Partijas “Saskaņa” deputāts Rodionovs iekārtots LDz uzņēmumā
Daugavpils domes deputāts no “Saskaņas” Dmitrijs Rodionovs pēc izglītības ir dzelzceļnieks, un strādājis rūpnīcā. Pagājušā gadā viņam paveicās, jo viņu uzaicināja strādāt “LDz Ritošā sastāva serviss” mārketingā. Darbā saskaņieti pieņēma valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga. Viņas pašas pēkšņo nokļūšanu dzelzceļa uzņēmumā savulaik saistīja ar politisko tirgu. No nekustamā īpašuma jomas nākušās Bergas iecelšanu labi apmaksātā dzelzceļa uzņēmuma valdē skaidroja kā Zaļo zemnieku samaksu “Saskaņai” par atbalstu Valsts prezidenta Andra Bērziņa ievēlēšanā. Satiksmes ministrs Uldis Augulis to kategoriski noliedza.
Kā vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”, kopš tā laika nomainījušās vairākas valdības. Šobrīd satiksmes jomu atkal uzrauga Augulis. Jauns prezidents ir Latvijas dzelzceļam. To vada Edvīns Bērziņš, kurš valdē nonāca Auguļa pirmās ministrēšanas laikā. Berga pārcelta citur, bet Daugavpils deputāts no “Saskaņas” Rodionovs turpina saņemt algu ritošajā servisā. Rodionova amats pirms pusgada mainīts. Tagad viņš skaitās personāldaļas speciālists.
Uz jautājumu, kādi ir viņa darba pienākumi, Rodionovs norāda, ka tā esot darbinieku atlase, bet atbildēt, kurš izgājis viņa kursus deputāts nespēj atbildēt, ne arī to, kas viņam jādara šonedēļ.
Par “LDz Ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētāju jūlijā kļuva Edgars Abrams. Viņš Latvijas Dzelzceļā sāka strādāt tikai šajā pavasarī. Abrams pēc izglītības ir vēsturnieks. TV3 raidījumam Abrams atklāj, ka neesot zinājis, ka Radionovs ir Daugavpils domes deputāts no “Saskaņas”.
Rodionovs ritošajā servisā atbild par kadru politiku, bet nezina nosaukt nevienu nesen amatā pieņemtu darbinieku. Tādu ir daudz. Nesaistīti ar dzelzceļa jomu un daži pat bez augstākās izglītības. Rodionovam būtu bijis par to jāzina, un visdrīzāk tas liecina, ka ar kadru politiku uzņēmumā viņam nav nekāda sakara.
Līdz ar Abramu dzelzceļā parādījies arī zvērināts advokāts Viktors Tihonovs. Tihonovs Dzelzceļā ticis pie diviem ienesīgiem pasūtījumiem.
Dažas dienas pēc stāšanās amatā Abrams parakstījis līgumu ar Tihonova biroju par juridisko palīdzību tiesvedībā ar Valsts ieņēmumu dienestu. VID aprēķinājis “LDz Ritošā sastāva serviss” nesamaksātu pievienotās vērtības nodokli par vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro. Kompānija izvēlējās tiesāties. Saviem juristiem Abrams pilnībā neuzticas, bet gatavs ārpakalpojumā Tihonovam maksāt stundā 170 eiro.
Šim advokāta birojam ir vēl viens pasūtījums par kopējo summu 14 tūkstoši eiro. Tihonovam jāvērtē Rīgas vagonbūves uzņēmuma „Baltija“ sadarbības projekts ar Dānijas kompāniju par vagonu izbūvi. Kāpēc atzinums uzticēts tieši Tihonovam un kāda bijusi iepirkuma procedūra, vagonbūves uzņēmuma pārstāvis aicināja ar jautājumiem vērsties pie Abrama.
Abrams skaidro, ka Tihonovs izvēlēts, jo ir pieredzējis. “Lai Latvijas valsti neievilktu kaut kādos neizprotamos projektos, tad mēs izvēlējāmies šādu. Viņam ir pieredze,” skaidro Abrams.
Dzelzceļā iekārtoti arī ar Tihonova ģimeni saistīti cilvēki. Tihonova dzīvesbiedre un bērnu māte Baiba Treibaha ir Latvijas dzelzceļa Nekustamā īpašuma direkcijas komercdarbības daļas vadītāja vietniece. Un viņas māsas vīrs, Zigmārs Legzdiņš iecelts par ritošā servisa finanšu un ekonomikas direktoru.
Gan Tihonovs, gan Abrams, gan Bērziņš bijuši iesaistīti Ventspils tranzītuzņēmumu pārņemšanā. Tihonovs tranītzkaros nostājās Ventspils mēra Aivara Lemberga nometnē. Un centās nepieļaut ar Lemberga ietekmi saistītu cilvēku nomaiņu Latvijas kuģniecībā. Viņu vidū bija arī Edvīns Bērziņš, tagadējais Latvijas Dzelzceļa vadītājs.
Kāda tiesvedība Londonā, ko aizsāka Lemberga oponenti, Bērziņu apsūdzēja par vairāku miljonu izkrāpšanu no Kuģniecības meitas firmas, slēdzot viltotus konsultāciju līgumus ar ārzonu firmām. Vai tā bija taisnība vai ne, tiesa nepabeidza skaidrot, jo prasību atsauca.
Gan Bērziņš, gan Abrams strādājuši vienās un tajās pašās Latvijas kuģniecības meitas kompānijās, kas pārvalda nekustamos īpašumus. Tomēr Abrams Bērziņu privāti nepazīstot.
Šogad sāka piepildīties draudi, par kuriem runāja iepriekš – Krievijas politikas dēļ par piektdaļu samazinājās pārvadāto kravu apjoms Latvijas dzelzceļā. Arī Abrama vadītajā Dzelzceļa meitas uzņēmumā apgrozījums pirmajā pusgadā saruka par 23 procentiem, jo kravu krituma dēļ samazinājās remonti un tehniskās apkopes.
Foto: LDz
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk