“Delna” par 300 000 eiro uzraudzīs Skanstes tramvaja līnijas izbūvi
Sabiedrība par atklātību “Delna” uzraudzīs Rīgā plānotās Skanstes tramvaja līnijas izbūvi. Projekta uzraudzībai “Delna” saņems Eiropas Savienības (ES) finansējumu aptuveni 300 000 eiro, intervijā Latvijas Radio atzina “Delnas” vadītājs Jānis Volberts.
Atbilstoši 2016.gada 1.janvārī uzsāktajam Eiropas Komisijas atbalstītajam projektam “Integritātes Pakts – pilsoniskās kontroles mehānisms ES fondu uzraudzībai”, Delna uzraudzīs Rīgas satiksmes projekta iepirkumu procedūru un projekta īstenošanu kopumā. Integritātes pakts ir starptautiskās pretkorupcijas organizācijas Transparency International radīts instruments, nolūkā novērst korupciju publisko līgumu slēgšanā, ko finansē vai līdzfinansē ar Eiropas Savienības atbalstu.
“Būsim klāt visā projektu ieviešanas laikā – gan pie iepirkumu dokumentu izstrādes, gan dažādās sanāksmēs, gan būvlaukumā,” teica Volberts, norādot, ka iedzīvotāji varēs ziņot, ja redzēs kādas neatbilstības projekta ieviešanā.
Volberts gan atklāj, ka līgums neparedz “Delnai” neierobežotas pilnvaras jebkurā projekta stadijā. “Tas attiecas tikai uz projekta finansējuma izlietojuma uzraudzību,” sacīja Volberts.
Par projekta uzraudzību “Delna” saņems aptuveni 300 000 eiro.
Par šo naudu arī tiks algoti būvniecības eksperti, kam būs jāpārliecinās, vai Skanstes ielas tramvaja līnijas izbūves darbi tiek veikti kvalitatīvi un ir atbilstoši ES nosacījumiem.
“Lai pārliecinātos ka tie darbi, kas tiek veikti, ir tiešām nepieciešami, tie nodrošinās kvalitāti un tie maksās tik, cik tiem ir jāmaksā,” sacīja Volberts.
Jau ziņots, ka projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.
Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaju ekspluatāciju, paredzēts veikt esošās 5. un 9.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem aptuveni 3 km garumā posmā no Pētersalas ielas līdz Centrāltirgus lokam posmos, kur vēl nav izbūvēta zemās grīdas tramvajam pielāgota infrastruktūra. Projektā paredzēts arī iegādāties 12 zemās grīdas tramvajus, lai nodrošinātu tramvaju kustību ar 10 minūšu intervālu.
Paredzēts, ka būvniecības darbi sāksies 2018.gadā. Sākot būvniecības darbus plānotajā termiņā, projektu plānots pabeigt 2022.gadā. Kopējais finansējums plānots 97,4 miljoni eiro, no kuriem 70 miljoni eiro – Kohēzijas fonda finansējums, bet 27,4 miljoni eiro – “Rīgas satiksmes” finansējums.
Jaunas tramvaja līnijas būvniecība Skanstes apkaimē paredzēta Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam un Rīgas attīstības programmā 2014.-2020.gadam.
Foto: Rīgas satiksme
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk