Saeima pauž atbalstu “Rail Baltica” projekta tālākai virzībai
Saeima ceturtdien, 15.martā, pieņēma lēmumu par atbalstu Rail Baltica projekta tālākai virzībai. Lēmumā Saeima aicina Latvijas Republikas Ministru kabinetu sniegt visu nepieciešamo atbalstu sekmīgai projekta realizācijai, lai nodrošinātu, ka projekts tiek īstenots plānotajā termiņā, nezaudējot Eiropas Savienības (ES) politisko un finansiālo atbalstu.
Tāpat Saeima aicina visas projektā iesaistītās puses rast risinājumu domstarpībām, ja tādas radušās, un mudina arī Lietuvas un Igaunijas parlamentus paust atbalstu Rail Baltica projekta izšķirīgai virzībai saskaņā ar Baltijas valstu kopējo vēlmi īstenot Ziemeļeiropas reģionam nozīmīgu dzelzceļa attīstības projektu Eiropas Savienības iekšienē.
„Politiskais atbalsts vienotai projekta realizācijai svarīgs visas Saeimas vārdā, tādēļ Eiropas lietu komisija sagatavoja lēmuma projektu. Tajā aicinām arī Lietuvas un Igaunijas parlamentus spert līdzīgu soli un paust atbalstu visam Ziemeļeiropas reģionam nozīmīgajam Rail Baltica projektam,” iepriekš sacīja Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Lolita Čigāne.
Apzinoties, ka Latvijas pilnvērtīga integrācija ES transporta tīklā ir komerciāla, sociāla rakstura un Baltijas valstu drošības jautājums, lēmumā uzsvērts, ka Rail Baltica ir viens no ES prioritārajiem projektiem kopīgas transporta telpas veidošanā, kura īstenošanai ES ir apņēmusies nodrošināt 85 procentus no kopīgajām 5,8 miljardu eiro lielajām izmaksām, un tas ir vērtējams kā būtisks.
Vienlaikus lēmumā norādīts, ka efektīva, vienota un caurskatāma projekta pārvalde ir bijis viens no priekšnoteikumiem, lai projektam piesaistītu ES investīcijas, un šī mērķa sasniegšanai nepieciešama atvērta un pastāvīga savstarpējā komunikācija.
Saeimas lēmumā atgādināts, ka kavēšanās stratēģisku un tālejošu lēmumu pieņemšanā ir būtisks apdraudējums projekta veiksmīgai īstenošanai.
Latvijas parlaments uzsver, ka neatkāpjas no iepriekš stingri paustās Baltijas valstu kopīgās apņemšanās atbildīgi īstenot projektu un pilnīgu tā realizāciju noslēgt 2026.gadā, atrodot efektīvākos risinājumus ikviena strīda pārvarēšanai ar projektā iesaistītajām pusēm.
Kavēšanās stratēģisku un tālejošu lēmumu pieņemšanā ir būtisks apdraudējums projekta sekmīgai īstenošanai, uzsvērts lēmumā.
Iepriekš Čigāne uzsvēra, ka pēdējā laika notikumi, tostarp neskaidrība par kopuzņēmuma „RB Rail” turpmāko vadību, kas saistīti ar nespēju vienoties par vienotu projekta realizācijas modeli, raisa bažas par visa Rail Baltica projekta turpmāko attīstību. Politiskais atbalsts nepieciešams, lai kliedētu bažas par Baltijas valstu nespēju rast kopīgu redzējumu par projekta attīstību, pagājušajā nedēļā Eiropas lietu komisijas sēdē uzsvēra deputāti.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk