­
  • Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
23/05/2024, Kategorija: Izglītība

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) sarunās par pedagogu slodžu līdzsvarošanas principiem panākta vienota izpratnes par to, kāda ir optimālā slodze pedagogiem darbam mācību stundās.

Lai apstiprinātu ieceri, ka pārmaiņas nāks kopā ar tam nepieciešamo finansējumu, IZM virzīs noteikumu grozījumus par slodžu līdzsvarošanu attiecībā uz 2025./2026. mācību gadu kopā ar normatīvo regulējumu par jauno finansēšanas modeli “Programma skolā”.

Šodienas sarunās pašvaldības un Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) akcentēja, ka sarunās par pedagogu slodžu līdzsvarošanas principiem ir jāpiedalās arī skolu dibinātājiem un skolu vadības pārstāvjiem, lai nodrošinātu visu iesaistīto pušu pārstāvniecību. Pirmdien, 27.maijā LPS organizē sēdi, kurā jautājumu par pedagogu līdzsvarošanu apspriedīs pašvaldību vadītāji. Vienlaikus LPS, pašvaldību un skolu pārstāvji šodienas tikšanās konceptuāli atbalsta IZM ieceri noteikt maksimālo pedagogu slodzes apjomu, kā arī principus, kas paredz skolām autonomiju, veidot savas akadēmiskās komandas.

“Lai gan divu dienu sarunas bija ilgas un pietiekami komplicētas, esam atvērti arī turpmākām konstruktīvām sarunām dažādos formātos, jo mūsu mērķis ir izglītības kvalitāte, kuras atslēga ir skolotājs. Skolotājs, kas nav pārstrādājies, kas ir labi sagatavojies stundai un ir emocionāli un finansiāli motivēts strādāt. Tā ir mūsu – sabiedrības, valdības, sabiedrisko organizāciju – kopējā atbildība, jo no tās ir atkarīga tuvākā un tālāka katra mūsu nākotne!” uzsver izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.

Arī IZM uzsver, ka sarunās ir jāpiedalās visām iesaistītajām pusēm, LIZDA, skolu dibinātājiem – pašvaldībām, pašvaldību intereses pārstāvošām organizācijām, skolu vadības pārstāvjiem un organizācijām, lai sarunās un diskusijās pārstāvētu visu pušu vajadzības.

Šodien, sarunas piedalījās arī finanšu ministrs Arvils Ašeradens, informējot par valsts budžeta iespējām, kā arī kopējām valsts prioritātēm 2025. gada valsts budžeta veidošanā. Ministrs uzsvēra, ka valdības prioritāte ir drošība, izglītība un veselības aprūpe, kur jau šā gada budžetā ir nodrošināts ievērojams valsts budžeta līdzekļu pieaugums.

Šodien tikšanās laikā piedalījās arī vairāki vadošie izglītības sistēmas pārstāvji un politikas veidotāji, to skaitā Ministru prezidenta biroja, Finanšu ministrijas, kā arī pašvaldību, LPS un skolu vadības pārstāvji.

Šobrīd IZM veido skaidru, caurspīdīgu sistēmu pedagogu slodžu līdzsvarošanā, atsakoties no pārregulācijas un samazinot birokrātisko slogu. Slodžu līdzsvarošanas sistēma tiek veidota tāda, lai būtu skaidri principi kopējā atalgojuma apmēra izveidē. IZM valsts mērogā vēlas noteikt kopēju ietvaru, nosakot kritērijus un nosacījumus, kas ir vienkārši un saprotami gan pedagogiem, gan darba devējiem – skolu administrācijām.

912 skatījumi




Video

Cilvēktiesību komisija aicina turpināt pilnveidot rīcības algoritmu vardarbības novēršanai skolās

12/03/2025

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāti trešdien, 12. martā, iepazīstoties ar rīcības algoritmu vardarbības novēršanai izglītības iestādēs un plānotajām izmaiņām...

Lasīt tālāk
Video

Saeima konceptuāli atbalsta tālmācības iespēju ierobežošanu pamatskolā

07/03/2025

[caption id="attachment_33908" align="alignnone" width="300"] Hands raised in classroom[/caption] Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, ceturtdien, 6. martā,...

Lasīt tālāk
Video

Saeimas Izglītības komisija rosina ierobežot tālmācības iespējas pamatskolā

26/02/2025

Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, trešdien, 26.februārī, lēma Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija. Deputāti vienojās iesniegt...

Lasīt tālāk
Video

Deputāti aicina nekavējoties atjaunot veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu skolu mācību programmās

20/02/2025

Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas un Nevienlīdzības mazināšanas apakškomisijas deputāti vēstulē Valsts prezidentam un Ministru prezidentei, kā arī...

Lasīt tālāk
Video

Tiesībsargs: Audzēkņiem ir tiesības laicīgi zināt par izmaiņām stipendiju piešķiršanas kārtībā

30/01/2025

Stipendijas saņemšanas kritērijus un piešķiršanas kārtību var mainīt, taču šim procesam jābūt savlaicīgi zināmam un skaidri saprotamam visiem, uz kuriem tas attiecas. 2024. gada...

Lasīt tālāk
Video

Mācību kvalitāte, skola vai pedagogs – kurš atbildīgs par skolēnu sasniegumiem?

28/01/2025 | Autors: Rīgas 72. vidusskolas direktors un Latvijas Universitātes Starpnozaru, izglītības inovāciju centra pētnieks Pāvels Pestovs

Nav noslēpums, ka reizēm skolēni intensīvi mācās tieši pirms pārbaudes darbiem, bet ātri aizmirst apgūto pēc to nokārtošanas. Tas var radīt grūtības, jo nākamās tēmas bieži balstās...

Lasīt tālāk
Video

Tiesībsarga birojs: Pedagogu ētikas normām jābūt vienotām, un arī pārkāpumi jāvērtē pēc vienotas kārtības

21/01/2025

Izvērtēt, vai pedagogs ievērojis profesionālās ētikas principus, šobrīd ir katras izglītības iestādes vadības kompetencē. Arī ētikas kodeksu izstrādā katra izglītības iestāde pati....

Lasīt tālāk
Video

Saeima apstiprina jaunu Augstākās izglītības padomi

17/01/2025

Saeima ceturtdien, 16.janvārī, apstiprināja jaunu Augstākās izglītības padomi. Augstākās izglītības padomē apstiprināta Baiba Rivža, Artūrs Zeps, Andris Teikmanis, Jeļena Vediščeva,...

Lasīt tālāk
Video

Česlavs Batņa kritizē nepārdomātu līdzekļu izlietojumu izglītības nozarē

15/01/2025

Pērn Ministru kabinets lēma par pasākuma „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana” īstenošanas noteikumiem, šim projektam atvēlot vairāk nekā 21...

Lasīt tālāk
Video

Lembergs: Valdība strādā pie tā, lai slēgtu skolas, bet tai būtu jādomā kā celt izglītības līmeni

28/10/2024

Tas ir kauns, ka neviena Latvijas augstskola nav iekļuvusi starp 1000 labākajām pasaules universitāšu reitingā, sacīja politiķis Aivars Lembergs. “Tikko olimpiskajās spēlēs mūsu puiši...

Lasīt tālāk