Rīgas “mikriņu” biznesu padarīs civilizētāku
Sākot ar nākamo gadu, maršruta mikroautobusu pārvadājumus savā pārziņā pārņems uzņēmums Rīgas satiksme (RS). Pašlaik nav zināms, vai mainīsies maksa par braucienu, taču RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens uzsvēra, ka biļešu cenas būs viens no kritērijiem, pēc kuriem vērtēs firmas, kuras piedāvās šo pakalpojumu.
Vismaz pagaidām nav plānots būtiski mainīt vai slēgt mikriņu līdzšinējos maršrutus, zināms, ka tiks izveidoti divi papildu maršruti.
Satiksmes departamenta (SD) direktora vietnieks Vitālijs Reinbahs informēja, ka nākamgad nekas būtiski nemainīsies, toties pasažieri iegūs drošāku sabiedrisko transportu, kā arī tiks ievērots kursēšanas grafiks, jo mikroautobusu pārvadājumu firmām būs jāizpilda tie paši kritēriji, kādi jau noteikti RS sabiedriskā transporta līdzekļiem, un tās uzraudzīs viens centrs – RS.
Gan V. Reinbahs, gan L. Bemhens skaidroja, ka tādējādi nepalielināsies RS izdevumi, jo mikriņu aprīkošana ar GPS un citu kritēriju nodrošināšana būs jāpaveic pārvadājumu firmām, ar kurām tiks noslēgti līgumi par šā pakalpojuma nodrošināšanu. L. Bemhens sacīja, ka RS nav finansiāli izdevīgi iepirkt jaunus transportlīdzekļus – mikroautobusus, tāpēc tiks veikts iepirkums, lai varētu noslēgt līgumus ar apakšuzņēmējiem. To izdarīt jāpagūst līdz gada beigām, jo pašreizējie Rīgas domes un pārvadātāju noslēgtie līgumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu būs spēkā līdz 2011. gada 31. decembrim.
L. Bemhens sacīja, ka, vērtējot pārvadājumu firmu piedāvājumus, drošība varētu būt svarīgākais kritērijs. Kā vienu no parametriem RS šefs minēja automātiski slēdzamas durvis, lai pasargātu pasažierus no negadījumiem. Atgādināsim, ka pagājušā gada augustā no braucoša mikroautobusa, tam veicot pagriezienu, izkrita sieviete, kura guva smagas traumas, bet vēlāk slimnīcas reanimācijas nodaļā nomira.
Ne mazāk svarīgs nosacījums būs kustības grafika ievērošana, lai mikriņi neizpildītu taksometra lomu, bet pārvietotos visiem saprotamā laikā un pasažierus pēc pieprasījuma izlaistu pieturvietās, nevis kur pagadās, norādīja L. Bemhens. Maršrutnieku galapunktos tiks izvietots kustības grafiks. Starp citu, saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojuma likumā ietvertajām prasībām, no 2008. gada 1. janvāra Rīgā noteikts, ka pasažieru iekāpšana un izkāpšana no mikroautobusiem ir pieļaujama tikai šim nolūkam aprīkotās sabiedriskā transporta pieturvietās. Šis nosacījums visbiežāk netiek ievērots, par to var pārliecināties regulārie mikriņu pasažieri.
Par etalona ieviešanu mikroautobusos un atlaižu izmantošanu gan pāragri runāt – to RS vadība nesola. Atlaides pienākas tikai invalīdiem, un viņiem tās tiks arī turpmāk saglabātas, taču tādu nebūs ne pensionāriem, ne skolēniem.
Pašlaik mikroautobusu pārvadājumu firmas pārvadā desmito daļu no visiem pasažieriem, kas Rīgā izmanto sabiedrisko transportu. Saskaņā ar SD mājaslapā iegūstamo informāciju pasažieru pārvadājumi tiek veikti 34 maršrutos, ar to nodarbojas astoņas firmas.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālākUzņēmumu finanšu direktori sagaida ekonomikas atgūšanos un attīstību
2024. gads Baltijas valstu uzņēmumiem ir bijis kopumā labvēlīgāks, nekā iepriekšējais gads, bet attiecībā uz 2025. gadu ir virkne faktoru, kas ļauj saglabāt piesardzīgu optimismu, liecina...
Lasīt tālāk