Līgas ir apzinīgākas autoīpašnieces nekā Jāņi
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis datus par autoīpašniekiem ar vārdiem Jānis un Līga un to Bonus – Malus klasi, nosakot šo autoīpašnieku riska pakāpi. Kā liecina LTAB dati, sākotnējā jeb 6. Bonus – Malus klasē ietilpst 75% Jāņu. Savukārt no visām autoīpašniecēm Līgām sākotnējā Bonus – Malus klase ir 56 % Līgu.
Lai apdrošinātāji varētu katram autoīpašniekam noteikt labāko OCTA cenu, to attiecīgi samazinot vai palielinot, katru gadu tiek pārrēķinātas autoīpašnieku Bonus – Malus klases, kuras tiek aprēķinātas par pamatu ņemot datus par transportlīdzekļa īpašnieka līdzšinējās apdrošināšanas vēsturi un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) pēdējos 11 gados. Kā liecina LTAB dati, lai gan Jānis un Līga ir populāri vārdi un ir arī salīdzinoši daudz autovadītāju reģistrēti ar šādiem vārdiem, kā autoīpašnieki Latvijā ir reģistrēti 1507 Jāņi un tikai 71 Līga. Tomēr kā norāda LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste, kaut arī reģistrēto Līgu skaits ir daudzas reizes mazāks par Jāņiem, skatoties procentuālā izteiksmē, Līgas tomēr ir apzinīgākas.
„Vērtējot Jāņus un Līgas pa Bonus – Malus klasēm, vērojams, ka augot Bonus – Malus klasēm, samazinās to auto īpašnieku skaits, kuri ir ierindojušies šajās, zemajās riska klasēs. Kaut arī procentuāli Līgu īpatsvars pār Jāņiem zemajās riska klasēs nav liels, tomēr tas eksistē. Piemēram, 10. Bonus – Malus klasē ir ierindojušās 6 % Līgas. Savukārt Jāņi nepārsniedz 1 % barjeru”, skaidro Baiba Gribuste.
Jāņi izraisa vairāk CSNg kā Līgas
Kā liecina LTAB statistika, arī izraisīto CSNg ziņā Jāņi pārspēj Līgas. 2012. gadā ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki reģistrēti kā Jāņi, kopsummā izraisīti 778 CSNg, turpretim ar Līgu īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem – tikai 84 CSNg. Tāpat pērn fiksēti 1130 CSNg, kurus izraisījuši transportlīdzekļa vadītāji ar vārdu Jānis, salīdzinājumā transportlīdzekļu vadītāju Līgu izraisīto CSNg skaits pērn nepārsniedza 100.
„Lai gan kopējais Jāņu īpatsvars, gan autovadītāju, gan īpašnieku ir lielāks kā Līgām, visos komponentos redzams, ka Līgas ir apzinīgākas autovadītājas, gan mazāk izraisot avārijas, gan regulāri apdrošinot savu transportlīdzekli, tādējādi nodrošinot augstāku Bonus – Malus klasi un zemāku OCTA cenu”, informē Baiba Gribuste.
Par Bonus – Malus
„Bonus-malus” ir transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas risku vērtēšanas sistēma, kura sastāv no 17 riska klasēm: pazemināta riska jeb Bonus klases no 7 – 17. (parasti tiek piemērots OCTA cenas samazinājums); paaugstināta riska jeb Malus klases no 1 – 5. (parasti tiek piemērota cenas piemaksa), 6. klase jeb sākumklase, kurā automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā. Bonus – Malus klases pārrēķins notiek vienu reizi gadā – 15. septembrī.
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk