Maršrutā Rīga–Daugavpils pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti uz komerciāliem principiem
No 2021. gada 1. septembra tiks ieviests pirmais komerciālais maršruts savienojumā starp Rīgu un Daugavpili, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šai maršrutā turpmāk vairs nedotēs. Patlaban maršruta atļaujai pieteikusies ir SIA “Daugavpils autobusu parks”, kas nodrošinās sešus reisus. No 1. septembra komerciālo reisu maršrutā Rīga–Daugavpils būs mazāk nekā līdz šim, tādēļ, lai iedzīvotājiem būtu papildu iespēja tikt uz Daugavpili un otrādi, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no septembra nodrošināt divus papildu vilciena reisus. Tāpat pasažieru pārvadājumi tiks veikti valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils, kas tiek izpildīts gar Daugavas otru krastu.
SIA “Daugavpils autobusu parks” komerciālajā maršrutā Rīga–Daugavpils katru dienu nodrošinās sešus reisus: plkst.3.05, 9.50 un 12.30 no Daugavpils un plkst.11.50, 15.30 un 19.20 no Rīgas. Saskaņā ar pārvadātāja sniegto informāciju biļetes cena varētu būt no 10 līdz 14 eiro. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju tuvāko dienu laikā maršruta Rīga–Daugavpils atļaujai pieteiksies vēl vismaz viens pārvadātājs, tādējādi reisu skaits šajā savienojumā būs lielāks.
Lai nodrošinātu biežāku satiksmi starp Daugavpili un Rīgu, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no 1. septembra atklāt papildu vilciena reisus: vilciens no Rīgas izbrauktu plkst.13.01, bet no Daugavpils – plkst.13.07. Šobrīd šie reisi tiek izpildīti nedēļas nogalēs, bet, ja tiks akceptēts direkcijas priekšlikums, tad no 1. septembra tie tiks nodrošināti katru dienu. Sabiedriskā transporta padome jautājumu skatīs līdz 2021. gada 27. augustam. Tāpat pasažieriem joprojām būs iespēja tikt līdz Daugavpilij un otrādi pa Daugavas otru krastu, braucot valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils. Šai maršrutā tiek izpildīti divi reisi: autobuss piektdienās un svētdienās no Daugavpils izbrauc plkst.10.30, bet no Rīgas – plkst.17.15.
Detalizētāka informācija pieejama prezentācijā.
Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti. Šajos maršrutos pārvadātāji varēs paši noteikt biļetes cenu un lojalitātes programmas.
Lielas ietilpības autobusu vecums, ar ko tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem, nevarēs pārsniegt 15 gadus, bet mikroautobusu vecums – astoņus gadus. Autobusiem jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, kas izvietota transportlīdzekļa priekšpusē, kā arī zīmē jānorāda piederība komerciālajiem maršrutiem – lielais burts «K». Pārvadātājam jānodrošina iespēja samaksāt par biļeti bezskaidras naudas veidā, kā arī paziņojumiem autobusā par gaidāmo pieturu jābūt gan audio, gan vizuālā formātā. Pasažieru uzņemšana / izlaišana atļauta tikai kustības sarakstā norādītajās pieturās.
Pasažieri, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos, piemēram, personas ar I un II grupas invaliditāti, daudzbērnu ģimenes, pirmsskolas vecuma bērni u.c.
Uz viena maršruta un / vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, ja kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātajiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.
Plānots, ka Autotransporta direkcija izvērtēs iespēju valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstu pieskaņot komerciālo reisu grafikam, ja būs tāda nepieciešamība. Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem. Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.
Paredzēts, ka no 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda. Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanās iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu u.tml. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.
Vēl par tēmu:
Ēģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākPamatojoties uz SPKC sniegto informāciju, PVD daļēji aptur PKS “Straupe” darbību
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uz laiku daļēji apturējis piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības “Straupe” darbību, jo no Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) saņemtā...
Lasīt tālākPopularitāti atgūst divu dienu ceļojumi nedēļas nogalēs pa Baltijas valstīm
Divu dienu ceļojumi nedēļās nogalēs atkal ieinteresējuši tos, kuri vēlas apskatīt neredzētas vietas tepat Baltijas valstīs, kā arī pašreizējos ekonomiskajos apstākļos daudziem būtiski...
Lasīt tālākMartā vērojamas mēnesim raksturīgās cenu pārmaiņas
Šī gada martā, salīdzinot ar februāri, patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,9%. Precēm tas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 1,3%. Martā patēriņa cenu līmenis tradicionāli pieaug...
Lasīt tālāk