Savākti paraksti, lai apturētu grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h
Sabiedrības iniciatīvu portālā Mana Balss trīs dienās savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā.
Iniciatīvas autors Modris Skudra norāda, ka šo iniciatīvu aicina apturēt virzītos grozījumus Ceļu satiksmes likuma 55. pantā, kas paredzēs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz konkrētu termiņu par ātruma pārkāpumiem virs 31 km/h un brīdinājuma aizvietošanu ar naudassodu pārkāpumiem 6-10 km/h.
“Parakstot šo iniciatīvu, mēs lūdzam saglabāt Ceļu satiksmes likuma 55. panta līdzšinējās normas. Sodiem ir jābūt pakāpeniskiem un samērīgiem. Izraut vienu sodu no konteksta un būtiski to palielināt nav labs juridiskais tonis. Jāņem vērā arī reālā situācija – ja uz ceļa ir jāapdzen divas vienu aiz otras braucošas mašīnas, sevišķi jau kravas auto, tad ātrums manevra beigās visai ticami būs ap 120 km/h. Ja šādu pārkāpumu ar braukšanas tiesību paredzamu atņemšanu konstatē ceļu policijas patruļa un veic pārkāpēja apstādināšanu, tad soda bardzības dēļ ir liels risks, ka pārkāpējs mēģinās bēgt, un tas noteikti neveicinās drošību uz ceļa. Tāpat šāds būtisks soda bardzības lēciens vairos korupcijas mēģinājumu risku. Jāņem arī vērā, ka, saskaņā ar CSDD publiski pieejamo CSN statistiku, ir pozitīva dinamika uz CSN samazināšanos, un joprojām lielākā daļa CSN notiek apdzīvotās vietās, kur satiksmes ātrums ir mazāks. Tāpat jāņem vērā ES ceļu satiksmes ekspertu pētījumus, ka viens no CSN mazināšanas efektīgākajiem pasākumiem ir nevis autovadītāju sodīšana, bet gan ceļu infrastruktūras sakārtošana. Drošība un disciplīna uz ceļiem nav tikai sabiedrības vienas daļas – autobraucēju – atbildība, bet arī valdības atbildība. Var secināt, ka ar plānoto un nesamērīgo sodu pieaugumu valdība mēģina apslēpt savu neizdarību mūsdienīgas ceļu infrastruktūras izveidē,” pauž iniciatīvas autors.
Viņš uzsver, ka atsakoties no plānotā nesamērīgā sodu pieauguma, netiks provocēti vēl lielāki riski ceļu satiksmē, tiks ievērtots sodu samērīgums un lietderīgums, un drošības vārdā visa atbildība netiks uzlikta tikai uz autobraucējiem vien.
Vēl par tēmu:
Rosina noteikt atsavināšanas lieguma periodu arī vecākām automašīnām
[caption id="attachment_93959" align="alignnone" width="300"] Car tires on winter road covered with snow. Vehicle on snowy alley in the morning at snowfall[/caption] Plānots noteikt ārvalstīs iegādātas...
Lasīt tālākTeju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju
Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg...
Lasīt tālākBolt skrejriteņi ierobežotā skaitā būs pieejami arī ziemā; sliktā laikā tie tiks deaktivizēti
“Bolt”, lielākais mikromobilitātes operators Eiropā, pagarinās skrejriteņu sezonu Rīgā. Taču lietotājiem jāņem vērā, ka ziemas sezonā skrejriteņu skaits būs ievērojami mazāks...
Lasīt tālākNo 19. oktobra vairākos autobusu maršrutos tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”
No 19.oktobra 20 autobusu maršrutos ārpus Rīgas centrālās daļas, tiks ieviesta “pietura pēc pieprasījuma”. Tas nozīmē, ka autobusa vadītājs šādā pieturā apstāsies tikai tad, ja...
Lasīt tālākTransportlīdzekļu numura zīmēs iecerēts iekļaut valsts ģerboni
Lai transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmēs būtu iespējams iekļaut Latvijas valsts ģerboni, Saeima ceturtdien, 5.septembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā “Par...
Lasīt tālākTikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
77% Latvijas autovadītāju atzīst, ka ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, liecina ESRA veiktā 39 Eiropas valstu satiksmes dalībnieku aptauja. Tas Latviju ātruma...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Saeima
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus ceturtdien, 6.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Saeima. Izmaiņas...
Lasīt tālākOCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, konceptuāli lemj Budžeta komisija
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz likuma grozījumi, kurus trešdien, 29. maijā, pirmajā lasījumā atbalstīja Saeimas...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNo 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu
No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Maksimālo atļauto braukšanas ātrumu līdz 110 km/h plānots palielināt Jūrmalas...
Lasīt tālāk