“Škoda Vagonka”: Iepirkuma konkursa komisija, iespējams, demonstrējusi nevienlīdzīgu attieksmi pret dalībniekiem
Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” atkārtoti aicina iepirkuma konkursa rīkotāju – AS “Pasažieru vilciens” – pieprasīt no visiem konkursa dalībniekiem, to skaitā arī no “Talgo”, informāciju pa konkrētiem vilcienu modeļiem, kuri atbilst konkursa noteikumiem un šobrīd ir ekspluatācijā, un attiecīgajiem tirgiem, kuros šie vilcienu modeļi tiek izmantoti.
“Mēs aicinām”Talgo” publicēt precīzus parametrus vilcienam, kas ir piedāvāts AS “Pasažieru Vilciens” izsludinātajā piepilsētas elektrovilcienu konkursā, un norādīt, kuros tirgos šis vilciens tiek izmantots,” uzsvēra “Škoda Vagonka” biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins.
“Škoda Vagonka” norāda, ka līdzīgi gadījumi Eiropas Savienībā vilcienu iepirkumos ir bijuši. Piemēram, pagājušgad notikušajā Varšavas metro vilcienu piegādes konkursā viens no pretendentiem – vācu kompānija “Siemens” – pati nopublicēja šādu informāciju, un arī “Škoda Vagonka” ir gatava to izdarīt.
Pēc viņu sacītā, šādā veidā no dienaskārtības tiktu noņemta neauglīgā diskusija par elektroenerģijas patēriņu iepirkumā piedāvātajiem vilcieniem. “Mēs esam viens no lielākajiem vilcienu elektroaprīkojuma ražotājiem pasaulē ar nopietnu pieredzi; mūsu aprīkojumu izmanto “Bombardier”, “General Electric”, “Caterpillar”, “Hyundai Rotem” un citi ražotāji. “Škoda Vagonka” ražotie piepilsētas elektrovilcieni jau šobrīd tiek ekspluatēti virknē Eiropas valstu, un tādējādi iepirkumu komisijai būtu iespējas realitātē pārliecināties par esošu vilcienu ekspluatācijas izdevumiem. Mums ir ilglaicīga pieredze gan, uzturot un ekspluatējot “Škoda Panter” vilcienus, kuri piedāvāti Latvijas tirgum, gan arī divstāvu elektrovilcienus un daudzus citus produktus. Atšķirībā no “Talgo” pieredzes “Škoda Vagonka” vienmēr ir izmantojusi pašu izstrādātus un ražotus elektriskos dzinējus un vilces sistēmas”, piebilda Sorkins.
Tāpat Sorkins atgādina, ka iepirkuma nosacījumi paredz ievērojamas soda sankcijas par elektroenerģijas pārtēriņu, līdz ar to Latvijas pasažieru pārvadātājs nekādi nevar palikt zaudētājos.
Pēc “Škoda Vagonka” rīcībā esošās informācijas “Talgo” nekad nav saražojis nevienu EMU (Electric Multiple Unit) jeb piepilsētas elektrovilcienu, līdz ar to šī uzņēmuma spriedumi par elektroenerģijas patēriņu ne tikai nav jāņem vērā, bet vispār būtu jāizskata “Talgo” atbilstība kvalifikācijai.
“Škoda Vagonka” atgādina, ka iepirkumā ietverta prasība, ka kandidātiem pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikumu iesniegšanas brīdim ir jābūt nodevušiem ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kuri atbilst nolikumā minētajām tehniskajām prasībām.
Tāpat “Škoda Vagonka” izsaka gandarījumu par KNAB uzsākto iepirkumu dokumentu izpētes procesu. Tā kā iepirkumu komisija ne tikai atļāva kvalificēties pretendentam, kurš, mūsuprāt, nolikumam pēc būtības neatbilst, bet, arī ļāva veikt būtiskas izmaiņas piedāvājumā pēc tā iesniegšanas, mainot piedāvāto vilcienu vagonu skaitu, kā arī sākotnēji voluntāri mainīja “Škoda Vagonka” piedāvājuma parametrus, kas sākotnēji mainīja konkursa uzvarētāju.
“Škoda Vagonka” uzskata, ka komisija ar šādu rīcību, iespējams, ir izrādījusi nevienlīdzīgu attieksmi pret visiem konkursa dalībniekiem un īpašu labvēlību pret vienu no pretendentiem – “Talgo”. Līdz ar to “Škoda Vagonka” cer uz vispusīgu un objektīvu KNAB darbu, lai šo jautājumu noskaidrotu pēc būtības un gadījumā, ja ir noticis noziedzīgs nodarījums – uzsāktu attiecīgās izmeklēšanas darbības. “Škoda Vagonka” atgādina, ka “Škoda Vagonka” un “Škoda Electric” ir dažādi uzņēmumi, un “Škoda Vagonka” nekad nav bijis darījuma attiecībās ar Rīgas pašvaldību vai tās uzņēmumiem.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk