• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
18/09/2012, Kategorija: Auto

Nespējot sagaidīt, kad par fotoradaru sodu samērīgumu sāks diskutēt likumdevēji, paši autobraucēji gatavi vērsties pie Saeimas, prasot mainīt pārkāpumu fiksēšanas kārtību. Politiķi gan uzsver, ka ātruma pārsniegšana un par to paredzētie sodi ir saistīti ar daudzām juridiskām un ētiskām dilemmām, kas bremzē šā jautājuma ātru risināšanu.

Portāla manabalss.lv pārstāvis Kristofs Blaus Neatkarīgajai atzina, ka 28. augustā uzsākta akcija, lai vērstos Saeimā un rosinātu fiksēt braukšanas ātruma pārsniegumus tikai, sākot ar 15. kilometru stundā, nevis ar pirmo kilometru, kā tas ir pašlaik. Ieceres virzītāji uzskata, ka kontrole līdz minētajai robežai būtu jāatstāj ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu – pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus apstākļus –, varētu pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Vakar pēcpusdienā autovadītājiem draudzīgo iniciatīvu bija atbalstījuši jau 10 455 interesenti, un tas nozīmē, ka parlamentam tomēr būs jāuzklausa šoferu viedoklis. Savukārt idejas iniciators, raidījuma Zebra veidotājs Pauls Timrots, sarunā ar Neatkarīgo atzina, ka «joprojām nav likuma, kas strikti noteiktu fotoradaru darbības principus un sodu uzlikšanas kārtību, tādēļ arī nav neviena konkrēta dokumenta, ko mēs ar savu iniciatīvu rosinātu labot. Taču galvenais, ko vēlamies, ir sākt politisko diskusiju par šo jautājumu, un Saeima šim mērķim ir vislabākā platforma».

Fotoradaru darbības regulējums varētu būt piekritīgs Saeimas Juridiskajai komisijai, kas savulaik jau plaši diskutēja par šo jautājumu Administratīvo pārkāpumu kodeksa kontekstā, taču bez jūtamiem rezultātiem. Komisijas locekļi Andrejs Judins (Vienotība) un Valērijs Agešins (Saskaņas centrs) Neatkarīgajai uzsvēra, ka abi ir autovadītāji, tādēļ lieliski saprot šoferu viedokli, taču, lai mīkstinātu likuma normas, ar sadzīvisku patīk nepatīk nepietiekot.

A. Judins uzsvēra: pārkāpums vienmēr ir un būs pārkāpums, neatkarīgi no tā, vai ātrums pārsniegts par pieciem, desmit vai divdesmit kilometriem. «Mēs nedrīkstam legalizēt pārkāpumu, pat, ja argumenti ir šķietami loģiski,» pauda deputāts. Tiesa, viņš piekrita, ka četru, piecu kilometru nobīde ir nebūtiska un, visticamāk, liecina par šofera neuzmanību, nevis ļaunprātību. «Domāju, ka likumā nedrīkst ierakstīt, ka neliels ātruma pārkāpums ir atļauts, bet liels – sodāms. Tas būtu juridisks nonsenss. Taču Ceļu policijai būtu daudz rūpīgāk jāvērtē katrs gadījums un tad, ja ātrums pārkāpts par pieciem, desmit kilometriem, naudas sodam jābūt adekvāti zemam vai pat var iztikt bez tā,» sacīja politiķis. Līdz ar to, pēc A. Judina domām, likumdošanā nedrīkstētu pieļaut 15 kilometru nobīdi, taču situāciju varētu uzlabot adekvātāka sodu piemērošana un policijas gatavība ikvienu situāciju pētīt pēc būtības.

Tikmēr V. Agešins uzskata, ka šā brīža sistēma, kad fotoradari kalpo naudas pelnīšanai, nevis satiksmes drošības uzlabošanai, tracina sabiedrību un autovadītāju neapmierinātība esot saprotama. «Pārkāpt Ceļu satiksmes noteikumus ir slikti, taču arī pati fotoradaru sistēma sevi pilnībā ir kompromitējusi. Uzskatu, ka ikvienai sodu sistēmai ir jābūt samērīgai, tādēļ iniciatīvas grupas priekšlikums par 15 kilometru soli izklausās pārdomāts un ir nopietni izvērtējams,» bija pārliecināts Saeimas deputāts.

Avots: nra.lv /Ilze Zālīte

362 skatījumi




Video

No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”

09/10/2024

No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...

Lasīt tālāk
Video

Transportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni

05/09/2024

Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...

Lasīt tālāk
Video

Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām

15/07/2024

77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima

06/06/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...

Lasīt tālāk
Video

OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija

29/05/2024

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...

Lasīt tālāk
Video

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki

02/05/2024

Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...

Lasīt tālāk
Video

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu

30/04/2024

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...

Lasīt tālāk
Video

Rīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas

22/04/2024

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...

Lasīt tālāk
Video

Noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas

27/03/2024

Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...

Lasīt tālāk
Video

Valsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti

20/03/2024

Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...

Lasīt tālāk