Lembergs: Masveida darbinieku atlaišana “Latvijas dzelzceļā” ir Kariņa un Linkaita nepārdomātās politikas sekas
Masveida darbinieku atlaišana uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” ir premjera Krišjāņa Kariņa (JV) un satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) rīcības sekas, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Komentējot ziņu, ka, ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt “Latvijas dzelzceļa” saimnieciskās darbības efektivitāti, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu, “Latvijas dzelzceļš” līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, Lembergs norādīja, ka Linkaits jau no sākta gala ir paziņojis, ka tranzīts nebūs viņa prioritāte.
“Tad, kad izveidoja Krišjāņa Kariņa valdību un Linkaits kļuva par satiksmes ministru, tad viņš skaidri pateica, ka Kariņa valdības dienaskārtībā tranzīts nav prioritāte, bet dzelzceļš – tas ir tranzīts. Tātad dienaskārtībā nav “Latvijas dzelzceļš”, nav ostas, nav arī kravu pārvadātāji. Tāpat nav arī dzelzceļa infrastruktūra. Netieši tas nozīmē, ka arī pasažieru pārvadājumi, jo bez infrastruktūras jau nevar braukt,” norādīja Lembergs.
Masveida atlaišana uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš”, pēc politiķa sacītā, ir Linkaita politikas sekas. “Pietika Kariņam ar Linkaitam šeftēt vienu gadu un visa tā saimniecība ir novesta līdz tam, ka dzelzceļš ir tuvu bankrotam,” uzsvēra Lembergs.
Viņš arī informēja, ka arī Ventspils pilsētas dome un vēl 20 pašvaldības ir saņēmušas “Latvijas dzelzceļš” vēstuli par masveida atlaišanu. “Viņi vēstulē saka, ka dzelzceļa ieņēmumi samazinās par 41 miljonu eiro, kravu apjoms saruks par 23% un tāpēc ir jāpadzen darbinieki. Diemžēl, arī Ventspili tas skar. Izcili sasniegumi Linkaitam!” ironizēja Lembergs.
Februārī Ventspilī plānots atlaist astoņus dzelzceļa darbiniekus, tai skaitā inženierus un vagona apskatītājus. “Pēkšņi Ventspils dzelzceļa mezgls ir aizsargāts pret sprādzieniem. Linkaits atnāca un viss. Tātad, benzīns vairs nedeg, dīzeļdegviela vairs nedeg, amonjaks vairs nav ķīmiski bīstams un tāpēc var likvidēt civilās aizsardzības inženieri,” piebilda politiķis.
“Viņi vēl grasās saimniekot četrus gadus un mēs varam tikai prognozēt, kas mūs šeit vēl gaida,” izteicās Lembergs.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk