Lembergs: No dzelzceļa tīkla elektrifikācijas atkarīga Latvijas konkurētspēja
Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir viens no lielākajiem infrastruktūras projektiem Latvijā, ko tuvākajos gados plāno īstenot par Eiropas fondu naudu. Pagaidām projektu uzsākt traucē politiķu bažas par to, vai daudzus miljonus vērtā dzelzceļa elektrifikācija atmaksāsies. Ventspils mērs Aivars Lembergs norāda, ka tas ir izšķiršanās jautājums – vai Latvija ir daļa no starptautiskajiem tranzīta pārvadājumiem vai nav.
Apjomīgais dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts pēdējā laikā izsaucis skaļas debates saistībā ar to lietderīgumu. Kā iknedēļas preses konferencē pauda Lembergs, par to runā cilvēki, kas neko nezina un nesaprot.
“Tas, ka Latvijas dzelzceļam nav elektrifikācijas tīkls visā apjomā ir nevis sasniegums, bet liela atpalicība,” sacīja Ventspils mērs, norādot, ka dzelzceļu tīklu elektrifikācija ir tendence visā pasaulē.
“Šobrīd lielās pasaules kompānijas, kas savus produktus realizē un/vai piegādā pasaules tirgiem paredzētos konteinerus paziņojušas un pieņēmušas dokumentus, kuri paredz, ka viņi izmanto “zaļo koridoru”,” atklāja Lembergs, norādot, ka to vidū ir neskaitāmi uzņēmumi, tostarp “Fiat”, “Volkswagen”, “Panasonic” un daudzi citi.
“Ja runa iet par dzelzceļu, tad šie uzņēmumi izmantos tikai un vienīgi elektrificētu dzelzceļu šo konteineru nogādei, piemēram, no Vācijas uz Ķīnu,” norādīja Lembergs, skaidrojot, ka tā ir vispārēja kustība.
“Ja Latvijas dzelzceļš nebūs elektrificēts, tad tas pārskatāmā nākotnē nevarēs pretendēt uz kravu pārvadājumiem no Ķīnas uz Eiropu, un otrādi,” pauda Ventspils mērs.
Ņemot vēra, ka šim projektam Latvijai piesaistīts Eiropas fondu finansējums, tad to neīstenojot, nauda tiktu zaudētu. Turklāt, ja Latvijas to izlems īstenot vēlāk nevis tagad, tad tas būs jādara par savu naudu un “visi citi jau sen būs mums priekšā”, pauda Lembergs, norādot, ka daudz vairāk atbalsta šo projektu kā “Rail Baltica”, kuram šobrīd devusi priekšroku valdība.
Pašlaik Latvijā ir elektrificēti 14% no dzelzceļa tīkla, kas ir ievērojami mazāk par Eiropas Savienības vidējo rādītāju – 55%. Pēc 2030.gada, kad Lietuvas dzelzceļš būs elektrificējis dzelzceļa līniju no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdai, Lietuvā, kas ir viens no galvenajiem Latvijas konkurentiem tranzīta nozarē, būs elektrificēti 25% kopējā dzelzceļa tīkla.
Foto: LDz
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk