Par 74,3 miljoniem eiro būvēs 180 km garu elektropārvades līniju līdz Igaunijai
Trešo Igaunijas-Latvijas elektropārvades tīkla starpsavienojumu 180 kilometru garumā no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai par 74,3 miljoniem eiro projektēs un izbūvēs personu apvienība “SIA “Elko”, SA “Selpol” un AS “Leonhard Weiss Energy””. Paredzams, ka 65% no projekta izmaksām tiks segti no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu līdzekļiem, informē AS “Augstsprieguma tīkls”.
“Jaunais elektropārvades tīkla starpsavienojums ir būtisks nākotnes infrastruktūras projekts visam Baltijas jūras reģionam, kas palielinās Baltijas reģiona elektroapgādes drošumu, nodrošinās efektīvu elektroenerģijas tirgus darbību Baltijā un palielinās ražotāju konkurētspēju kā Baltijas valstu iekšienē, tā arī starp Baltijas un Ziemeļu valstīm,” projekta nozīmi skaidro Latvijas pārvades sistēmas operatora AS “Augstsprieguma tīkls” valdes priekšsēdētājs Varis Boks.
Kopumā iepirkumā savus pieteikumus iesniedza septiņi pretendenti, kas visi tika kvalificēti otrajai kārtai, savukārt finanšu piedāvājumi noteiktos termiņus tika saņemti no pieciem pretendentiem. Iepirkumu par tiesībām realizēt minēto projektu AS “Augstsprieguma tīkls” izsludināja pagājušā gada 9. novembrī, ilgais izvērtēšanas posms saistīts gan ar lielo iepirkuma apjomu, gan arī ar nepieciešamību detalizēti izvērtēt visu kandidātu kvalifikāciju un finanšu piedāvājumus. Personu apvienības “SIA “ELKO”, SA “SELPOL” un AS “Leonhard Weiss Energy”” iesniegtais piedāvājums bija lētākais un atbilda visām iepirkuma prasībām.
Šis projekts ir nopietns solis starpvalstu caurlaides spējas palielināšanai un pārslodžu likvidēšanai Igaunijas-Latvijas pārvades šķērsgriezuma – paredzētais caurlaides spējas palielinājums ir 500/600MW abos virzienos. Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 330 kV augstsprieguma elektropārvades līniju 180 kilometru garumā no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai, savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators “Elering” izbūvēs šīs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai Kilingi-Nōmme.
Jaunā elektropārvades līnija aptuveni 20 km garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz esošajam elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena-Aloja, tālāk to turpinot pa esošās līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam “Rail Baltica” dzelzceļam, savukārt pēdējais posms divu km garumā līdz TEC-2 būs paralēli plānotajai autoceļa E22 trasei.
Projektu plānots realizēt līdz 2020. gadam, kā arī tas ir iekļauts Latvijas un Eiropas elektroenerģijas pārvades sistēmas desmit gadu attīstības plānos. Latvijas pārvades sistēmas operators AS “Augstsprieguma tīkls” ir atbildīgs par Igaunijas-Latvijas 3.starpsavienojuma projekta realizāciju Latvijas teritorijā.
Foto: Pixabay
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk