Kučinskis: Projekts “Rail Baltica” novērsīs vēsturisko netaisnību
Projekts “Rail Baltica” novērsīs vēsturisko netaisnību, kuras dēļ Latvija ilgstoši bijusi izolēti no vienotās Eiropas dzelzceļa telpas, trešdien, 30. novembrī, uzstājoties Konferencē “Projekta Rail Baltica progress 2016”, sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis.
Viņš norādīja, ka tā ir iespēja Baltijas valstīs izveidot Eiropas standartiem atbilstošu dzelzceļa sistēmu. “Šis projekts stiprinās baltiešu, kā pilntiesīgu Eiropas Savienības pilsoņu, mobilitātes iespējas un Baltijas valstu pilnvērtīgu integrāciju Eiropas transporta un loģistikas ekosistēmā,” sacīja Ministru prezidents.
Pirmo reizi Eiropā pārrobežu projektā tieši ir iesaistītas 3 valstis – Igaunija, Latvija un Lietuva un netieši vēl divas – Polija un Somija. Tiek prognozēts, ka šāda mēroga infrastruktūras projekts, kas realizēts ar Eiropas Savienības atbalstu, gan tiešā, gan netiešā veidā palielinās Baltijas valstu iekšzemes kopproduktu, veicinās Baltijas iedzīvotāju mobilitāti saīsinot ceļošanas laikus, cels nodarbinātības līmeni; radīs iespējas attīstīt jaunus uzņēmumus un nostiprināt esošo eksportspējīgo uzņēmumu pozīcijas Eiropas tirgos. Tāpat tas stiprinās ģeopolitisko stabilitāti.
Kučinskis, uzrunājot konferences dalībniekus, pauda, ka ir svarīgi, lai Baltijas valstis neatkārtotu vēsturiskas kļūdas, kas neproduktīvas savstarpējās konkurences un domstarpību dēļ pagātnē Latvijai liedzis realizēt liela mēroga kopprojektus. “”Rail Baltica” jākļūst par Baltijas valstu vienotības un pragmatisma simbolu,” sacīja Kučinskis.
Tāpat Ministru prezidents uzsvēra, ka, lai turpinātu sekmīgi virzīt uz priekšu “Rail Baltica” projektu, Baltijas valstīm ir svarīgi demonstrēt ciešu sadarbību un augstu projekta brieduma pakāpi. Šis ir kritisks faktors, lai nodrošinātu Eiropas Savienības dalībvalstu un institūciju atbalstu un – līdz ar to – ilgtermiņa līdzfinansējuma pieejamību projektam.
Vienlīdz svarīgi Ministru prezidenta skatījumā ir Baltijas valstīm respektēt grūti panāktās vienošanās attiecībā uz projekta realizācijas un pārraudzības institucionālo ietvaru. “Esmu gandarīts, ka kopīgiem spēkiem mums izdevās vienoties par skaidri saprotamu ietvaru projekta iepirkumu organizēšanai un uzraudzībai. Baltijas valstu radītajam kopuzņēmumam “RB Rail” ir iedots spēcīgs koordinatora mandāts. Tas nekavējoties jāievieš dzīvē!” uzsvēra M. Kučinskis.
Foto: Valsts kanceleja
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk