Konkurentu izpētei netiek pievērsta pietiekama uzmanība
Nereti nākas dzirdēt apgalvojumus, ka konkurence ir kļuvusi sīvākā nekā iepriekš – mūsdienās ar konkurenci sastopas teju katrs uzņēmējs, līdz ar to ikvienam ir svarīgi pārzināt ne tikai sava biznesa stiprās un vājās puses, bet arī konkurentus. Tikai zināšanas par konkurentiem sniedz iespēju palielināt biznesa ieņēmumus, pārdošanas apjomus un tirgus daļu. Un tas noved pie secinājuma, ka, lai attīstītos veiksmīgi, jebkuram uzņēmumam ir nepieciešams konkurences izpēte.
Neapšaubāmi, ja biznesu veidojiet brīvā tirgus apstākļos, jums jāpārzina gan savas, gan arī konkurentu stiprās un vājās puses. Alberta Uzņēmumu grupas vadītājs Alberts Jodis norāda, ka konkurence tirgū pastāv vienmēr, bet svarīgi prast izmantot konkurentu kļūdas savā labā.
Apsteigt konkurentus ar zināšanām par tiem
“Jūs šodien neatradīsiet nevienu uzņēmējdarbības jomu, kur nebūtu konkurences. Lai arī dažas jomas ir mazāk konkurētspējīgas, bet citas vairāk, kā arī atsevišķās jomās pastāv monopols vai oligopols, pēc būtības konkurence tirgū ir un vienmēr būs. Uzņēmējiem ir jāizprot savu klientu vajadzības, taču tas nav viss – nepieciešams arī apzināt konkurentus. Zināšanas par konkurentiem ļauj prognozēt konkurentu reakciju uz tādām darbībām kā cenu pazemināšana, reklāmas kampaņu pielietošana un jaunas produkcijas ieviešana,” skaidro A. Jodis.
Lai izprastu savu konkurentu, vissvarīgāk ir sākt ar tirgus izpēti. Vispirms rūpīgi apskatiet to, ko dara jūsu konkurents. Otrkārt, apskatiet, ko nedara jūsu konkurents, un pēc tam mēģiniet aizpildīt šo tirgus daļu. Tāpat jūs varat izmantot atšķirības, lai uzzinātu, kā rīkoties ar konkurenci uzņēmējdarbībā.
Kāpēc konkurences audits ir nozīmīgs?
Konkurences audits ir nepieciešams jebkuram uzņēmumam. To izmantojot, jūs iegūsiet vitāli svarīgu informāciju, kas būs ļoti nozīmīga jūsu uzņēmuma tālākās stratēģijas izstrādē un izaugsmes veicināšanā.
Alberta Uzņēmumu grupas speciālisti konkurētspējas auditu veic, ievērojot četrus galvenos principus:
1) Sistēmas izveide;
2) Datu savākšana;
3) Datu novērtēšana un analīze;
4) Informācijas izplatīšana un atbildēšana uz jautājumiem.
Par pamatu tam tiek ņemti dažādi faktori, kas būtiski ietekmē uzņēmējdarbību, pastāvot konkurētspējīgā tirgus vidē: tirgus, konkurenti, klienti, komunikācijas tīkli, cilvēkresursi un to efektivitāte, fizisko resursu pieejamība, ārējās vides ietekme, finansiālā stabilitāte, darbības radītāji, kā arī produktu un pakalpojumu stratēģija.
Alberta Uzņēmumu grupa gatava padziļināti pievērsties ikviena uzņēmuma iekšējiem un ārējiem faktoriem, sniedzot būtisku informāciju un tā palīdzot uzņēmumiem stabili pastāvēt un mainīties tikai izaugsmes vārdā. Plašāka informācija un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/konkuretspejas-audits
Vēl par tēmu:
Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālāk