Iedzīvotāji visbiežāk novērtē mārketinga akcijas ar tūlītēju ieguvumu
Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku mārketinga akcijām, kas paredz tūlītējus ietaupījumus – pastāvīgo klientu lojalitātes programmas (64%) vai cenu atlaides (63%), rāda Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra (UKC) veiktā aptauja.1
“Prasmīgi izvēlēta mārketinga stratēģija un taktika veicina uzņēmuma attīstību. Aptauja atspoguļo tendenci, ka iedzīvotāji visvairāk novērtē pastāvīgo klientu lojalitātes kartes. To iespējams izskaidrot ar faktu, ka, saņemot lojalitātes karti, klients ne tikai iegūst atlaides, bet arī piederības sajūtu konkrētajam zīmolam. Lojalitātes kartes ir lielisks palīginstruments arī pārdevējiem,, kas palīdz veidot lojālo klientu loku un sniedz informāciju par klientu, kura dod iespēju pārdevējam izvērtēt , cik lielā mērā viņa pieņēmumi par klienta vēlmēm atbilst realitātei un kā to uzlabot, par labu klientam un sava uzņēmuma ilgtspējai,” komentē Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja.
Augstu novērtējumu patērētāju vidū ieņem arī sakrāto akcijas uzlīmju maiņa pret precēm ar lielām atlaidēm (42%), kā arī iespējai piedalīties loterijā un laimēt balvas (37%), iegādājoties produktu vai pakalpojumu. Savukārt nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (33%) dod priekšroku atlaižu kuponiem. Vismazāk iedzīvotāji novērtē iespēju, pērkot noteiktu skaitu produktu, vēl vienu saņemt dāvanā (27%) un ziedot santīmu no nopirktā produkta dažādām labdarības akcijām (20%).
Sievietes atsaucīgāk iesaistās mārketinga akcijās nekā vīrieši. Šī tendence īpaši novērojama dažādās atlaižu programmās, akcijas uzlīmju krāšanā un atlaižu kuponu izmantošanā, retāk – dalībai loterijās.
Pastāvīgo klientu lojalitātes programmas un cenu atlaides gandrīz vienādi atzinīgi vērtē dažāda vecuma grupu iedzīvotāji (sākot no 15 līdz 74 gadiem). Uzlīmju krāšanas kampaņas vairāk iecienījuši iedzīvotāji vecuma grupā no 20 līdz 50 gadiem, kamēr jaunieši vecumā līdz 19 gadiem izteikti biežāk izvēlas izmantot akcijas kuponus (51%) un/vai saņemt vairāk preču par to pašu samaksu (45%). Iedzīvotāji ar augstākiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 Ls) vairāk nekā citi atzinīgi vērtē atlaides produktu vai pakalpojumu cenām (72%), kamēr iedzīvotāji ar ienākumiem līdz 150 latiem mēnesī visaugstāk novērtē atlaižu programmas pastāvīgajiem klientiem (56%).
„Lai kuru no mārketinga taktikām pārdevējs izvēlētos, tai jābalstās uz piecām lietām. Pirmkārt, ir svarīgi ietaupīt klientu laiku, otrkārt, cenai jābūt atbilstošai (kā no uzņēmuma, tā pircēja viedokļa). Treškārt, ir jāveido emocionāli pozitīva saikne ar šo iepirkšanās pieredzi, bet, ceturtkārt, klientam ir jājūt, ka viņa lojalitāte tiek augstu novērtēta. Un, piektkārt, ja arī ir radusies problēmsituācija vai saņemta pretenzija, ir jācenšas tā pozitīvi atrisināt,” saka Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības centra vadītāja.
Vēl par tēmu:
PVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) šovakar pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālākPopulārais Rīgas bārs “Sapņi un Kokteiļi” svin 15 gadus
Viens no Rīgas populārākajiem bāriem un izklaides vietām “Sapņi un Kokteiļi” svin savu 15. jubileju un ielūdz uz svinībām jau šo sestdien, 12.aprīlī, Rīgā, Blaumaņa ielā 32. Pasākumā...
Lasīt tālākLSKA: Brīvprātīgajā darbā vajadzētu vairāk iesaistīt augstas raudzes profesionāļus
“Latvijas senioru kopienu apvienība” (LSKA) iesaistījusies brīvprātīgā darba popularizēšanā starp LSKA ietilpstošo senioru organizāciju biedriem visā Latvijā. Brīvprātīgais darbs...
Lasīt tālākAtlaiž “airBaltic” vadītāju Martinu Gausu
Neuzticību Gausam akcionāru sapulces laikā pauda Satiksmes ministrija. 2025. gada 7. aprīlī notika Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” kārtējā akcionāru sapulce, kurā...
Lasīt tālākLBAS piedāvā četrus rīcības virzienus atbalsta pilnveidošanai vecākiem, kuri par bērnu rūpējas vieni
2025. gada 2. aprīlī Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība piedalījās Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sēdē, kurā tika skatīts Labklājības ministrijas ziņojums par pētījumu...
Lasīt tālāk