Lembergs: Jaunā valsts kapitālsabiedrība “Ventas osta” ir nolemta bankrotam
Jaunās valsts kapitālsabiedrības, kura turpmāk nodrošinās Ventspils ostas kā teritorijas kopuma pārvaldīšanu, izveidošanas patiesais mērķis ir privatizēt ostas infrastruktūru, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Viņš norādīja, ka viss liecina, ka “Ventspils brīvostas pārvalde kā kapitālsabiedrība ar iespējamo nosaukumu “Ventas osta” strādās ar 4 – 5 miljoniem eiro lieliem zaudējumiem.”
“Vai kapitālsabiedrība var strādāt ar zaudējumiem? Nevar. Arī no budžeta to dotēt nevar. Līdz ar to – ko darīt tādai kapitālsabiedrībai, kura strādā ar zaudējumiem? Viens variants – bankrotēt,” turpināja politiķis.
Viņš atgādināja, ka jau šogad Ventspils brīvostas pārvalde, kopš tur saimnieko tikai valsts pārstāvji, atrodas uz bankrota sliekšņa, jo tā nebija spējīga atdod bankām kredītus: “Protams, ka turpmāk nekāda kredītu atdošana nevar būt, ja kapitālsabiedrība strādā ar zaudējumiem.”
“Vai nu ir jāsamazina izmaksas, kas nav iespējams, jo samazināt izmaksas par 5 miljoniem eiro nav reāli, vai nu arī jāpalielina ieņēmumi. Un no kā veidojas ieņēmumi? No ostu nodevām. Lai nodrošinātu rentablu Ventspils brīvostas pārvaldes darbību, ieņēmumi no ostu maksām jāpalielina par gandrīz 48% 2020. gadā un vidēji par 40% no 2021. – 2023. gadam,” norādīja Lembergs.
Otrs variants esot palielināt kravu apgrozījumu ostās, bet kopš Ventspils brīvostu vada tikai valsts ar Ģirtu Valdi Kristovski priekšgalā, kravu apgrozījums ir samazinājies. “Un nav pamata uzskatīt, ka kravu apgrozījums pieaugs, līdz ar to cerēt uz kravu pieaugumu mēs nevaram, tāpēc paliek tikai ostu nodevas,” sacīja politiķis.
Viņš norādīja uz to, ka ostu nodevas Ventspils ostā ir zemākas nekā Klaipēdā, lai Ventspils varētu konkurēt ar Klaipēdu. “It kā no vienas puses var nedaudz palielināt, bet ne par 25%, jo tad būs vēl mazāk kravu,” skaidroja Ventspils mērs.
“Kāds secinājums izdarāms? Jaunā kapitālsabiedrība ir nolemta bankrotam, par ko es brīdinu gan Kariņu, gan Linkaitu. Bet viņi apzināti iet uz to, lai izveidotu jaunu kapitālsabiedrību un lai tā bankrotētu. Ar kādu mērķi? Privatizēt. Jo, ja kapitālsabiedrība bankrotē, tad par kādu cenu to var privatizēt? Var dabūt par velti vai par ļoti zemu cenu. Tā kā mērķis ir izveidot kapitālsabiedrību, lai tā bankrotē un tad par lētu naudu to pārdot un teikt, ka viņi ir baigie malači,” rezumēja Lembergs.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk