Sodu par Mažeiķu-Reņģes posmu segs no nodokļu maksātāju kabatas
AS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāvis Māris Ozols pauž, ka Lietuvas retorika, ka LDz nav pamata pieprasīt kompensāciju par Mažeiķu-Reņģes posma nojaukšanu, ir saprotama, jo kaimiņvalsts mediji vēsta par iespējamu soda naudas segšanu no nodokļu maksātāju kabatas.
Šobrīd saistībā ar iespējamu kompensācijas prasīšanu Lietuvai patlaban notiek juridiskā analīzē, taču Eiropas Komisijas (EK) lēmums vēl nav publiski pieejams, tāpēc par konkrētiem soļiem vēl tikšot lemts.
„LDz prioritāte ir kustības atjaunošana šajā posmā un iespējamās kompensācijas apmērs ir atkarīgs no tā, cik ātri tiks atjaunota līnija. Lietuvas retorika, bez šaubām, ir saprotama, īpaši ņemot vērā, ka kaimiņvalsts medijos jau runā par to, ka soda naudu un iespējamās kompensācijas var nākties segt nevis no dzelzceļa, bet gan valsts budžeta jeb nodokļu maksātāju kabatas,” pauda Ozols.
Savukārt Lietuvas Dzelzceļa vadītājs Mants Bartuška paziņojis, ka LDz nav jēgas tiesā pieprasīt kompensāciju par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu tāpēc, ka šādai prasībai nebūtu nekāda pamata.
„Jāsaprot, ka latvieši ir gan brāļi, gan konkurenti. Viņi var nosaukt dažādas summas, mēs esam dzirdējuši hipotētiskas lielas summas, taču, ja nav pamata, tad cena viņu prasībām ir nulle. Runāt ar latviešiem mēs plānojam tuvākajā laikā. Vai šīs tikšanās palīdzēs, redzēsim, bet mums ir svarīgi, lai mums būtu labas partnerattiecības ne tikai ar Polijas naftas koncernu „Orlen”, bet arī ar kolēģiem latviešiem,” norādīja Bartuška.
Lietuvas valsts dzelzceļš Eiropas Savienības Tiesā pārsūdzēs EK noteikto naudassodu, kā arī varētu tuvākajā laikā sākt atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu.
Kā ziņots iepriekš, Eiropas Komisija sodīja Lietuvas Dzelzceļu (“Lietuvos geležinkeliai”) ar 27,873 miljoniem eiro par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, nojaucot dzelzceļa savienojumu starp Lietuvu un Latviju. EK uzdevusi Lietuvas pusei triju mēnešu laikā izbeigt un novērst pārkāpumu.
Lietuvas kompānijai ir tiesības sev nelabvēlīgo EK lēmumu apstrīdēt Eiropas Savienības tiesā.
Neilgi pirms tam Latvija iesniegusi Lietuvai notu, pieprasot atjaunot pirms gandrīz 10 gadiem nojaukto sliežu ceļu starp Mažeiķiem un Reņģi.
19,5 kilometrus garais dzelzceļa posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, to skaidrojot ar sliežu ceļa slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību.
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk