Nāciju satrauc jaunie ceļu satiksmes noteikumi velosipēdistiem
Latvijas iedzīvotājus satraukuši jaunie ceļu satiksmes noteikumi, kuri paredz, ka velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi un to varēs darīt tikai izņēmumu gadījumos.
Tikmēr Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) skaidro, ka jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts attiecībā uz velobraucēju pārvietošanos piedāvā noteikt, ka velobraucējam pēc iespējas vairāk ir jāizmanto pieejamā veloinfrastruktūra un jāiekļaujas pilsētas satiksmes plūsmā uz ceļa, nevis ietves, kur saasinās negadījumu risks ar gājēju iesaisti.
CSDD skaidro, ka tas nebūt nenozīmē piespiedu kārtā likt velobraucējiem pārvietoties pa ceļu ar intensīvu satiksmi, kā tas aplami tiek interpretēts daļā sabiedrības. Velobraucēji joprojām varēs pārvietoties pa ietvi, ja tuvumā nav pieejama atsevišķa velojosla vai arī braukšanas apstākļi uz līdzās esošā ceļa apdraud viņu drošību.
Savukārt Rīgas mērs Nils Ušakovs skaidro, ka Latvija līdz šim bijusi vienīgā Eiropas valsts, kurai līdz šim nav aizliegts braukt pa ietvēm.
“80% nelaimes gadījumu notiek tieši uz ietvēm, jo ātruma ziņā starpība ir daudz lielāka,” uzsver Ušakovs, skaidrojot, ka tajās ielās, kurās jau ir velojoslas būs strikti aizliegts pārvietoties pa ietvēm un braucamo daļu, taču tur, kur nav šāda infrastruktūra, braukšana pa ietvēm būs atļauta, vienlaikus Rīgas mērs atgādina, ka uz ietves galvenā kustība ir gājējam.
Tikmēr Latvijas iedzīvotāju domas sociālajos tīklos dalās un jauno noteikumu lietderība ne visiem ir skaidra.
Velosipēds ir transportlīdzeklis un tiem uz ietvēm nav ko meklēt. Ietves ir domātas gājējiem, jo tiem nav citas vietas, kur pārvietoties.
— Ivars Motivāns (@Ivars_Motivans) April 27, 2015
Kā var pilsētā ar praktiski nekādu velo infrastruktūru uz ceļiem un vidēji sūdīgu satiksmes kultūru aizliegt velo izmantot ietves – nezinu.
— Reinis Traidās (@reinistraidas) April 28, 2015
Man ir nācies ciest no riteņbraucējiem Brīvības ielā uz gājēju ietves. Neko tādu neesmu piedzīvojusi nevienā Skandināvijas valstī vai citur+
— Ilona Bauda (@Baudinieks) April 28, 2015
Tā vien reizēm šķiet, ka velobraucēji gribētu, lai ietves atdod viņiem, bet gājēji lai iet pa brauktuvi.
— Jurita Krūma (@JuritaKruma) April 28, 2015
Vai velo saimes cepiens par jaunajiem CSN nav pārspīlēts? Braukšana pa brauktuvi drīzāk ir ieteikums. Nav soda par atrašanos uz ietves.
— LTV raidījums Zebra (@Zebra_TV) April 28, 2015
Velosipēdi ārpus ietves ir jaunā tikumība. Nekas vēl nav pieņemts un atrunāts, bet reakcija tāda, ka tūlīt mirsim.
— Ksenija (@and_kse) April 28, 2015
Kamēr manus bērnus uz ietves apdraudēs pa ietves iekēšjo malu traki braucoši velosipēdisti, es būšu pret velo pārvietošanos pa ietvi
— Baiba Liepiņa (@Baicis) April 28, 2015
Paklau,pilsoñi,mēs pilnā nopietnībā tagad runāsim par velo nodzīšanu no ietves BEZ paralēlas velocełu ierīkošanas uz katras ielas?
— Sanita Jemberga (@jemberga) April 27, 2015
CSDD: "10% velosipēdistu brauc agresīvi, tāpēc nost no ietves!" 10% cilvēku ir homoseksuāli, tāpēc… (kkas no Iesalnieka pēc jūsu izvēles)
— Pēteris Zirnis (@PZirnis) April 27, 2015
Viss vienkārši. Velosipēdisti muļķi. Autovadītāji slepkavas. Gājēji mežoņu bars. Vienkārši labāk sēdēt mājās!
— Davis Freibergs (@freidavs) April 28, 2015
Labdien, likum ''velosipēdisti nedrīkst braukt pa ietvi'', es te pavizināšos pa Salu tilta braucamo daļu, Mūkusalas apli un Kalnciema tiltu.
— Patrīcija (@ptrcj) April 27, 2015
No tiem "velosipēdisti drīkstēs braukt pa ietvēm tikai izņēmuma gadījumos" noteikumiem ir tikpat liela jēga kā no tamborēta prezervatīva.
— Edžus Miķelsons (@EdzusMikelsons) April 27, 2015
Vēl par tēmu:
Latvijas Pasts atsāk sūtījumu plūsmu ar Kanādu
Kanādas pasta operators Canada Post no 23. decembra atjaunos starptautisko pasta sūtījumu pieņemšanu un piegādes adresātiem. Lai gan Kanādas uzņēmuma un tā streikojošo darbinieku sarunas...
Lasīt tālākBukmeikeri prognozē, vai būs gaidāmi sniegoti Ziemassvētki
Gada skaistākie un sirsnīgākie svētki – Ziemassvētki – tūlīt jau būs klāt. Šis laiks, kad ikdienas steigu caurvij domas par dāvanām mīļajiem un ģimeniskiem kopā būšanas mirkļiem,...
Lasīt tālākKatram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam ir Ziemassvētku džemperis
Ziemassvētku laiks ir apvīts ar dažādām tradīcijām, kas gadu gaitā ir attīstījušās, vienai valstij no otras pārņemot dažādas ieražas. Viena no nesenākajām tradīcijām Rietumvalstīs...
Lasīt tālākPuse iedzīvotāju uzskata, ka pirmā rotātā Ziemassvētku eglīte bijusi Rīgā
Tradīcija rotāt Ziemassvētku eglīti ir populāra daudzviet pasaulē, taču joprojām nav vienprātības par to, kurā pilsētā bijusi pirmā izpušķotā svētku egle. Šo godu sev piedēvē vairākas...
Lasīt tālākAptauja: trešdaļai Latvijas iedzīvotāju izdevumi par pārtiku ir būtiski pieauguši
Baltijas valstu iedzīvotāji patlaban izjūt būtisku pārtikas sadārdzināšanos – 31 % Latvijā, 33 % Igaunijā un 26 % Lietuvā atklāj, ka cenu kāpuma dēļ var atļauties mazāk pārtikas...
Lasīt tālākLabdarības maratonā “Dod pieci!” saziedoti 138 715 eiro
Sabiedrisko mediju labdarības maratonā „Dod pieci” aizrit otrā diennakts, un līdz svētdienas, 15. decembra, plkst. 18.00 kopā saziedoti 138 715 eiro. Visi labdarības maratonā iegūtie līdzekļi...
Lasīt tālākTuvākajā laikā gaidāms gan sniegs, gan lietus, jaunnedēļ kļūs siltāk
Sestdien un svētdien laika apstākļus noteiks ciklonu darbība, līdz ar to gaidāms nokrišņiem bagāts, piekrastes teritorijās arī brāzmains laiks. Turpmākajās dienās dominējošā nokrišņu...
Lasīt tālākAptauja: 40 % Latvijas iedzīvotāju jūtas vientuļi; visvientuļāk jūtas sievietes, jaunieši un rīdzinieki
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” sadarbībā ar “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka 40 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā jutušies vientuļi. Vientulība visvairāk...
Lasīt tālākŠonedēļ laiks būs lietains un vējains, nedēļas nogalē gaidāms pirmais sniegs
Aizvadītā nedēļa pagāja ar mainīgiem laika apstākļiem - nedēļa iesākās lietaina un ar brāzmainu vēju, bet nedēļas otrajā pusē vairāk spīdēja saule, nokrišņi mitējās un vējš...
Lasīt tālākĀrvalstu investori rosina samazināt virsstundu apmaksu
Nepieciešams samazināt piemaksu par virsstundu darbu visās tautsaimniecības nozarēs, nosakot to 50% apmērā, nevis dubultu, kā tas ir šobrīd, bet, ja nozarē ir noslēgts darba koplīgums...
Lasīt tālāk