Taksometru arodbiedrība: Valsts prasa zemas cenas, bet rada nosacījumus dārdzībai
Izvērtējot valdības pārmetumus, diskusijas mediju vidē un sabiedrībā par taksometru pakalpojumu sniegšanu Lidostā „Rīga”, „Latvijas Taksometru arodbiedrība” ārkārtas sapulcē nolēma, ka no jūlija mēneša klientiem maršrutā lidosta „Rīga” – Centrs un lidosta „Rīga”–Jūrmala” (Majori) piemērot tarifus tā, lai kopējā maksa par braucienu būtu ne vairāk kā 25 eiro, bet maršrutos no lidostas uz citiem Rīgas pilsētas rajoniem – ne vairāk kā 30 eiro.
Arodbiedrība, ir gatava aktīvi iesaistīties un dalīties ar pieredzi taksometru pārvadājumu jomā. Tomēr sarūgtinājumu rada tas, kā jautājums tiek publiski pasniegts – taksometru pārvadājumi – galvenā nesakārtotā lieta valstī, kuras sakārtošanā dedzīgi iesaistās pat Ārlietu ministrija.
Atbildīgās institūcijas mēģina sabiedrībai “uzspiest” viedokli, ka jābūt tā, kā agrāk – Lidostā pakalpojumus sniedz tikai „īpaši” pārvadātāji, bet pārējiem tas ir liegts vai arī tiek piedāvāts uz daudz sliktākiem, dārgākiem nosacījumiem.
Arodbiedrība pauž bažas par Satiksmes ministrija ieceri veikt izmaiņas Autopārvadājumu likumā atjaunojot iepriekšējo kārtību, kad taksometru pakalpojumus Lidostas teritorijā varēja sniegt tikai ar Lidostas izsniegtām atļaujām.
Valdība un atbildīgās institūcijas, t.sk. arī Lidosta, skaļi deklarē nepieciešamību samazināt maksu par pakalpojumu, vienlaicīgi ieviešot papildus izmaksas pārvadātājiem, kas sadārdzina pakalpojuma pašizmaksu. Kā valstī var vēlēties lētus taksometra pakalpojumus, ja tajā pašā laikā uzliek pakalpojumu sniedzējiem papildus tēriņus, jaunus maksājums, nodokļus, sadārdzina citas izmaksas (OCTA apdrošināšana, tehniskās apskates u.c.). Pie tam, runājot par maršrutiem lidosta „Rīga”-Jūrmala un lidosta-Vecrīga, Valdība noklusē par iebraukšanas maksu par caurlaidēm Lidostā, Jūrmalā, Vecrīgā, kas arī jāierēķina pakalpojumā, un tas ir tikai atsevišķs piemērs.
Taksometru pakalpojumu sniedzēji ir uzņēmēji, kuri nesaņem finansiālu atbalstu no valsts vai pašvaldības. Šī brīža situācija taksometru nozarē ir Satiksmes ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta u.c. atbildīgo institūciju, bezatbildīgās rīcības rezultāts, jo vairāku gadu garumā tika propogandēts, ka taksometru pakalpojumam ir jābūt lētam un pieejamam visām iedzīvotāju kategorijām. Nevienā citā valstī taksometru pamakalpojumi nav par zemām cenām. Kāpēc ir prasība, lai Latvijā tas būtu lēti!?
Latvijas taksometru arodbiedrība vērsusies arī pie ārlietu ministra Edgara Rinkēviča, ministru prezidenta Māra Kučinska, ekonomika ministra Arvila Ašarādena un satiksmes ministra Ulda Auguļa sakarā ar viņu izrādīto interesi vieglo taksometru jomas sakārtošanā, un lūgusi atbalstu, lai aprēķinātu ekonomiski pamatotu, „taisnīgu” vieglo taksometru pakalpojuma cenu, balstoties uz faktiskajām ar pakalpojuma sniegšanu saistītām izmaksām.
Arodbiedrība izsaka cerību ka mēneša laikā atbildīgās institūcijas spēs aprēķināt „taisnīgu” un ekonomiski pamatotu taksometru pakalpojumu tarifu.
Foto: Pixabay
Vēl par tēmu:
VEA: Darbs visas nozares interesēs nozīmē kompromisus nevis šauru interešu diktātu
Latvijas Vēja enerģijas asociācijas vadītājs Toms Nāburgs uzskata, ka piecu Vēja enerģijas asociācijas (VEA) biedru izplatītais paziņojums par izstāšanos no asociācijas ir turpinājums...
Lasīt tālākKavējumi grozījumos Ministru kabineta noteikumos apdraud investīciju projektu realizāciju un Latvijas konkurētspēju
Ārvalstu investoru padome Latvijā (FICIL) pauž sašutumu un nopietnas bažas par kavējumiem grozījumos Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 776 "Kārtība, kādā komercsabiedrības...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima”: lauksaimnieki par “Rail Baltica” nemaksās!
“Kopš Eiropā ieviesta Kopējā lauksaimniecības politika, nevienas valsts politiķiem nav ienācis prātā nozarei piešķirtos Eiropas līdzekļus piesavināties citiem mērķiem! Mana atbilde...
Lasīt tālākSaeima atvieglo PVN piemērošanu mazajiem uzņēmumiem pakalpojuma piedāvāšanai ārvalstu platformās
Lai atvieglotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu mazajiem uzņēmumiem, kuri savus pakalpojumus piedāvā ārvalstu platformās, Saeima ceturtdien, 12.decembrī, galīgajā lasījumā...
Lasīt tālākSaeima nosaka stingrākas prasības amatu savienošanai valsts augstākajām amatpersonām
Šodien, 12. decembrī, Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Valsts kancelejas izstrādātos grozījumus likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā", kas paredz stingrākas...
Lasīt tālākPlānots slēgt vispārējo vienošanos par centralizētu būvmateriālu iegādi Rail Baltica dzelzceļa būvniecības iepirkumā
Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi dokumentus par tālāko Rail Baltica projekta attīstību Latvijā: informatīvo ziņojumu “Par Rail Baltica projekta ieviešanas scenāriju Latvijas teritorijā”,...
Lasīt tālākIrēna Lejiņa: Vai uzņēmumi ievēro nodokļu riska vadības principus?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" sertificēta nodokļu konsultante Irēna Lejiņa sniedza vērtīgu ieskatu par nodokļu riska vadību un tās nozīmi mūsdienu...
Lasīt tālākKaspars Banders: Transfertcenu aktualitātes – kas uzņēmumiem jāņem vērā?
19. septembrī tiešsaistes konferencē "GRĀMATVEDĪBA UN NODOKĻI 2024" "KPMG Baltics" SIA nodokļu konsultāciju nodaļas direktors Kaspars Banders sniedza ieskatu aktuālajās transfertcenu prasībās...
Lasīt tālākMazinās administratīvo slogu būvniecības jomā
2024. gada 22. oktobra sēdē Ministru kabinets apstiprināja izmaiņas virknē būvnoteikumu, lai mazinātu administratīvo slogu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā, novēršot datu dublēšanos...
Lasīt tālākĀM: Jāturpina stingri ieviest esošās sankcijas un jāizskauž “ēnu flote”
“Sankcijas pret Krieviju strādā – Krievijas ekonomiku un tās ienākumu avots, kas “baro” tās militārās spējas un kara mašinēriju agresijas karā pret Ukrainu, sankcijas ietekmē negatīvi. Krievijas...
Lasīt tālāk