Jauns tēls. Latvija pievilks kā magnēts
Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā. Latvijas investīciju un attīstības aģentūrā starptautisku biznesa izstāžu vajadzībām tapušais vārdu salikums Magnetic Latvia izrādījies tik veiksmīgs, ka Latvijas institūts to vēlas izmantot arī ikvienā citā jomā, raksta NRA.lv.
Iepriekšējos gados par lielu naudu taisītās Latvijas tēla koncepcijas, zīmoli un saukļi uzņēmējdarbības veicinātājiem nederēja. Aģentūras direktors Andris Ozols skaidro, ka Zeme, kas dzied mašīnbūves vai pārtikas nozarē neko par Latviju nepasaka. Savukārt sauklis Baudi nesteidzoties! investoriem drīzāk ir zīme, ka ar visādu atļauju saņemšanu gaidāma briesmīga ķēpa.
Vienkārši un skaisti
Tad nu aģentūras darbinieki lika galvas kopā, konsultējās ar klientiem un izdomāja paši savu saukli Magnetic Latvia, ko latviski var tulkot kā pievelkošā Latvija – valsts, kas maģiskiem spēkiem velk sev klāt. Un šāda ideja Latviju ļauj rādīt gan kā skaistu un viesmīlīgu, gan dinamisku un uzņēmējdarbībai atvērtu. Trīs gadus saukļa vizuālais risinājums bija dārgakmens, taču plašākam lietojumam tas bija par sarežģītu. Uz krūzītēm un T krekliem neuzdrukāsi. Tāpēc LIAA ķērās pie tā pārveides, šoreiz ar īpašu Latvijas institūta svētību. Un atkal – bez dižiem tēriņiem un dārgu zīmolvedības zinātņu doktoru piesaistīšanas ir tapis jauns universāli lietojams simbols. «Šis ir tas, kas mums patīk, – paši esam domājuši, skicējuši. Manuprāt, galīgais rezultāts ir vienkāršs un skaists. Tāds logotips evolucionēs un iederēsies visdažādākajās vidēs. Bet, kam nepatīk, lai nelieto. Valsts mārketings nav tā lieta, kur nepieciešama demokrātija,» spriež Andris Ozols.
Laukakmens pēc eža
Kas notiek demokrātiskā procesā, var palūkoties tepat kaimiņos. Arī igauņi nopietni nodarbojušies ar savas valsts zīmološanu, un nule publiskots tās jaunais tēls – vienota koncepcija, kā, ko un ar kādiem simboliem par Igauniju runāt. Burtu grafikā izmantots motīvs par Igauniju kā digitāli attīstītu valsti. Pārdomāti teksti un aizraujoši attēli. Ozols atzīst, ka igauņu zīmolvedība viņam ļoti patīk, taču laukakmeņu motīvu gan viņš nav ievērojis. Bet tieši tas izvēlēts par caurviju simbolu jebkurai tematikai un arī sacēlis lielākās iebildes sabiedrībā. Laukakmeņi igauņiem ir svarīga lieta, taču, bildēs salikti, pēc kaut kāda pleķa izskatoties, un digitālā apdarē vispār – pēc eža ar peļķi līdzās. Šādiem un vēl briesmīgākiem epitetiem pilns pierakstīts igauņu internets, taujājot, vai tiešām tas ir viss – par 200 tūkstošiem eiro.
Igauņiem – stils pār saturu
Arī profesionāļi vērtē, kas no šī ieguldījuma sanācis, un viens no jaunā tēla līdzautoriem ir Pīters Kentijs, mārketinga speciālists no Nīderlandes. Precīzāk, viņam pieder est koncepcija, kas meklē un izceļ angļu vārdus ar šiem trim burtiem – piemēram, smartest (gudrākais), cutest (mīlīgākais), safest (drošākais), bet vārdu astonishing (pārsteidzošs) pārveido par estonishing. Savu ideju viņš atdeva par Igaunijas jauno tēlu atbildīgajai komandai tālākai izstrādei, bet rezultāts neapmierina. Viņa kopējais secinājums ietverts bloga virsrakstā – Igaunijas jaunais zīmols ir stils pār saturu. Eksperts daudz ko novērtē arī pozitīvi – loģiskas ir akcentētās vērtības – atvērtība, gudrība, aktivitāte. Jaunā mājaslapa ir ļoti moderna. Taču pietrūkst sirsnības, pietrūkst humora, praktiski izmantojamu rīku jaunā zīmola lietotājiem. Arī laukakmeņus viņš nesaprot. Teorētiski – akmens ir unikāls un igauņiem viegli identificējams vēstījums, taču praksē pilnīgi pretrunā nosauktajām vērtībām. Laukakmeņi uz aktivitāti nerosina. Tie vienkārši ir.
Ar Igaunijas kolēģu darbu iepazinusies arī Latvijas institūta vadītāja Aiva Rozenberga. Publisku vērtēšanu viņa atstāj pašu igauņu ziņā, un nokritizēt jau arī var vienmēr un pilnīgi visu. Tomēr sava tēla veidošanā katrai valstij savs ceļš ejams. Latvijas institūts šobrīd nolēmis sadarboties ar LIAA, jo par visu svarīgāk, lai valstij zīmols būtu viens. Turklāt pērn veiktās aptaujas dažādās auditorijās parāda, ka Latvijas pievilcības spēka punkti lielā mērā sakrīt. Tādēļ sauklis Magnetic Latvia jau drīzumā varētu gūt atpazīstamību arī ārpus eksportējošo uzņēmēju auditorijas.
Foto: Publicitātes
Vēl par tēmu:
Saeima Nacionālo bruņoto spēku komandiera amatā apstiprina Kasparu Pudānu
Saeima ceturtdien, 19.decembrī, Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandiera amatā apstiprināja brigādes ģenerāli Kasparu Pudānu. K.Pudānam ir vairāk nekā 20 gadu dienesta pieredze NBS,...
Lasīt tālākLatvijas Pasts atsāk sūtījumu plūsmu ar Kanādu
Kanādas pasta operators Canada Post no 23. decembra atjaunos starptautisko pasta sūtījumu pieņemšanu un piegādes adresātiem. Lai gan Kanādas uzņēmuma un tā streikojošo darbinieku sarunas...
Lasīt tālākKatram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam ir Ziemassvētku džemperis
Ziemassvētku laiks ir apvīts ar dažādām tradīcijām, kas gadu gaitā ir attīstījušās, vienai valstij no otras pārņemot dažādas ieražas. Viena no nesenākajām tradīcijām Rietumvalstīs...
Lasīt tālākPuse iedzīvotāju uzskata, ka pirmā rotātā Ziemassvētku eglīte bijusi Rīgā
Tradīcija rotāt Ziemassvētku eglīti ir populāra daudzviet pasaulē, taču joprojām nav vienprātības par to, kurā pilsētā bijusi pirmā izpušķotā svētku egle. Šo godu sev piedēvē vairākas...
Lasīt tālākAptauja: trešdaļai Latvijas iedzīvotāju izdevumi par pārtiku ir būtiski pieauguši
Baltijas valstu iedzīvotāji patlaban izjūt būtisku pārtikas sadārdzināšanos – 31 % Latvijā, 33 % Igaunijā un 26 % Lietuvā atklāj, ka cenu kāpuma dēļ var atļauties mazāk pārtikas...
Lasīt tālākLabdarības maratonā “Dod pieci!” saziedoti 138 715 eiro
Sabiedrisko mediju labdarības maratonā „Dod pieci” aizrit otrā diennakts, un līdz svētdienas, 15. decembra, plkst. 18.00 kopā saziedoti 138 715 eiro. Visi labdarības maratonā iegūtie līdzekļi...
Lasīt tālākAptauja: 40 % Latvijas iedzīvotāju jūtas vientuļi; visvientuļāk jūtas sievietes, jaunieši un rīdzinieki
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” sadarbībā ar “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka 40 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā jutušies vientuļi. Vientulība visvairāk...
Lasīt tālākSaeima pieņem Tieslietu akadēmijas likumu
Lai veicinātu efektīvu un profesionālu tiesu varas īstenošanu, nodrošinot ilgtspējīgu mācību sistēmu tieslietu jomā, Saeima ceturtdien, 24.oktobrī, pieņēma jaunu likumu, ar ko iecerēts...
Lasīt tālākTurpmāk pārtikas pakas tiks piešķirtas tikai trūcīgajiem un tiem, kas nonākuši krīzes situācijās
No 2025. gada 1. janvāra Eiropas Savienības atbalsts tiks mērķēts uz sociāli vismazāk aizsargātām iedzīvotāju grupām un tiks mainīts pārtikas atbalsta apjoms. To joprojām varēs saņemt...
Lasīt tālākAptauja: 88% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka mājdzīvnieki padara cilvēkus laimīgākus
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (88%) uzskata, ka cilvēki, kuriem pieder mājdzīvnieki, ir laimīgāki, liecina modes un izklaides centra "Rīga Plaza" veiktā aptauja*. Lai palīdzētu dzīvniekiem,...
Lasīt tālāk