Reklāmas asociācija neveiksmīgi mēģina nomelnot RTU
Pār vienu no Latvijas spēcīgākajām un populārākajām augstskolām, Rīgas Tehnisko universitāti (RTU), slīd melns mākonis – Latvijas Reklāmas asociācija. Asociācija apsūdz RTU par iepirkuma konkursa slēgšanu bez rezultātiem, neņemot vērā faktu, ka 2016/2017. mācību gadā universitātē tika veiktas būtiskas izmaiņas Komunikācijas un mārketinga departamenta budžeta sadalē, paredzot samazinātu finansējumu RTU reklāmas un mārketinga aktivitātēm nākamajos gados, kas neļauj veikt tik vērienīgus iepirkumus, kā tika plānots iepriekš.
RTU izsludinātās sarunu procedūras 1. kārtā startēja 17 Latvijā atzītas un profesionālas reklāmas aģentūras, savukārt uz 2. kārtu tika uzaicināti 11 pretendenti. Iepirkuma mērķim paredzētais budžets bija līdz 360 000 eiro, neiekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Neskatoties uz to, budžeta izmaiņas radīja apstākļus, kad zuda nepieciešamība pēc tāda iepirkuma priekšmeta kopuma, kas tika paredzēts šajā iepirkuma procedūrā, asociācija medijiem izsūta nosodošu informāciju par to, ka šāda konkursa rīkošana ir bezprecedenta, un aģentūras zaudējušas ne tikai laiku, bet arī kopumā radījusi finansiālos zaudējumus no 60- 80 000 eiro.
“Piedalīšanās iepirkumā ir piegādātāja brīvas gribas izpausme. Iesniedzot savu pieteikumu vai piedāvājumu dalībai iepirkumā, piegādātājs visā pilnībā pieņem un ir gatavs pildīt visas nolikumā ietvertās prasības un noteikumus, un sedz visas izmaksas, kas saistītas ar viņa piedāvājuma sagatavošanu un iesniegšanu Pasūtītājam. Piegādātājam ir jāuzņemas ar savu darbību saistītie ekonomiskie riski, šajā gadījumā – ar pieteikumu un piedāvājuma sagatavošanu saistītie izdevumi,” skaidro RTU Iepirkumu nodaļas pārstāvis.
Tāpat asociācija mēģina saasināt situāciju, rakstot, ka gandrīz pusgadu RTU pārstāvji iepirkuma dalībniekiem nesniedza nekādu informāciju par rezultātu. Publisko iepirkumu likumā gan noteikts, ka piedāvājumu un pieteikumu vērtēšanas laikā līdz rezultātu paziņošanai Pasūtītājs nesniedz informāciju par vērtēšanas procesu.
Mēģinot veicināt ažiotāžu ap universitātes iepirkumu, Latvijas Reklāmas asociācija sevi parāda kā nezinošu, pārmetošu un neprofesionālu organizāciju, kuras mērķis ir nevis rast risinājumu un saprast konkursu būtību, bet informēt sabiedrību par augstskolas budžeta izmaiņām un veidot viedokļu maiņu.
Lai arī Publisko iepirkumu likums dod tiesības iesniegt iesniegumu (sūdzēties) par varbūtēju pārkāpumu iepirkumu komisijas darbībā, pēc iepirkumu komisijas nosūtītā lēmuma ne par procedūras 1. kārtu, ne par 2. kārtu neviens no pieteikumu vai piedāvājumu iesniegušajiem pretendentiem to nav darījis likumā paredzētajā termiņā.
Foto: RTU
Vēl par tēmu:
Saeima Nacionālo bruņoto spēku komandiera amatā apstiprina Kasparu Pudānu
Saeima ceturtdien, 19.decembrī, Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandiera amatā apstiprināja brigādes ģenerāli Kasparu Pudānu. K.Pudānam ir vairāk nekā 20 gadu dienesta pieredze NBS,...
Lasīt tālākLatvijas Pasts atsāk sūtījumu plūsmu ar Kanādu
Kanādas pasta operators Canada Post no 23. decembra atjaunos starptautisko pasta sūtījumu pieņemšanu un piegādes adresātiem. Lai gan Kanādas uzņēmuma un tā streikojošo darbinieku sarunas...
Lasīt tālākKatram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam ir Ziemassvētku džemperis
Ziemassvētku laiks ir apvīts ar dažādām tradīcijām, kas gadu gaitā ir attīstījušās, vienai valstij no otras pārņemot dažādas ieražas. Viena no nesenākajām tradīcijām Rietumvalstīs...
Lasīt tālākPuse iedzīvotāju uzskata, ka pirmā rotātā Ziemassvētku eglīte bijusi Rīgā
Tradīcija rotāt Ziemassvētku eglīti ir populāra daudzviet pasaulē, taču joprojām nav vienprātības par to, kurā pilsētā bijusi pirmā izpušķotā svētku egle. Šo godu sev piedēvē vairākas...
Lasīt tālākAptauja: trešdaļai Latvijas iedzīvotāju izdevumi par pārtiku ir būtiski pieauguši
Baltijas valstu iedzīvotāji patlaban izjūt būtisku pārtikas sadārdzināšanos – 31 % Latvijā, 33 % Igaunijā un 26 % Lietuvā atklāj, ka cenu kāpuma dēļ var atļauties mazāk pārtikas...
Lasīt tālākLabdarības maratonā “Dod pieci!” saziedoti 138 715 eiro
Sabiedrisko mediju labdarības maratonā „Dod pieci” aizrit otrā diennakts, un līdz svētdienas, 15. decembra, plkst. 18.00 kopā saziedoti 138 715 eiro. Visi labdarības maratonā iegūtie līdzekļi...
Lasīt tālākAptauja: 40 % Latvijas iedzīvotāju jūtas vientuļi; visvientuļāk jūtas sievietes, jaunieši un rīdzinieki
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” sadarbībā ar “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka 40 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā jutušies vientuļi. Vientulība visvairāk...
Lasīt tālākLembergs: Valdība strādā pie tā, lai slēgtu skolas, bet tai būtu jādomā kā celt izglītības līmeni
Tas ir kauns, ka neviena Latvijas augstskola nav iekļuvusi starp 1000 labākajām pasaules universitāšu reitingā, sacīja politiķis Aivars Lembergs. “Tikko olimpiskajās spēlēs mūsu puiši...
Lasīt tālākTiesībsargs: Pilnvērtīgs miegs nav iegriba, bet nepieciešamība – mācību stundām nav jāsākas agrāk par astoņiem rītā
Tiesībsargs līdz nākamā gada 31. martam aicina Ministru kabinetu pieņemt tādu regulējumu, kas skolās neļautu mācību stundām, konsultācijām, fakultatīvajām nodarbībām u.c. sākties...
Lasīt tālākSaeima pieņem Tieslietu akadēmijas likumu
Lai veicinātu efektīvu un profesionālu tiesu varas īstenošanu, nodrošinot ilgtspējīgu mācību sistēmu tieslietu jomā, Saeima ceturtdien, 24.oktobrī, pieņēma jaunu likumu, ar ko iecerēts...
Lasīt tālāk