Maršrutā Rīga–Daugavpils pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti uz komerciāliem principiem
No 2021. gada 1. septembra tiks ieviests pirmais komerciālais maršruts savienojumā starp Rīgu un Daugavpili, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šai maršrutā turpmāk vairs nedotēs. Patlaban maršruta atļaujai pieteikusies ir SIA “Daugavpils autobusu parks”, kas nodrošinās sešus reisus. No 1. septembra komerciālo reisu maršrutā Rīga–Daugavpils būs mazāk nekā līdz šim, tādēļ, lai iedzīvotājiem būtu papildu iespēja tikt uz Daugavpili un otrādi, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no septembra nodrošināt divus papildu vilciena reisus. Tāpat pasažieru pārvadājumi tiks veikti valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils, kas tiek izpildīts gar Daugavas otru krastu.
SIA “Daugavpils autobusu parks” komerciālajā maršrutā Rīga–Daugavpils katru dienu nodrošinās sešus reisus: plkst.3.05, 9.50 un 12.30 no Daugavpils un plkst.11.50, 15.30 un 19.20 no Rīgas. Saskaņā ar pārvadātāja sniegto informāciju biļetes cena varētu būt no 10 līdz 14 eiro. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju tuvāko dienu laikā maršruta Rīga–Daugavpils atļaujai pieteiksies vēl vismaz viens pārvadātājs, tādējādi reisu skaits šajā savienojumā būs lielāks.
Lai nodrošinātu biežāku satiksmi starp Daugavpili un Rīgu, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no 1. septembra atklāt papildu vilciena reisus: vilciens no Rīgas izbrauktu plkst.13.01, bet no Daugavpils – plkst.13.07. Šobrīd šie reisi tiek izpildīti nedēļas nogalēs, bet, ja tiks akceptēts direkcijas priekšlikums, tad no 1. septembra tie tiks nodrošināti katru dienu. Sabiedriskā transporta padome jautājumu skatīs līdz 2021. gada 27. augustam. Tāpat pasažieriem joprojām būs iespēja tikt līdz Daugavpilij un otrādi pa Daugavas otru krastu, braucot valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils. Šai maršrutā tiek izpildīti divi reisi: autobuss piektdienās un svētdienās no Daugavpils izbrauc plkst.10.30, bet no Rīgas – plkst.17.15.
Detalizētāka informācija pieejama prezentācijā.
Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti. Šajos maršrutos pārvadātāji varēs paši noteikt biļetes cenu un lojalitātes programmas.
Lielas ietilpības autobusu vecums, ar ko tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem, nevarēs pārsniegt 15 gadus, bet mikroautobusu vecums – astoņus gadus. Autobusiem jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, kas izvietota transportlīdzekļa priekšpusē, kā arī zīmē jānorāda piederība komerciālajiem maršrutiem – lielais burts «K». Pārvadātājam jānodrošina iespēja samaksāt par biļeti bezskaidras naudas veidā, kā arī paziņojumiem autobusā par gaidāmo pieturu jābūt gan audio, gan vizuālā formātā. Pasažieru uzņemšana / izlaišana atļauta tikai kustības sarakstā norādītajās pieturās.
Pasažieri, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos, piemēram, personas ar I un II grupas invaliditāti, daudzbērnu ģimenes, pirmsskolas vecuma bērni u.c.
Uz viena maršruta un / vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, ja kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātajiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.
Plānots, ka Autotransporta direkcija izvērtēs iespēju valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstu pieskaņot komerciālo reisu grafikam, ja būs tāda nepieciešamība. Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem. Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.
Paredzēts, ka no 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda. Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanās iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu u.tml. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk