Iedzīvotājus informēs par eiro ieviešanas praktisko pusi
„Kā pāreja uz eiro ietekmēs manu algu vai pensiju?”, „Kur un cik ilgi varēs apmainīt latus?”, „Vai pāreja ietekmēs noguldījumus un norēķinus?” atbildes uz šiem un līdzīgiem jautājumiem tuvākajā pusgadā būs aktuālas visiem Latvijas iedzīvotājiem, tāpēc uzsākta iedzīvotāju informēšanas kampaņa par eiro ieviešanu. Kampaņas mērķis ir panākt, lai uz eiro faktiskās ieviešanas brīdi vismaz 90% Latvijas iedzīvotāju jūtas pietiekami informēti par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem.
„Sabiedrības informēšana par eiro norit atbilstoši plānotājam. Līdz šim izglītojošas aktivitātes bija vērstas uz profesionālajām mērķauditorijām un uzņēmējiem, kam darbs ikdienā saistīts ar naudas apriti, un tāpēc gatavošanās eiro jāsāk vissavlaicīgāk. Otrajā pusgadā galvenais fokuss būs visu iedzīvotāju informēšana par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem,” uzsver Finanšu ministrijas Eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene. „Valsts uzdevums ir nodrošināt ērtu, vienkāršu un drošu pāreju uz eiro, un šajā procesā saskaņotai un efektīvai komunikācijai ir izšķiroša nozīme. Lai realizētu plānotos mērķus par iedzīvotāju informēšanu, ir veikti nepieciešamie iepirkumi, tai skaitā metu konkurss par komunikācijas stratēģijas izstrādi un ieviešanu,” stāsta I. Rubene.
Divās kārtās noritējušajā konkursā par komunikācijas stratēģijas iedzīvotāju informēšanai par eiro ieviešanu izstrādi un ieviešanu ir uzvarējusi pilnsabiedrība „KA/Mooz”. Pilnsabiedrību veido sabiedrisko attiecību aģentūra „Komunikācijas aģentūra/Edelman Affiliate” un radošā aģentūra „Mooz!”. Digitālos risinājumus un komunikāciju sociālo mediju vidē izstrādājusi digitālā aģentūra „Inspired”. Šī iepirkuma budžets ir 284 843 lati, no kuriem 50% sniedz Eiropas Savienība, bet otru pusi – valsts.
„Eiro ieviešana ir pārmaiņu projekts, tāpēc iedzīvotāju piesardzība un bažas, ko atspoguļo sabiedriskās domas pētījumi, ir saprotamas, jo nauda ir būtiska ikdienas sastāvdaļa, tāpēc sabiedrības informētībai ir milzīga nozīme. Pirmkārt, tas ir būtiski iedzīvotāju drošībai – zināšanas par naudas maiņas kursu, naudas drošības pazīmēm novērš negodprātīgu rīcību risku. Otrkārt, informētība svarīga iedzīvotāju sirdsmieram – būtiski zināt, ka, piemēram, latus pret eiro Latvijas Bankā varēs samainīt vienmēr. Un, treškārt, ar komunikācijas palīdzību sabiedrībai jāskaidro, ka eiro ieviešana atkarīga arī no pašiem – jo savlaicīgāk tiks sākta gatavošanās eiro ieviešanai, jo mierīgāks un ērtāks būs šis process. Informatīvās kampaņas aktivitātes plānotas, ņemot vērā gan praktisko jautājumu loku, kas jānodod iedzīvotājiem, gan mērķauditoriju dažādību,” skaidro Signe Reinholde-Āboliņa, „Komunikācijas aģentūra/Edelman Affiliate” vadītāja.
Sabiedrības informēšanas kampaņā plānota virkne aktivitāšu ar mērķi sasniegt visus Latvijas iedzīvotājus. Kampaņas laikā plānoti informatīvi klipi televīzijā un radio, drukāti informatīvi materiāli katrai Latvijas mājsaimniecībai, pasākumi ne tikai Rīgā, bet visos Latvijas reģionos, komunikācijas aktivitāšu atbalsts „Godīgs eiro ieviesējs” iniciatīvai un paralēlās cenu atspoguļošanas periodam. Plānots izstrādāt arī īpaši pielāgotus informatīvos materiālus atsevišķām sabiedrības grupām, piemēram, tūristiem, pensionāriem un vājredzīgajiem. Lai iedzīvotājus sasniegtu ar praktisko informāciju, plānotas informatīvās aktivitātes vietās, kur notiek darījumi ar naudu, piemēram, bankās un tirdzniecības vietās. Informatīvās aktivitātes plānotas, ņemot vērā arī citu institūciju rīkotās kampaņas, piemēram, Eiropas Centrālās bankas un Latvijas Bankas kampaņu, kas fokusēsies un naudas drošības pazīmēm, vai Latvijas Komercbanku asociācijas kampaņu, kas aicinās skaidru naudu mainīt savlaicīgi.
Ēriks Stendzenieks, aģentūras „Mooz!” radošais direktors uzsver, ka „Sasniegt visus – latviešu un krievu valodā runājošos, Rīgā un reģionos dzīvojošos, dažādu profesiju un sociālo grupu iedzīvotājus – ir liels izaicinājums. Turklāt šobrīd diskusijās par eiro dominē emocijas – tāpēc, lai sasniegtu iedzīvotājus ar ļoti svarīgu praktisko informāciju, būtisks ir radošais ietvars. Tas veidots eiro ieviešanu raksturojot kā dabisku izaugsmes procesu. Informatīvās kampaņas galvenais vēstījums būs – „Eiro. Latvija aug.”.”
Līdz šim eiro komunikācijā lielākā uzmanība tika veltīta profesionālajām auditorijām, kuru ikdienas darbs tiešā viedā saistīts ar naudu – realizēti 77 informatīvie semināri, kuros bijusi iespēja uzzināt par IT sistēmu, grāmatvedības, kasu sistēmas pielāgošanu, naudas drošības pazīmēm un citiem ar eiro ieviešanu saistītiem jautājumiem. Kopš gada sākuma darbojas arī informatīvais tālrunis 8000 3000, kam jūlijā, salīdzinot ar maiju un jūniju, turpat vai pieckāršojies atbildēto zvanu skaits. Savukārt interneta vietnē eiro.lv unikālo apmeklētāju skaits sasniedzis vairāk nekā 89000.
Vēl par tēmu:
Ko ņemt vērā pensiju 3. līmeņa dalībniekiem, tuvojoties gada beigām
Tuvojoties gada izskaņai, ierasti novērojams pieaugums pensiju 3. līmeņa iemaksu apjomā. Latvijas Bankas dati rāda, ka arī pērn gada beigās veiktās iemaksas privātajā pensiju fondā bija...
Lasīt tālākSEB grupa vienkāršos juridisko struktūru Baltijā
SEB grupa pieņēmusi lēmumu juridiski apvienot savu darbību Baltijas valstīs. Lai stiprinātu savu pozīciju Baltijas tirgū, palielinātu spēju finansēt uzņēmējdarbību un vienkāršotu pārvaldību,...
Lasīt tālākVEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālākFinanšu situācija šogad uzlabojusies tikai 19% Latvijas iedzīvotāju, kopumā noskaņojums negatīvs
Iedzīvotāju vērtējums par savas mājsaimniecības finansēm 2024.gadā saglabājas negatīvs – 40% ģimeņu atzīst, ka viņu finansiālā situācija šogad ir pasliktinājusies, 38% palikusi...
Lasīt tālākČetri ieteikumi, kā sagatavoties svētkiem finansiāli gudri un ietaupīt
Straujiem soļiem tuvojas svētku sezona un arvien aktuālāks kļūst jautājums par to, lai gatavošanās Ziemassvētkiem nesagādātu pārāk lielas finansiālas raizes. Svētku laikā daudziem...
Lasīt tālākTēriņi Ziemassvētku svinībām daudziem nemainīgi – 37% tērēs tikpat cik pērn
Ziemassvētki tradicionāli ir laiks, kad būtiski palielinās ikdienas tēriņi, cilvēki biežāk iegādājās dāvanas, svētku rotājumus un īpašus ēdienus svētku galdam. Turklāt, neskatoties...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākPensijas turpmāk pārrēķinās automātiski
Ja par periodu pēc vecuma vai invaliditātes pensijas piešķiršanas (pārrēķināšanas) ir veiktas apdrošināšanas iemaksas, pensiju Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra turpmāk pārrēķinās...
Lasīt tālāk