojumu. Savukārt nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (33%) dod priekšroku atlaižu kuponiem. Vismazāk iedzīvotāji novērtē iespēju, pērkot noteiktu skaitu produktu, vēl vienu saņemt dāvanā (27%) un ziedot santīmu no nopirktā produkta dažādām labdarības akcijām (20%).

Sievietes atsaucīgāk iesaistās mārketinga akcijās nekā vīrieši. Šī tendence īpaši novērojama dažādās atlaižu programmās, akcijas uzlīmju krāšanā un atlaižu kuponu izmantošanā, retāk – dalībai loterijās.

Pastāvīgo klientu lojalitātes programmas un cenu atlaides gandrīz vienādi atzinīgi vērtē dažāda vecuma grupu iedzīvotāji (sākot no 15 līdz 74 gadiem). Uzlīmju krāšanas kampaņas vairāk iecienījuši iedzīvotāji vecuma grupā no 20 līdz 50 gadiem, kamēr jaunieši vecumā līdz 19 gadiem izteikti biežāk izvēlas izmantot akcijas kuponus (51%) un/vai saņemt vairāk preču par to pašu samaksu (45%). Iedzīvotāji ar augstākiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 Ls) vairāk nekā citi atzinīgi vērtē atlaides produktu vai pakalpojumu cenām (72%), kamēr iedzīvotāji ar ienākumiem līdz 150 latiem mēnesī visaugstāk novērtē atlaižu programmas pastāvīgajiem klientiem (56%).

„Lai kuru no mārketinga taktikām pārdevējs izvēlētos, tai jābalstās uz piecām lietām. Pirmkārt, ir svarīgi ietaupīt klientu laiku, otrkārt, cenai jābūt atbilstošai (kā no uzņēmuma, tā pircēja viedokļa). Treškārt, ir jāveido emocionāli pozitīva saikne ar šo iepirkšanās pieredzi, bet, ceturtkārt, klientam ir jājūt, ka viņa lojalitāte tiek augstu novērtēta. Un, piektkārt, ja arī ir radusies problēmsituācija vai saņemta pretenzija, ir jācenšas tā pozitīvi atrisināt,” saka Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības centra vadītāja.

396 skatījumi




Video

PVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā

15/04/2025

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) šovakar pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās...

Lasīt tālāk
Video

Pētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt

14/04/2025

Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...

Lasīt tālāk
Video

Sieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja

14/04/2025

Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...

Lasīt tālāk
Video

Pamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību

11/04/2025

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...

Lasīt tālāk
Video

Popularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm

10/04/2025

Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...

Lasīt tālāk
Video

Martā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas

08/04/2025

Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...

Lasīt tālāk
Video

Populārais Rīgas bārs “Sapņi un Kokteiļi” svin 15 gadus

08/04/2025

Viens no Rīgas populārākajiem bāriem un izklaides vietām “Sapņi un Kokteiļi” svin savu 15. jubileju un ielūdz uz svinībām jau šo sestdien, 12.aprīlī, Rīgā, Blaumaņa ielā 32. Pasākumā...

Lasīt tālāk
Video

LSKA: Brīvprātīgajā darbā vajadzētu vairāk iesaistīt augstas raudzes profesionāļus

07/04/2025

“Latvijas senioru kopienu apvienība” (LSKA) iesaistījusies brīvprātīgā darba popularizēšanā starp LSKA ietilpstošo senioru organizāciju biedriem visā Latvijā. Brīvprātīgais darbs...

Lasīt tālāk
Video

Atlaiž “airBaltic” vadītāju Martinu Gausu

07/04/2025

Neuzticību Gausam akcionāru sapulces laikā pauda Satiksmes ministrija. 2025. gada 7. aprīlī notika Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” kārtējā akcionāru sapulce, kurā...

Lasīt tālāk
Video

LBAS piedāvā četrus rīcības virzienus atbalsta pilnveidošanai vecākiem, kuri par bērnu rūpējas vieni

04/04/2025

2025. gada 2. aprīlī Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība piedalījās Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sēdē, kurā tika skatīts Labklājības ministrijas ziņojums par pētījumu...

Lasīt tālāk