Policija pēc iedzīvotāju lūgumiem ieviesusi 13 jaunas fotoradaru vietas
Valsts policija (VP) nereti saņem zvanus un vēstules no iedzīvotājiem, kuri norāda uz ceļu posmiem, kuros, viņuprāt, pastāv dažādi riski un būtu nepieciešama lielāka satiksmes drošības kontrole. Viens no cilvēku lūgumiem – ieviest fotoradaru atrašanās vietu konkrētā posmā, lai tur braucošie auto samazinātu ātrumu, neapdraudētu vietējos iedzīvotājus un neradītu potenciālas ceļu satiksmes negadījumu situācijas. VP izskata visus iedzīvotāju ieteikumus un izvērtē konkrēto vietu riskus, nepieciešamību un satiksmes plūsmas īpatnības. Ja ieteikums ir pamatots, tiek pieņemts lēmums par jaunas vietas izveidošanu.
Pēdējās fotoradaru atrašanās vietas, kas ieviestas pēc iedzīvotāju lūgumiem, ir divi fotoradaru punkti Rēzeknes ielā, par kuru nepieciešamību policiju informēja vairāki iedzīvotāji. Arī Rīgas domes Satiksmes departaments saņēma iesniegumu no Rēzeknes ielas iedzīvotāja par to, ka autovadītāji, braucot pa šo ielu posmā no Dārzciema ielas līdz Ilūkstes ielai, krietni pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu un neievēro ceļa zīmi ”Dzīvojamā zona”, kas norāda, ka atļautais braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 20 km/h. Tā rezultātā tiek radīti gājējiem un satiksmes drošībai bīstami apstākļi. Ņemot vērā minēto, iedzīvotājs lūdz veikt pastiprinātu Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli norādītajā ielas posmā. Nu Rēzeknes ielā ieviestas divas iespējamās fotoradaru atrašanās vietas – Rēzeknes ielā pie nama Nr. 13 un Rēzeknes ielā pie krustojuma ar Preiļu ielu.
Iespējamās fotoradaru atrašanās vietas var aplūkot VP mājas lapā (http://www.vp.gov.lv/?id=614&topid=614&said=615), taču policija vērš uzmanību, ka tur pieejamā karte jāuztver tikai kā informatīvs materiāls un jāatceras, ka Ceļu satiksmes noteikumi, tajā skaitā atļautais braukšanas ātrums, ir jāievēro jebkurā vietā.
VP atgādina, ka fotoradaru atrašanās vietu publicēšana kartē ir pašas policijas iniciatīva, labais nodoms informēt sabiedrību, to neregulē kādas normas, kas noteiktu, cik ilgā laikā kartē jāatzīmē jaunās radaru vietas. Protams, Valsts policijas darbinieki vienmēr cenšas ievietot kartē vietu operatīvi, pirms tajā reāli sācis darboties fotoradars, taču jāsaprot, ka pastāv arī cilvēciskais faktors un policijas resursi nav bezgalīgi, šis ir papildus darbs līdzās policijas tiešajiem pienākumiem.
Vēl tikai jāpiebilst, ka plašāku informāciju par fotoradaru tēmu var atrast Valsts policijas mājas lapā sadaļā ”Ceļu satiksme” (fotoradari). Tur pieejams informatīvais materiāls par fotoradariem, skaidrojoši video par to darbību un soda naudu sadali, dažādi statistikas dati, analīze, jau minētās kartes u.c. informācija.
Uzziņai:
Iedzīvotāju ieteiktās vietas, kas pārtapušas par fotoradaru atrašanās vietām:
1.Rīga, Ziepniekkalna iela (100 m aiz Padures ielas Nr. 12)
2.Rīga, Ziepniekkalna iela Nr. 12
3.Rīga, Kantora iela Nr. 81a
4.Rīga, Kantora iela Nr. 36a
5.Ķekavas novads, Ķekava, Gaismas iela pie nama Nr. 9
6.Ķekavas novads, Rāmava, Valsts 2. šķiras autoceļš (V2), pie mājas „Ceļmalītes”
7.Ķekavas novads, Katlakalns, Pļavniekkalna un Asteru ielu krustojums
8.Ķekavas novads, Katlakalns, Pļavniekkalna iela pie nama Nr. 62
9.Garkalnes novads, Berģi, Madaru un Upesciema ielu krustojums
10.Ķekavas novads, Baloži, Rīgas iela pie nama Nr. 8
11. Salacgrīvas novads, Lielupes pagasts, autoceļš Rīga – Baltezers – Igaunijas robeža (Ainaži) – 54,4. km.
12.Rīga, Rēzeknes iela pie krustojuma ar Preiļu ielu
13.Rīga, Rēzeknes iela pie nama Nr. 13
Vēl par tēmu:
No 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālākRīgā spēkā “puteņa biļetes”: Autovadītāji var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas...
Lasīt tālākNoteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas
Lai novērstu pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu, noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas...
Lasīt tālākValsts kontrole: Intelektiskās transporta sistēmas valstī neievieš plānveidīgi un koordinēti
Intelektiskās transporta sistēmas (ITS) ir sistēmas, kurās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā satiksmes un mobilitātes pārvaldībai, un tās ir kritiski...
Lasīt tālāk