• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
16/05/2014, Kategorija: Sabiedrība, Svarīgākais

biteKāda ārzemēs nozagta telefona īpašnieks saņēmis rēķinu no «Bite Latvija» par 2550 eiro.

Kā portālam «Apollo» norādīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāve Inese Krūmiņa, SPRK izskatījusi strīdu starp komersantiem «ITH Group» un «Bite Latvija» par noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījuma nepildīšanu un sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma būtiskiem trūkumiem.

Strīda cēlonis – ārzemēs nozagts mobilais telefons, kurš izmantots krāpniecības nolūkos, kā rezultātā telefona īpašniekam «ITH Group» jāsamaksā krāpnieku radītais rēķins 2550 eiro apmērā. Regulatora padome atzīst – «Bite Latvija» nav pārkāpusi līguma nosacījumus, tomēr ir konstatējusi būtiskus trūkumus operatora sniegtajos pakalpojumos.

Krūmiņa informē, ka regulators 2014.gada janvārī saņēma iesniegumu no «ITH Group» par strīda ierosināšanu ar «Bite Latvija», jo operators nav pildījis noslēgtā elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījumus saistībā ar «ITH Group» ārzemēs nozaudētā telefona bloķēšanu.

2013. gada 16. septembrī «ITH Group» pārstāvim Barselonā, Spānijā, ap plkst.3 naktī tika nozagts mobilā telefona aparāts. Par šo faktu mobilais operators «Bite Latvija» tika informēts nākamās dienas rītā. Laika posmā no mobilā telefona aparāta zādzības brīža līdz brīdim, kad «Bite Latvija» automātiskā drošības sistēma bloķēja pakalpojuma sniegšanu, tika konstatēta nelietderīga vai mākslīga noslodze, kuras rezultātā pakalpojumi tika sniegti par kopējo summu 2550,03 eiro «ITH Group», uzsākot strīdu, norādīja, ka «Bite Latvija» nav bijis iespēja laicīgi informēt par telefona zādzību, un līdz ar to nav bijis iespējams apturēt nozaudētā telefona izmantošanu krāpnieciskos nolūkos.

SPRK savas kompetences ietvaros, izvērtēja minēto strīdu, balstoties uz abu pušu sniegto informāciju un secināja, ka «Bite Latvija» ievēroja un veica tehniskus un organizatoriskus pasākumus attiecībā uz elektronisko sakaru tīkla drošību un nekavējoties pārtrauca izsaukumu maršrutēšanu, kad operatora automātiskā drošības sistēma konstatēja aizdomīgu un netipisku elektronisko sakaru tīkla noslodzi.

«ITH Group» pārstāvis par mobilā telefona zādzības faktu mobilo operatoru informēja pēc tam, kad automātiskā drošības sistēma jau bija bloķējusi sniegto pakalpojumu. Vienlaikus SPRK konstatēja vairākus būtiskus trūkumus «Bite Latvija» sniegtajos pakalpojumos. Viens no tiem – līgumā nav precīzi atrunāts kā mobilais operators rīkojas tad, ja klients pārsniedz savu kredīta limitu.

SPRK uzskata, ka tādējādi netiek nodrošināta klientu tiesību aizsardzība. Otrs būtiskākais trūkums ir fakts, ka operators bez klienta ziņas un neiekļaujot atrunu līgumā, ir pieslēdzis līdzsavienojuma pakalpojumu, kas šādos – krāpnieciskos gadījumos – var radīt klientam papildus zaudējumus.

«Šis ir uzskatāms piemērs tam, kam SPRK aicināja pievērst uzmanību maija sākumā. Proti, iestājoties siltajam laikam, daudzi iedzīvotāji dodas atpūsties uz ārzemēm, tāpēc aicinājām un joprojām aicinām Latvijas iedzīvotājus sargāt savus mobilos telefonus, lai izvairītos no to izmantošanas krāpnieciskos nolūkos. Ja klients nebūs brīdinājis savu mobilo sakaru operatoru par telefona pazušanu vai nozagšanu, krāpnieciskos zvanus var nākties apmaksāt klientam pašam, kas gan, jāpiebilst, ir atkarīgs no konkrētā operatora. Ja operators ir brīdināts, tad no tā brīža, kad informācija ir saņemta, telefonu zagļu radītos izdevumus par izsaukumiem, sedz operators. Mobilie telefoni tiek zagti ar nolūku pēc tam tos izmantot dažādās krāpniecības shēmās. Iekārots tiek nevis mobilais telefons, bet mobilā telefona SIM karte, ar kuras palīdzību var izkrāpt ievērojamas naudas summas. Ja telefona nozaudēšanas gadījumā pakalpojuma saņēmējs no savas puses būs izdarījis visu, lai laicīgi informētu savu operatoru, tad iespējamā krāpniecība var tikt apturēta,» skaidro Krūmiņa.

Konstatējot, ka telefons ir pazudis vai nozagts, nekavējoties jāsazinās ar savu mobilo operatoru. Tāpat kā pazaudējot bankas karti nekavējoties tiek zvanīts vai rakstīts e-pasts savai bankai ar lūgumu to nobloķēt, arī mobilā telefona pazaudēšanas gadījumā jārīkojas līdzīgi – steidzami jāsazinās ar savu operatoru.

Iedzīvotājiem, saskaņā ar līgumā atrunāto kārtību, ir jāsazinās ar savu mobilo operatoru, zvanot vai rakstot e-pastu. Laicīgi informējot mobilo operatoru, iedzīvotāji sevi pasargās no liekiem un neplānotiem tēriņiem. Iedzīvotājiem jārūpējas, lai telefona aparāts un SIM karte būtu aizsargāta ar drošām parolēm, kas ļaundaru plānus apgrūtina. Ir vērts nomainīt telefona ražotāja piedāvāto paroli uz jaunu paroli. Bieži vien iedzīvotāji izmanto ražotāju piedāvātās un viegli uzminamās paroles 0000 vai 1111.

332 skatījumi




Video

Līdz decembra izskaņai nav gaidāms noturīgs sals un sniega sega

20/12/2024

Sestdien ir gaidāms lielākoties mākoņains laiks, vien brīžiem debesis skaidrosies. Naktī un dienā daudzviet ir gaidāmi nokrišņi - galvenokārt lietus, slapjš sniegs, bet austrumos arī...

Lasīt tālāk
Video

Saeima Nacionālo bruņoto spēku komandiera amatā apstiprina Kasparu Pudānu

19/12/2024

Saeima ceturtdien, 19.decembrī, Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandiera amatā apstiprināja brigādes ģenerāli Kasparu Pudānu. K.Pudānam ir vairāk nekā 20 gadu dienesta pieredze NBS,...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Pasts atsāk sūtījumu plūsmu ar Kanādu

18/12/2024

Kanādas pasta operators Canada Post no 23. decembra atjaunos starptautisko pasta sūtījumu pieņemšanu un piegādes adresātiem. Lai gan Kanādas uzņēmuma un tā streikojošo darbinieku sarunas...

Lasīt tālāk
Video

Bukmeikeri prognozē, vai būs gaidāmi sniegoti Ziemassvētki

18/12/2024

Gada skaistākie un sirsnīgākie svētki – Ziemassvētki – tūlīt jau būs klāt. Šis laiks, kad ikdienas steigu caurvij domas par dāvanām mīļajiem un ģimeniskiem kopā būšanas mirkļiem,...

Lasīt tālāk
Video

Katram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam ir Ziemassvētku džemperis

18/12/2024

Ziemassvētku laiks ir apvīts ar dažādām tradīcijām, kas gadu gaitā ir attīstījušās, vienai valstij no otras pārņemot dažādas ieražas. Viena no nesenākajām tradīcijām Rietumvalstīs...

Lasīt tālāk
Video

Puse iedzīvotāju uzskata, ka pirmā rotātā Ziemassvētku eglīte bijusi Rīgā

18/12/2024

Tradīcija rotāt Ziemassvētku eglīti ir populāra daudzviet pasaulē, taču joprojām nav vienprātības par to, kurā pilsētā bijusi pirmā izpušķotā svētku egle. Šo godu sev piedēvē vairākas...

Lasīt tālāk
Video

Aptauja: trešdaļai Latvijas iedzīvotāju izdevumi par pārtiku ir būtiski pieauguši

17/12/2024

Baltijas valstu iedzīvotāji patlaban izjūt būtisku pārtikas sadārdzināšanos – 31 % Latvijā, 33 % Igaunijā un 26 % Lietuvā atklāj, ka cenu kāpuma dēļ var atļauties mazāk pārtikas...

Lasīt tālāk
Video

Labdarības maratonā “Dod pieci!” saziedoti 138 715 eiro

16/12/2024

Sabiedrisko mediju labdarības maratonā „Dod pieci” aizrit otrā diennakts, un līdz svētdienas, 15. decembra, plkst. 18.00 kopā saziedoti 138 715 eiro. Visi labdarības maratonā iegūtie līdzekļi...

Lasīt tālāk
Video

Tuvākajā laikā gaidāms gan sniegs, gan lietus, jaunnedēļ kļūs siltāk

13/12/2024

Sestdien un svētdien laika apstākļus noteiks ciklonu darbība, līdz ar to gaidāms nokrišņiem bagāts, piekrastes teritorijās arī brāzmains laiks. Turpmākajās dienās dominējošā nokrišņu...

Lasīt tālāk
Video

Aptauja: 40 % Latvijas iedzīvotāju jūtas vientuļi; visvientuļāk jūtas sievietes, jaunieši un rīdzinieki

13/12/2024

Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” sadarbībā ar “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka 40 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā jutušies vientuļi. Vientulība visvairāk...

Lasīt tālāk