Briškens: Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstam
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens šonedēļ tikās ar VSIA “Autotransporta direkcija”, VAS “Latvijas dzelzceļš” un AS “Pasažieru vilciens” vadību, lai pārrunātu situāciju ar pieturvietām, ko plānots slēgt ar Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu. Satiksmes ministrija saņēmusi arī vēstules un iesniegumus no simtiem cilvēku, kuri aicina pieturvietas tomēr neslēgt.
Vērtējot situāciju satiksmes nozarē, ministrs atzīst, ka “tā būtu kļūda šogad slēgt stacijas. Lēmumam par staciju atvēršanu vai slēgšanu jābūt datos balstītam, ņemot vērā aktualizētu pieprasījumu, tostarp neaizmirstot par sociālo labumu no transporta nodrošināšanas mazapdzīvotās vietās”.
Igaunijas pieredze liecina, ka, saņemot jaunos vilcienus, palielinās arī pasažieru skaits, attiecīgi – piedāvājums rada pieprasījumu. Tas nozīmē, ka šobrīd nebūtu korekti pieņemt lēmumus, kas balstīti neaktualizētā informācijā par pasažieru skaitu.
“Mana nostāja ir vienkārša – šogad nedrīkstētu slēgt nevienu dzelzceļa staciju. Kamēr nepienāks jaunie vilcieni un nebūs izvērtēts jaunais sabiedriskā transporta pieprasījums, tāds lēmums būtu pārsteidzīgs. Dzelzceļam ir jābūt kā valsts sabiedriskā transporta mugurkaulam, tāpēc ir tikai loģiski virzīt cilvēkus uz, nevis prom no pieejamiem vilcienu maršrutiem,” uzsver Briškens.
Vairākas no pieturām, ko plānots slēgt, būtu iespējams padarīt mūsdienīgas un piekļūstamas. Vienlaikus tajās varētu attīstīt urbāno infrastruktūru: pievedceļus, autostāvvietas, apgaismojumu, velo stāvvietas un visiem ērti pieejamas platformas. Tāpat ir pieturas, ko varētu pārvietot, lai tās būtu iedzīvotājiem vieglāk sasniedzamas, vai kurās kā alternatīvu varētu izmantot autobusus, taču, kamēr nav pieejami jaunie vilcieni, būtu pārsteidzīgi tās slēgt pavisam.
“Šādas investīcijas primāri jāveic pašvaldībām, taču Satiksmes ministrija var pašvaldības atbalstīt, tai skaitā ar finansējumu, lai attīstītu infrastruktūru. Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus,” norāda Briškens.
Satiksmes ministra izvirzītie prioritārie virzieni ietver to, ka dzelzceļam nākotnē jākļūst par sabiedriskā transporta mugurkaulu, savukārt dažādiem transporta veidiem un pārvadājumu produktiem citam citu jāpapildina, jo tikai tā ir iespējams attīstīt ilgtspējīgu, iedzīvotājiem ērtu un modernu sabiedrisko transportu pilsētvidē un reģionos.
Foto: Valsts kanceleja
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk