Interneta domēnu cenas krietni augušas un turpina palielināties – var sasniegt pat 15 000 eiro
Internets ir mainījis visu mūsu dzīvi, paverot plašas iespējas un padarot mūsu ikdienu daudz ērtāku. Apzinoties globālā tīmekļa nozīmi un daudzas citas izmaiņas pēdējos gados, arī uzņēmumu galvenā komunikācija arvien biežāk sāk notikt internetā, kā rezultātā tie izvēlas atbilstošus domēna vārdus. Domēni ir kļuvusi tik pieprasīti, ka to cenas otrreizējā tirgū ir krietni palielinājušās, sasniedzot 15 000 eiro un vairāk, un neapšaubāmi turpinās kāpt.
Domēnu centra pārstāvis Uldis Zālītis uzsver – šobrīd strauji pieaug domēnu cenas un vairums uzņēmumu apzinās, ka šis, iespējams, ir pats pēdējais brīdis, lai iegādātos savu domēnu par salīdzinoši pieejamu cenu. Nesen portāls “Jauns.lv” vēstīja, ka otrreizējā tirgus domēnu cenas sasniegušas pat 15 000 eiro, taču kā izrādās, tā, piemēram, domēna vārds hokejs.lv tiek pārdots jau par 40 000 eiro, bet skonto.lv – 18 500 eiro.
Domēnu cenu pieaugums ir saprotams, ņemot vērā, ka domēnu vērtība tikai un vienīgi pieaug. Domēns ir kaut kas unikāls – tāds var būt tikai viens, kas nozīmē, ka uzņēmumu vai zīmolu pēc šī domēna vārda atpazīst, tāpēc domēnam ir jābūt atmiņa paliekošam, prestižam, kā arī kodolīgi un mērķtiecīgi jāraksturo pats uzņēmums vai zīmols.
“Viss liecina tikai par to, ka interneta domēnu cenas .LV zonā turpinās augt. Savs domēns būtībā ir vienīgā iespēja, kā kļūt konkurētspējīgiem, ņemot vērā, ka internets ir ne tikai pārliecinoši ienācis visu mūsu dzīvēs, bet arī kļuvis par mūsdienu realitātes neatņemamu nepieciešamību. Ikvienam uzņēmumam ir jāapzinās, ka interneta domēns – tā ir uzņēmuma spēcīgākā atpazīstamības zīme,” norādīja U. Zālītis.
Viņš turpina, ka domēna vārds ir tiešsaistes identitātes pamats, kam jāatstāj labākais iespaids par uzņēmumu, jāsaskan ar uzņēmuma nosaukumu, jāpadara uzņēmums atšķirīgs no konkurentiem un klientiem saistošs: “Liela daļa uzņēmumu domā, ka, ja viņiem ir labs pakalpojums, tad klienti uzņēmuma mājaslapu apmeklēs neatkarīgi no tā domēna nosaukuma, taču tā tas notiek ļoti reti. Jūsu domēna vārds ir būtisks jūsu interneta vietnes aspekts – tas ir pirmais iespaids, tas definē to, kas jūs esat un nosaka uzticamību uzņēmumam, palīdz tam izskatīties profesionāli un pierāda jūsu klientiem, ka esat ieguldījis laiku, pūles un naudu savā pakalpojumā.”
Domēns – tā ir vienreizēja investīcija katram uzņēmumam, tāpēc domēna vārds jāizvēlas apdomīgi, un nav jāvairās tajā ieguldīt arī pietiekami lielus līdzekļus, jo tas noteikti ir tā vērts – domēns ir tas, kas raksturo jūsu uzņēmumu un tā komandas izpratni par interneta tehnoloģiju nākotnes tendencēm.
Vēl par tēmu:
Latvijas Restorānu biedrība aicina samazināt svētku dienu skaitu Latvijā
Latvijas Restorānu biedrība (LRB) ir vērsusies pie Latvijas Republikas Saeimas frakcijām un atbildīgajām komisijām, aicinot pārskatīt un samazināt valstī noteikto svētku dienu skaitu. Biedrība...
Lasīt tālākRīgas lidosta vasarā piedāvās plašāko galamērķu tīklu Baltijā
Vasaras lidojumu sezonā, kas sāksies šajā nedēļas nogalē līdz ar pāreju uz vasaras laiku, Rīgas lidosta piedāvās plašāko galamērķu klāstu Baltijā – gandrīz simts tiešo lidojumu...
Lasīt tālākRīgā sākas āra kafejnīcu sezona
Ceturtdien, 27. martā, Rīgā oficiāli sākas āra kafejnīcu sezona. Šogad āra kafejnīcu darbībai pašvaldībā jau saņemts 251 pieteikums un izsniegtas 138 atļaujas. Ņemot vērā, ka...
Lasīt tālāk“Lidl” apņemas saglabāt nemainīgas cenas vairākiem simtiem produktu
“Lidl” jau atkal apliecina savu apņemšanos klientiem nodrošināt ikdienā nepieciešamos produktus par vislabākajām cenām. Kamēr citi plāno cenu pieaugumu, “Lidl” iestājas par patērētāju...
Lasīt tālākIedzīvotāju vairākums atbalsta vēja enerģijas attīstību Latvijā
Vēja enerģija ir viens no perspektīvākajiem risinājumiem Latvijas enerģētiskajai neatkarībai un klimata neitralitātei, un Latvijas iedzīvotāju vidū kopumā ir vērojams atbalsts tās izmantošanai....
Lasīt tālāk20 gadu laikā spēļu zāļu skaits Latvijā samazinājies par vairāk nekā 70%
Kopš 2005. gada azartspēļu zāļu skaits Latvijā ir sarucis par vairāk nekā 70% – 2005. gadā Latvijā bija 636 zāles, bet 2025. gada martā – 174. Spēļu zāļu skaits turpinās sarukt...
Lasīt tālākMazo un vidējo uzņēmēju vidū lielākie optimisti Lietuvā, skeptiskākie – Igaunijā
Mazo un vidējo uzņēmēju aptauja Baltic Business Outlook, ko SEB banka Baltijas valstīs veic kopš 2014. gada, atklāj būtiskas atšķirības uzņēmēju attieksmē ekonomiski strauji augošajā...
Lasīt tālākAšeradens: Latvija atbalsta jaunu ES aizsardzības finansēšanas modeli
Ceturtdien, 20. martā, finanšu ministrs Arvils Ašeradens iepazīšanās vizītē tikās ar Vācijas vēstnieci Latvijā Gudrunu Maslohu (Gudrun Masloch). Viņi pārrunāja ģeopolitiskās norises,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis februārī bez būtiskām izmaiņām
2025. gada februārī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 7,3 %, un kopš janvāra tas ir pieaudzis par 0,1 procentpunktu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākPatiesības brīdis valdībai: birokrātija un tēriņi vai nauda valsts aizsardzībai?
Globālās tendences rāda, ka valstīm, lai saglabātu konkurētspēju un drošību, ir jākļūst efektīvākām un jārīkojas daudz dinamiskāk. Šajos jaunajos apstākļos jautājums vairs nav...
Lasīt tālāk