Latvijā ir pa vienam automobilim uz katriem trim iedzīvotājiem
„Jaunākā Autoplius.lt barometra pētījuma dati liecina, ka, salīdzinot ar Latviju un Lietuvu, Igaunijā ir augstākais automašīnu īpatsvars uz vienu iedzīvotāju – 0,51. Tikmēr Lietuvā šogad tas sasniedzis 0,40, bet Latvijā – 0,33. Citiem vārdiem, ja Igaunijā ir vidēji viena automašīna uz diviem iedzīvotājiem, tad Latvijā – uz trim,” norāda Baltijas auto sludinājumu servisa Autoplius attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.
Līdzīgu ainu rāda arī jauno automobiļu tirdzniecības dati. Ja Latvijā 2013.gada pirmajā ceturksnī tika iegādāts 2 800 jaunu automašīnu, kas ir par gandrīz 200 automašīnu mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, un Lietuvā vērojams līdzīgs kritums, tad Igaunijā šā gada sākumā nopirkts 5 400 jaunu automašīnu. Tā kopumā ir gandrīz puse no visām jaunajām automašīnām, kas šī gada pirmajos mēnešos iegādātas Baltijas valstīs.
Latvijā un Igaunijā – jaunāki automobiļi nekā Lietuvā
Tiesa, neskatoties uz jaunu automobiļu iegādes tempu kritumu Latvijā, raksturojot lietoto automobiļu tirgu, dati liecina, ka Latvijā un Igaunijā autoparks ir kopumā jaunāks (attiecīgi vidējais ekspluatācijā esoša automobiļa vecums ir 13,5 un 13,3 gadi) nekā Lietuvā (vidēji 15 gadi). Automobiļu tirgus eksperts V.Daukšs, komentējot tirgus datus, norāda: „Lietuvā visbiežāk tiek importētas automašīnas, kuru vidējais vecums ir no 11 līdz 15 gadiem, bet Igaunijā un Latvijā to vecums ir no 6 līdz 10 gadiem.”
Savukārt Baltijas autobraucēju gaumi, neskatoties uz iegādātā automobiļa vecumu, raksturo tas, kādas ir populārākās spēkratu markas. Kā liecina Autoplius.lt dati, Baltijas valstīs pieprasītākā automobiļu marka ir Volkswagen – pagājušajā gadā Lietuvā ievesti 10 500 šīs markas automobiļu, Igaunijā – 5000 un Latvijā – 4 400. Nākamā populārākā automobiļu marka ir Audi, un top 3 Latvijā un Lietuvā noslēdz Opel, bet Igaunijā – Ford. Tiesa, jāatzīmē, ka „topa” turpinājumā populārākās automašīnas katrā no Baltijas valstīm atšķiras: Latvijā tas ir BMW, Lietuvā – Renault, bet Igaunijā – Toyota.
Atšķiras arī tas, kādam dzinēja tipam dodam priekšroku
Salīdzinot automašīnas Baltijas valstīs pēc dzinēja tipa, dati liecina, ka Lietuvā ir lielāks automašīnu īpatsvars, kuras tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu (48,7%), bet mazāk – ar benzīnu (39,9%) (atlikušie 12% automašīnu ir ar gāzes dzinēju). Tikmēr Igaunijā benzīna dzinēju īpatsvars ir daudz augstāks – 66,6%. Uz Latvijas ceļiem ir tikai nedaudz vairāk nekā puse automašīnu ar benzīna dzinēju – 51,1%. V.Daukšs norāda: „Automašīnu īpatsvars ar benzīna dzinējiem Igaunijā pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis, un patlaban līdzīga tendence novērojama arī Latvijā. Tikmēr Lietuvā situācija ir atšķirīga. Neskatoties uz to, ka ar dīzeļdegvielu darbināmo importēto automašīnu skaits samazinājies no 77,7% līdz 73,6%, tās joprojām ir ievērojami populārākas nekā automašīnas ar benzīna dzinēju.”
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk