Rudens kamermūzikas festivāls noslēgsies ar itāļu vijolnieci Lorencu Borrani un “Sinfonietta Rīga”
Piektdien, 20. oktobrī, Lielajā ģildē ar pasaulslavenās itāļu vijolnieces Lorenca Borrani un “Sinfonietta Rīga” kopīgi veidotu koncertprogrammu noslēgsies Rudens kamermūzikas festivāls.
Klausītājiem būs iespējams novērtēt 20. gadsmita krievu avangardista Alfrēda Šnitkes Pirmo vijoļsonāti, kā arī viņa asprātīgo repliku par klasicisma mantojuma tēmu “Moz-Art à la Haydn”, Jozefa Haidna simfoniju ar apakšnosaukumu “Ar timpānu tremolo” un Pētera Vaska opusu “Epifānija”.
Rudens kamermūzikas festivāla izskaņā kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” klausītājiem piedāvā koncertprogrammu ar itāļu vijolnieci Lorencu Borrani, kura plašāk pazīstama ne vien kā solo māksliniece un orķestru koncertmeistare, bet arī leģendārā orķestra “Spira Mirabilis” idejas autore un izveidotāja. Lorenca spēlē 1745. gadā Venēcijā izgatavoto Santo Serafino vijoli, ko māksliniecei lietošanā nodevis “Fondazione Pro-Canale di Milano” fonds.
Rudens kamermūzikas festivāla noslēguma koncertā varēs dzirdēt arī festivāla patrona Pētera Vaska savulaik somu diriģentam Juham Kangasam veltīto opusu “Epifānija”. Raksturojot skaņdarbu, Pēteris Vasks saka: “Mēs ar Juhu Kangasu esam tuvi draugi kopš 1991. gada, kad viņš diriģēja manas Pirmās simfonijas “Balsis” pirmatskaņojumu. “Epifānija” ir īsa, rāma kompozīcija ar sevišķi ieturētu stīgu skanējumu. Kā vārdos nepateiktu moto, kas iekļauts šajā mūzikā, var sajaust jautājumu – kas paliek aiz dzīves, kas pārpilna mūzikas?”
Lorenca Borrani dzimusi 1983. gadā Florencē. Viņa koncertējusi nozīmīgākajos Eiropas muzikālajos centros – Milānā, Vīnē, Parīzē, Londonā, Berlīnē. Kā soliste un koncertmeistare Lorenca ir cieši saistīta ar daudziem dižiem mūslaiku diriģentiem – Lorinu Māzelu un Klaudio Abado, Trevoru Pinnoku un Nikolausu Arnonkūru. Savukārt kā Eiropas Kamerorķestra (CEO) koncertmeistare Lorenca ir koncertējusi kopā ar tādiem māksliniekiem kā Bernardu Haitinku, Vladimiru Aškenazi un Vladimiru Jurovski.
Koncertā varēs dzirdēt Alfrēda Šnitkes Pirmo vijolsonāti no komponista agrīnā perioda, kurā viņš pulcējis atbalsis no tādu krievu klasiķu kā Rahmaņinova, Prokofjeva un Hačuturjana skaņu tēlu pasaules. Īpaši Šnitkes domāšanu sonātē saistījis Dmitrija Šostakoviča stils un ekspresija. Savukārt Šnitkes 1977. gadā komponētais komiskais opuss “Moz-Art à la Haydn” divām solo vijolēm, nelielam stīgu orķestrim un kontrabasam ir asprātīga atsauce uz Vīnes klasiķu darbiem. No Mocarta daiļrades Šnitke aizņēmies tos nedaudzos fragmentus, kas saglabājušies no viņa pantomīmas Musik zu einer Fascingspantomime – mūzikas, kas komponēta Pavasara karnevālam. Savukārt no Haidna Šnitke patapinājis “Atvadu simfonijas” asprātīgo ideju – darbam izskanot, mūziķi pa vienam atstājuši skatuvi, izdzēšot sveces gaismu virs savas pults.
18. gadsimta Vīnes klasiķu ciltstēvs Jozefs Haidns sava mūža laikā radījis vairāk nekā 100 simfoniju. Tieši viņš izveidoja klasiskās simfonijas četrdaļu modeli, ko pēc tam ar lieliem panākumiem attīstīja viņa sekotāji. 18. gadsimta beigās Haidns devās uz Londonu, un šim viņa radošā dzīves periodam pieder divpadsmit simfonijas, viena no tām – 103. simfonija Mibemolmažorā, saukta arī “Ar timpānu tremolo”.
Biļetes iegādājamas “Biļešu paradīzes” kasēs un internetā.
Foto: Publicitātes
Vēl par tēmu:
Ar šova elementiem, kādi uz “Palladium” skatuves pirmo reizi – “DENISS 10 gadi repā” jau 12. aprīlī
Jau šo sestdien, 12. aprīlī, koncertzālē “Palladium Rīga” notiks viens no šīs pavasara gaidītākajiem hiphopa notikumiem – repera Denisa jubilejas koncerts “DENISS 10 gadi repā”....
Lasīt tālākEiropas tūres ietvaros Rīgā viesosies leģendārā grupa “Fun Lovin’ Criminals”
90-to gadu kulta grupa no ASV "Fun Lovin' Criminals" pēc 15 gadu pārtraukuma izlaiž jaunu studijas albumu "A Matter of Time" un Eiropas tūres ietvaros 3. novembrī uzstāsies koncertzālē "Palladium". "Fun...
Lasīt tālākVides objekts “RĪGA” ar animācijas filmas “Straume” kaķi pārvietots uz Rātslaukumu
Vides objekts “RĪGA” ar animācijas filmas “Straume” kaķi pārvietots no Brīvības laukuma uz Rātslaukumu, kur tas turpinās priecēt rīdziniekus un tūristus. Paredzēts, ka animācijas...
Lasīt tālākLielajā Piektdienā Dzintaru koncertzālē skanēs Pergolēzi “Stabat Mater”
2025. gada 18. aprīlī, Lielajā Piektdienā, Dzintaru koncertzālē skanēs Džovanni Batistas Pergolēzi slavenais opuss ‘‘Stabat mater’’. Koncertā uzstāsies solistes Etīna Emīlija Saulīte...
Lasīt tālākLatvijas Nacionālais teātris atklāj jaunās sezonas nozīmīgākos iestudējumus un uzsāk abonementa maiņu un tirdzniecību
7. aprīlī Latvijas Nacionālajā teātrī notika preses konference, kurā iepazīstināja ar nākamās sezonas nozīmīgākajiem jauniestudējumiem un citām aktualitātēm. 107. sezona tiks atklāta...
Lasīt tālākFestivālā “Rīgas Ritmi” uzstāsies jaunā globālās mūzikas zvaigzne Momi Maiga
Improvizācijas, džeza un globālās mūzikas festivāls “Rīgas Ritmi” šogad jūlija sākumā atzīmēs 25 gadu jubileju. Galvenais globālās mūzikas pārstāvis šoreiz būs šā žanra jaunā...
Lasīt tālākVasarā gaidāms Kim? Laikmetīgās mākslas centra festivāls “Ēdene: Saldie sešpadsmit”
Kim? Laikmetīgās mākslas centrs izziņo otrā festivāla tēmu, dalībniekus un kuratores. Festivāls un svinības ar nosaukumu "Ēdene: Saldie sešpadsmit" izceļ mākslas organizācijas, kurai...
Lasīt tālākOzols izziņo savu vienīgo koncertu Rīgā šovasar
Latvijas hiphopa leģenda Ozols izziņojis savu vienīgo solo koncertu Rīgā šovasar, kas notiks 13.jūnijā, jaunā atpūtas vietā "The Paradise" Andrejsalā (Andrejostas ielā 5k-14). Koncerts...
Lasīt tālākAr pārsteigumiem pilnu muzikālu pastaigu šovakar sākas festivāls “deciBels”
Ekstravagants skaņdarbs, ko izpilda uz velosipēdu taurītēm, muzikāli sveicieni no ēku balkoniem un logiem, un vēl neredzēti mūzikas instrumenti, kas rada mistiskas skaņas – tas viss gaidāms...
Lasīt tālākFestivālā “Positivus” uzstāsies britu dziedātājs “Rag’n’Bone Man”
Positivus festivāla programmai pievienojas Rag’n’Bone Man, kurš ir pazīstams ar savu unikālo balss tembru un emocionāli piesātinātām dziesmām, kas apvieno blūza, soula, hiphopa elementus,...
Lasīt tālāk