Rail Baltica iekļauta vienotā Eiropas transporta koridorā ar Ukrainu
18. jūlijā stājas spēkā pārskatītā Eiropas transporta tīkla (TEN-T) regula, kuras mērķis ir uzlabot Eiropas transporta infrastruktūras savienojamību, efektivitāti, noturību un ilgtspējību. Saskaņā ar pārskatīto regulu Rail Baltica ir daļa no diviem Eiropas transporta tīkla koridoriem. Papildus Ziemeļjūras-Baltijas koridoram, Rail Baltica ir noteikta arī kā daļa no Baltijas jūras–Melnās jūras–Egejas jūras koridora. Iekļaušana divos koridoros ir apliecinājums Rail Baltica stratēģiskajai nozīmībai Eiropas mērogā un nākotnē sekmēs atbalstu un finansējuma piesaisti.
“Ukrainas puse atzinīgi vērtē Rail Baltica oficiālo iekļaušanu vēl vienā TEN-T koridorā, kas stiepjas līdz Ukrainai, un joprojām ir apņēmības pilna sadarboties. Šī sadarbība uzlabos eksporta iespējas visām iesaistītajām valstīm un stiprinās reģionālo savienojamību, integrāciju un drošību. Papildus ekonomiskajiem ieguvumiem netieša Ukrainas dalība Rail Baltica veicinātu tās integrāciju esošajos Eiropas transporta koridoros un papildinātu tās iesaistīšanos Trīs jūru iniciatīvā. Esam gatavi aktīvi sadarboties ar Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju un Eiropas Komisiju, veicot priekšizpēti Ukrainas iekļaušanai Rail Baltica projektā,” uzsvēra Ukrainas Republikas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā Anatolijs Kucevols (Anatolii Kutsevol).
“”Solidaritātes joslas” ļāva Ukrainas eksportam stabilizēties, kad Krievijas karaspēks bloķēja Ukrainas ostas. Šobrīd Ukrainas dzelzceļš sistemātiski strādā, lai paplašinātu transporta infrastruktūras kapacitāti ar ES valstīm, primāri attīstot intermodālos maršrutus uz Baltijas valstīm. Stratēģiskā prioritāte ir Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras integrēšana TEN-T koridoros, savienojot mūsu tīklu ar Rail Baltica kā daļu no Baltijas jūras–Melnās jūras–Egejas jūras koridora. Tas dos iespēju Ukrainai nākotnē atvērt jaunus dzelzceļa maršrutus uz ES valstu jūras ostām,” sacīja AS “Ukrzalizņica” valdes priekšsēdētājs Jevgens Ļaščenko (Yevgen Lyaschenko).
Rail Baltica veidos funkcionālu ātrgaitas dzelzceļa transporta koridoru, kas veicinās pilnīgu Baltijas valstu integrāciju Eiropā, stiprinās militāro mobilitāti un reģiona ekonomisko izaugsmi ilgtermiņā. Tāpat Rail Baltica iekļaušana šajā transporta koridorā būs nozīmīga Ukrainas rekonstrukcijai. Šobrīd Rail Baltica projekta ieviesēji jau sadarbojas ar Ukrainu, daloties zināšanās, sniedzot ieskatu infrastruktūras projektu attīstībā un nodrošinot praktiskās pieredzes apmaiņu.
“Rail Baltica stratēģiskā nozīme pieaug, ņemot vērā ne tikai ģeopolitisko situāciju Eiropā, bet arī Eiropas vienotā transporta tīkla koridoru paplašināšanos un turpmākos savienojumus ar Ukrainu. Rail Baltica projekts būs spēcīgs pamats jauna Eiropas ekonomikas un drošības koridora izveidei; sadarbība un atbalsts starp Rail Baltica projekta ieviesējiem un Ukrainu ir svarīga mūsu visu kopīgajai drošībai,” sacīja Marko Kivila, RB Rail AS izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs.
Vēl par tēmu:
Latvijas Restorānu biedrība aicina samazināt svētku dienu skaitu Latvijā
Latvijas Restorānu biedrība (LRB) ir vērsusies pie Latvijas Republikas Saeimas frakcijām un atbildīgajām komisijām, aicinot pārskatīt un samazināt valstī noteikto svētku dienu skaitu. Biedrība...
Lasīt tālākRīgas lidosta vasarā piedāvās plašāko galamērķu tīklu Baltijā
Vasaras lidojumu sezonā, kas sāksies šajā nedēļas nogalē līdz ar pāreju uz vasaras laiku, Rīgas lidosta piedāvās plašāko galamērķu klāstu Baltijā – gandrīz simts tiešo lidojumu...
Lasīt tālākRīgā sākas āra kafejnīcu sezona
Ceturtdien, 27. martā, Rīgā oficiāli sākas āra kafejnīcu sezona. Šogad āra kafejnīcu darbībai pašvaldībā jau saņemts 251 pieteikums un izsniegtas 138 atļaujas. Ņemot vērā, ka...
Lasīt tālāk“Lidl” apņemas saglabāt nemainīgas cenas vairākiem simtiem produktu
“Lidl” jau atkal apliecina savu apņemšanos klientiem nodrošināt ikdienā nepieciešamos produktus par vislabākajām cenām. Kamēr citi plāno cenu pieaugumu, “Lidl” iestājas par patērētāju...
Lasīt tālākIedzīvotāju vairākums atbalsta vēja enerģijas attīstību Latvijā
Vēja enerģija ir viens no perspektīvākajiem risinājumiem Latvijas enerģētiskajai neatkarībai un klimata neitralitātei, un Latvijas iedzīvotāju vidū kopumā ir vērojams atbalsts tās izmantošanai....
Lasīt tālāk20 gadu laikā spēļu zāļu skaits Latvijā samazinājies par vairāk nekā 70%
Kopš 2005. gada azartspēļu zāļu skaits Latvijā ir sarucis par vairāk nekā 70% – 2005. gadā Latvijā bija 636 zāles, bet 2025. gada martā – 174. Spēļu zāļu skaits turpinās sarukt...
Lasīt tālākMazo un vidējo uzņēmēju vidū lielākie optimisti Lietuvā, skeptiskākie – Igaunijā
Mazo un vidējo uzņēmēju aptauja Baltic Business Outlook, ko SEB banka Baltijas valstīs veic kopš 2014. gada, atklāj būtiskas atšķirības uzņēmēju attieksmē ekonomiski strauji augošajā...
Lasīt tālākAšeradens: Latvija atbalsta jaunu ES aizsardzības finansēšanas modeli
Ceturtdien, 20. martā, finanšu ministrs Arvils Ašeradens iepazīšanās vizītē tikās ar Vācijas vēstnieci Latvijā Gudrunu Maslohu (Gudrun Masloch). Viņi pārrunāja ģeopolitiskās norises,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis februārī bez būtiskām izmaiņām
2025. gada februārī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 7,3 %, un kopš janvāra tas ir pieaudzis par 0,1 procentpunktu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākPatiesības brīdis valdībai: birokrātija un tēriņi vai nauda valsts aizsardzībai?
Globālās tendences rāda, ka valstīm, lai saglabātu konkurētspēju un drošību, ir jākļūst efektīvākām un jārīkojas daudz dinamiskāk. Šajos jaunajos apstākļos jautājums vairs nav...
Lasīt tālāk