Augulis: Transporta nozarē plānotie uzdevumi pērn sekmīgi īstenoti
Ceturtdien, 2.februārī, satiksmes ministrs Uldis Augulis tikšanās laikā ar Ministru prezidentu Māri Kučinski uzsvēra, ka lielākoties valdības rīcības plānā noteiktie uzdevumi gada laikā ir sekmīgi izpildīti. Kā galvenos sasniegumus transporta un sakaru nozarē ministrs akcentēja projekta Rail Baltica noteikto trasi Latvijā, panākto vienošanos valdībā par priekšlikumiem finansējuma pakāpeniskam pieaugumam autoceļiem, pēc jaunā regulējuma sertificēto Liepājas lidostu, sadarbību ar Ķīnu tranzīta jomā u.c.
Satiksmes nozarē valdības rīcības plānā noteikti 12 pasākumi, no kuriem līdz šim veiksmīgi izpildīti kopumā 10. Savukārt 2 plāna pasākumi daļēji īstenoti, jo nepieciešama sadarbība ar citām ministrijām un atbildīgajām iestādēm, kas šobrīd aktīvi norisinās.
U.Augulis tikšanās laikā kā vērienīgākos satiksmes nozares investīciju un attīstības projektus uzsvēra Rail Baltica sekmīgo īstenošanu, kā arī dzelzceļa elektrifikācijas projektu, par kura realizēšanu šogad panākta vienošanās valdībā. Šo projektu īstenošana sniegs nozīmīgu ieguldījumu transporta tīkla attīstībā un konkurētspējas palielināšanā.
Tāpat pērn sperts solis pareizā virzienā pretī specializētā budžeta principam, lai nodrošinātu prognozējamu un ilgtspējīgu finansējumu autoceļu sakārtošanai. “Jau šogad par 10% jeb 14 miljoniem palielināts valsts budžeta finansējums autoceļiem, ko ieguldīsim tieši vietējo ceļu remontdarbos. Tāpat arī nākamajos gados noteikts finansējuma palielinājums, kas saistīts ar akcīzes nodokļa par degvielu ieņēmumiem, kā arī iekšzemes kopprodukta pieauguma procentiem. Ceļu sakārtošanas finansējuma palielinājumam ir iezīmēts jau konkrēts pieauguma procents, kas ir pozitīva tendence. Tomēr darbs turpinās un ar Finanšu ministriju jāpanāk vienošanās par līdzekļu pakāpenisku palielināšanu, izvērtējot arī alternatīvus finanšu avotus,” akcentēja U.Augulis.
Ministrs skaidro, ka joprojām strādājam apstākļos, kad globālā situācija radījusi dažādus izaicinājumus tranzīta un loģistikas jomā. Nozares galvenie uzdevumi ir saistīti tieši ar sadarbības stiprināšanu un uzlabošanu esošajos tirgos, jaunu kravu plūsmu pa dzelzceļu piesaisti un jaunu tirgu apgūšanu.
Tāpēc tranzīta un loģistikas jomā veikts nozīmīgs darbs sadarbībā ar dažādām partnervalstīm, tai skaitā Ķīnu. Rezultātā 2016.gadā Latvijā ieradās pirmais Ķīnas testa konteinervilciens, bet šobrīd turpinās darbs pie nākamo vilcienu organizēšanas no Ķīnas. Pērn sekmīgi noorganizēts arī formāta 16+1 forums ar Ķīnas augsta līmeņa delegācijas piedalīšanos. Vienlaikus SM izveidojusi darba grupu ar saviem uzņēmumiem, kas regulāri virzīs Ķīnas jautājumus gan aviācijā, gan konteinervilcienu un investīciju piesaistē ostās. Būtiski sadarbība stiprināta ar Baltkrieviju, kur Latvija saskata sadarbības iespējas vērienīgā loģistikas centra “Lielais akmens” kontekstā, kā arī uzsākts darbs pie jauna maršruta izveides uz Irānu un Indiju.
Savukārt pērn veikts arī būtisks ieguldījums aviācijas attīstībā, īpaši uzsverot Liepājas starptautiskās lidostas sertificēšanu. Liepājas lidosta kļuvusi par pirmo lidostu Eiropā, kas sertificēta pēc jaunā regulējuma, iegūstot jaunas attīstības iespējas piesaistīt komerclidojumus.
Ministrs arī uzsvēra, ka kopumā sekmīgi uzsāktais darbs satiksmes nozarē aktīvi turpinās, vienlaikus risinot arī izaicinājumus.
Foto: Saeimas kanceleja
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk