Komercija – mūsdienu labdarība?
Laikā, kad daudziem Latvijas iedzīvotājiem klājas grūti, kāda sabiedrisko attiecību aģentūra piedāvā uzņēmumiem iesaistīties projektā “Celebrity Box”. Kā norāda aģentūras pārstāve Olga K., uzņēmumiem ir iespēja ieguldīt naudu un ziedot dāvanas Latvijas slavenībām ar plašu sociālo tīklu sekotāju skaitu, kā arī miljonāriem. Dzīvojot laikmetā, kad grūtības piedzīvo neviens vien Latvijas pilsonis, galvenokārt daudzbērnu ģimenes un pensionāri, pastāv reklāmas aģentūra, kura komerciju salīdzina teju ar labdarību.
Mūsdienas ar vārdu “labdarība” daudziem asociējas spēja dot tiem, kam dzīvē ir mazāk paveicies, tie ir cilvēki, ar kuriem mūs nesaista draudzības vai radniecības saites, tie var būt mums pilnīgi nepazīstami cilvēkiem, no kuriem mēs neceram neko saņemt pretī. Taču diez vai to vidū ir slavenības un miljonāri, kuriem naudas un dāvanas jau tā pietiek atliku likām. Līdz ar to šāda reklāmas aģentūras rīcībā šķiet pilnīgi amorāla un tie uzņēmumi, kuri plāno ieguldīt naudu projektā, kura vienīgais mērķis ir reklāma un popularitāte, aicināti aizdomāties par to, vai laikā, kad, acīmredzot, dominē komercija, nauda un citas pārprastas vērtības, daudz vērtīgāk nebūtu iepriecināt tos, kuriem ir mazāk, nevis dot tiem, kam visa jau tā ir gana?
Jāatzīmē, ka arī nav īsti saprotams, ko par iesaistīšanos projektā saņems uzņēmumi. Projekta autore norāda, ka tiks komplektētas 50 kastes ar dāvanām, kuras saņems tās Latvijas slavenības, kuru lokā būs vairāk sociālo tīklu sekotāju, kā arī miljonāri. Tas nozīmē, ka vienā kastē atradīsies vairāku zīmolu dāvanas un diez vai kāds pievērsīs uzmanību tam, no kuriem šīs dāvanas nākušas. Vēl vairāk – uzņēmumi tiek aicināti būt sociāli atbildīgi un maksāt dalības maksu par to, lai tiem būtu iespējas ziedot savus produktus bagātniekiem.
Šeit prātā nāk teiciens, ka bagāts nabagu nekad nesapratīs. Daudziem Latvijas iedzīvotājiem izdzīvošana ir kļuvusi par ikdienu, taču tā vietā, lai uzņēmumi būtu aicināti ziedot naudu grūtdieņiem, tie tiek ierauti komercijas tukšajā pasaulē. Uz “Celebrity Box” autores godprātību varam vairs necerēt, taču cerams, ka vismaz uzņēmumi būs pietiekami gudri, lai izvērtētu, kas ir nozīmīgāk un ka ziedošana cilvēkiem bez liekas publicitātes sniedz daudz vairāk sirds siltuma, nekā iesaistīšanās apšaubāmā projektā ar mērķi apdāvināt Latvijas bagātniekus, kuram pavisam iespējams šīs dāvanas nozīmēs daudz mazāk, nekā tiem, kuri ikdienas cer uz līdzcilvēku labestību un atsaucību.
Vēl par tēmu:
Latvija izstāsies no Otavas konvencijas, lemj Saeima
Latvija izstāsies no konvencijas par kājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu (Otavas konvencija), paredz trešdien, 16.aprīlī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākĒģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālākNoskaidroti pasaules lielākie uzņēmumi
Profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY un Sanktgallenes Universitātes Pasaules 500 Lielāko Ģimenes Uzņēmumu Indekss par 2025. gadu atklāj, ka Indeksā iekļauto ģimenes uzņēmumu kopējie...
Lasīt tālākOtro gadu Valsts kontroles atzinumi par gada pārskatiem bez iebildēm, tomēr atbilstības jautājumi izgaismo iespējas budžeta līdzekļu ietaupījumam
Valsts kontrole ir pabeigusi 2024. gada finanšu revīzijas ministrijās un centrālajās valsts iestādēs. Un arī šogad – jau otro gadu pēc kārtas – visi sniegtie atzinumi par gada pārskata...
Lasīt tālākFebruārī tūristu mītnēs par 11,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada februārī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 145,4 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 11,4% pieaugumu salīdzinājumā ar 2024. gada februāri, liecina Centrālās statistikas...
Lasīt tālākĒrtākai iedzīvotāju mobilitātei plānots uzsākt vilciena un jauna autobusu maršruta pārrobežu satiksmi starp Igauniju un Latviju
Otrdien, 15. aprīlī, Ministru kabinets akceptēja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par pārrobežu pasažieru vilcienu satiksmi maršrutā Tartu–Rīga Igaunijas Klimata...
Lasīt tālākPVD ir atļāvis PKS “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pieņēmis lēmumu atļaut piensaimnieku kooperatīvai sabiedrībai “Straupe” atjaunot darbību pilnā apjomā. Atgādinām, ka PVD pagājušās nedēļas...
Lasīt tālākPētījums: Baltijas valstīs pieprasījums pēc IKT speciālistiem turpina pieaugt
Neraugoties uz to, ka pēdējos gados tādas starptautiskas kompānijas kā “Google”, “Meta” un “Amazon” paziņojušas par darbinieku skaita samazināšanos, Latviju un Baltijas valstis...
Lasīt tālākSieviešu pārstāvība Latvijas uzņēmumos virs ES vidējā rādītāja
Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kur vismaz 40% no augstākā līmeņa vadības veido sievietes, liecina Eiropas Investīciju...
Lasīt tālākOlas, majonēze un tematiski saldumi: pircēji gatavojas Lieldienu svinēšanai
Tērēt vairāk un iegādāties augstākas kvalitātes produktus vai tādus gardumus, kurus ikdienā pērk retāk, – pošoties Lieldienu svinēšanai, šādu gatavību pauduši 35 % Rimi aptaujas*...
Lasīt tālāk